Haszonjármű

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Mercedes-Benz Sprinter Plug-In Hybrid - Áram­szál­lí­tó

A stuttgartiak benzin-elektromos szállítóját már több országban tesztelik, mi is kipróbáltuk.

A tengelyek közé épített 100 literes benzintartállyal a hibrid Sprinter hatótávja akár 1000 km is lehet. Lítiumion akkumulátorai kívülről, a jobb fényszóró mögötti „tanksapka” mögül tölthetők

A négyhengeres, kéziváltós Sprinterekhez 42 000 forintért már nálunk is kapható ECO Start (az alapjáraton feleslegesen pöfögő motort leállító, majd újra elindító) elektronika 5–8 százalékos fogyasztáscsökkenést ígér. Az új hibridtanulmány ennél jóval tovább megy.

Az első komolyabb megmérettetés a FedEx futárszolgálat párizsi sofőrjeinél várt rá. Az eredmény meglepő: az átlagfogyasztás a dízelekénél 40 százalékkal alacsonyabb, 10,1 l/100 km-re jött ki, az utak 62 százalékán csak a villanymotor dolgozott.

A kívülről inkább csak matricáiról, (és a hátsó tengely mögötti, 14 kWh-s lítiumion akkumulátorok hűtőjének dobozáról) felismerhető Plug-In Hybrid Sprinter benzinmotorja 3,5 literes V6-os (258 LE, 340 Nm).

A beltér a széria-Sprintereké, egyedül az automata váltó karja előtti, az üzemállapotról és az akkutöltöttségről tájékoztató LED-sor a különbség. Lassú városi tempónál csak a villanymotor dolgozik, dugókban így akár 30 km is megtehető benzinégetés nélkül

Az alapesetben 57 LE és 182 Nm, de rövid időre akár 97 LE és 280 Nm leadására is képes villanymotort az ötfokozatú bolygóműves automata váltó és a V6-os közé szerelték. Csak az akkukból akár 30 kilométeres hatótáv elérhető, óvatos gázpedálkezeléssel a benzines nagyjából csak 30 km/ óránál indul be.

Az akkumulátor három forrásból töltődhet, hasznosítja a fékezési energiát, de táplálkozhat a belső égésű motor járásából és 110/220V-os hálózatból is. Mivel a 175 kilós akkumulátor a korábbi (NiMH) változatnak csupán a felét nyomja, a hibrid Sprinter önsúlya alig nőtt a hagyományoshoz képest, a saját tömeg 2,2, a teherbírás közel 1,7 tonna. A sprinter indulása és kis sebességű futása szinte teljesen zajtalan, s a késleltetve belépő benzines is halk. A menetteljesítmények – főként üres raktérrel – meglepően dinamikusak.

Nyáron az Egyesült Államokban 11 ilyen Sprinter kezdte meg hosszú távú tesztjét, de a Plug-In Hybrid még annyira tanulmány, hogy sorozatgyártása sem biztos. A Mercedes gázhajtású motorokat, dízelhibrideket és üzemanyagcellás hajtást is fejleszt. Utóbbit (városi buszokban) már hétköznapi használatban is vallatják.

katona-

Az Autó2 újság 2008/10. számából

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás