Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Mercedes-Benz GL - Csúcsra jár

A Mercedes a 26 éve piacon levő G-modell – a dobozolt terepkirály – mellett tavaly óta gyártja a személyautós kényelmű, terepen is jó ML-osztályt. E SUV-os vonulat méretbeli csúcsváltozata, a hétszemélyes GL napokon belül kapható Európában is

A harmadik sor ülései egyenként és együtt is motorral mozgathatók és hajthatók le
A harmadik sor ülései egyenként és együtt is motorral mozgathatók és hajthatók le

Valamennyi GL-modell összkerékhajtási lelke a Mercedes terepre továbbfejlesztett, automatikusan működő 4matic- rendszere. Az alapvetően 40/60  százalékos elülső-hátsó tengely közötti nyomatékelosztás akár az egyetlen tapadó kerékre is redukálódhat, miközben a kipörgő kerekeken eltűnő nyomatékot elöl a fékdifferenciál fékezéssel igyekszik a hajtásrendszeren belül tartani, a hátsó kerekeket pedig a teljes zárásig automatikusan működő többlemezes diffizár fogja. A terepjáró képességet a tengelyek közötti differenciálmű – hasonló elven 100 százalékig fokozható – zárási rendszere tökéletesíti, a  vonóerő terepváltóval robusztus mértékig növelhető. 

Divatos SUV-forma, hétszemélyes, kényelmes utastér, profi terepestudás
Divatos SUV-forma, hétszemélyes, kényelmes utastér, profi terepestudás

A futómű is alkalmazkodik az összkerékhajtás színvonalához, a légrugózás önműködően szintezi a megdőlésnek induló karosszériát, a szabadmagasságot 307 mm-ig  lehet növelni, így  a bátrabbak akár 600 mm vízmélységben is mozoghatnak. Blokkoláskor az ABS nem ereszti el a fékrendszer hidraulikus nyomását, inkább hagyja, hogy terepen az előnyös „maga előtt túrja, és fékeződik” elv érvényesüljön. Van az autóban lejtőfék és visszagurulás-gátlás. A gázpedál és a motorvezérlés közötti áttételt csökkentették, hogy minél precízebben lehessen szabályozni a nehéz útviszonyok közötti mozgásokat. A kormányról kapcsolható hétsebességes automata váltó kézi-állásban tovább hagyja a fokozatokat, hogy a váltás okozta menetdinamikai hatásokat csökkentsék.

A GL-ek egy V6-os dízel (GL 320 CDI) és három V8-as (a dízel GL 420 CDI, a benzines GL 450 és GL 550) motorral kaphatók a 18 925 000 Ft és 27 012 000 Ft közötti árrésben.

Cs. G.

Az Autó2 újság 2006/8. számában megjelent cikk online-ra szerkesztett változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás