2009. március 16. hétfő, 00:52
Bemutató: Mercedes-Benz E-osztály - Szögvas
A Detroiti Autószalon előestéjén a Mercedes zárt körben már bemutatta az új E-t. Vezetni még nem lehetett, mert hivatalosan csak márciusban, a Genfi szalonon debütál majd.
 |
 |  |
 |
A forma a Mercedes saját munkája, alaktényezője 0,25. Az Avantgarde-kivitelekben alapáras, alkalmazkodó csóvahosszúságú fényszórókhoz LED-es helyzetjelzők járnak |
|
 |
A forma feltűnően megszögletesedett, de a karosszéria arányai alig változtak. Az már tudható, hogy 12 mm-rel hoszszabb (4868 mm), 32-vel szélesebb (1854 mm), de 19-cel laposabb (1464 mm), mint volt, a felfüggesztések elvükben a régiek: elöl segédvázas kettős keresztlengőkaros, hátul oldalanként több lengőkaros szerkezet vezeti a kerekeket.
 |
 |  |
 |
A hossznyúlással a tengelytáv is majd két centit nőtt, s kiszélesedtek a nyomtávok. A futómű szerkezete változatlan, a 16 colos alufelnikészlet alapáras |
|
 |
A tengelytáv (2874 mm) 20 mm-t nőtt, a nyomtáv elöl (1585 mm) 0,8, hátul (1604 mm) 3,4 centivel szélesedett. A lengéscsillapítók már az alapkivitelekben is alkalmazkodó karakterisztikájúak, de felárért csökkentett hasmagasság és feszesebb hangolás is kérhető. A V6-osokhoz rendelhető elektronikusan szabályozott légrugózás is, ez a V8-asokkal alapáron jár. A padlólemezt megerősítették, így csavarodási merevsége állítólag 30 százalékkal nőtt, a karosszéria 72 százalékban mikroötvözött, számítottan deformálódó acélokból áll.
Bővebben Az Autó 2009/2. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
comments