Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Mercedes-Benz C-osztály - Többre megy

A Mercedes-Benz, hagyományos, négyajtós modellsorozatának legkisebb, de legnagyobb példányszámú változata generációt vált. Technológiailag is érdekes autó született.

Ez itt a nagy csillaggal hangsúlyozott Avantgarde. A C-osztály a kategória lépcsőshátúi közül a legkisebb alaktényezőjével (Cw: 027) kavarja a szelet. A karcolásnak a hagyományosnál háromszor ellenállóbb, fényes nanofestés a milliméter milliomod részének megfelelő méretű kerámiaelemeket tartalmaz, a visszapillantó tükrök fűtése és páramentesítése automatikus lehet

A 2000 tavaszán bemutatott előd 1,4 millió példányban kelt el eddig, és ha az összes karosszériaváltozatot a négyajtóshoz csapjuk, ez a szám a két milliót is eléri, ennek a mennyiségnek a 30 százaléka viszont otthon, Németországban talált gazdára. Az újdonság a mai technológiai háborúban nincsen könnyű helyzetben ezért több fronton, formával, gyártástechnológiával, biztonságossággal, felszereltséggel, teljesítménnyel próbál frissíteni.

Formai újdonság a jól felismerhetően háromféle megjelenítés, ennek fő elme a hűtőrács, ami a hármas modellsorozat (Elegance, Classic, Avantgarde) tagsági igazolványa is lesz; az SL-ből, CL-ből és CLK-ból átvett, középre biggyesztett csillagos maszkjával talán a fiataloknak szánt Avantgarde lesz a legfeltűnőbb. Az autó méretei, ha nem is látványosan, de a használhatóságot is befolyásolva változtak meg: a hossz 55, a szélesség 42, a tengelytáv 45 mm-rel nőtt. A beltérben az első válltávolság 40 mm-rel lett szélesebb, s a korábbiakhoz képest a hátsó utasok lábhelye 11, térdhelye 9 mm-rel nagyobb. A 475 literes csomagtér most 20-szal öblösebb, szájának mélysége 43 mm-rel nagyobb. Az első ülések extrahosszú úton (290 mm-en) mozognak, és nagyon kis lépésekben, 4,5 mm-enként állíthatók, az üléstámlák fokozat nélkül szabályozhatók.

A csomagtér most nagyobb, a hátsó lámpákat úgy alakították ki, hogy a légáramlat, a lehetőségekhez mérten, tartsa tisztán a lámpákat

A karosszéria konstrukciója sok érdekességet vonultat fel. Az első sárvédők, a kocsi energiaelnyelő eleje és fara, a hátsó kalaptartó és az ajtók moduljai könnyűfémből készülnek, a karosszéria lemezeinek 70 százaléka nagyszilárdságú acél, és 20 százalékkal megjelentek a hagyományos acéloknál bizonyos kritériumokban háromszor-négyszer is erősebb ultramagas szilárdságú acélok is. Mindehhez még sok helyen, a lézerhegesztés mellett speciális ragasztással erősítették meg az acélok találkozási pontját. A motort az utastértől elválasztó (torpedó) lemezt, szilárdsági okok miatt négy részből állították össze, alul például 56 százalékkal vastagabb, mint felül. A karosszéria lemezei két oldalon galvanizáltak, és az egyéb bevonatokat az alkalmazási helytől függően választották meg. A kocsi alját, nemes részeit műanyag lapok védik a felverődő kövektől. Ez az összetett anyaghasználat is oka lehet annak, hogy a korábbihoz képest 13 százalékkal magasabb torziós szilárdság ellenére nyolc kilóval könynyebb az új autó az elődnél.

A műszerfal kialakításánál a gyáriak szerint a sportos megjelenés volt a fő vezérelv, felárért a kéttónusú műszerfalban a kerek műszereket ezüsttel szegélyezték, a műszerlap fekete, a mutató narancs, a fekete vakablak mögül visszajelző fények csak üzenetközvetítéskor és a gyújtás ráadásakor villannak fel, és a C is megkapta,

A légpárnák töltetének megváltoztatásával kontúrszabályozott ülések extrapénzért járnak. A kormánykapacsolók az Elegance- és Avantgard-változaton szériában járnak. A középső kijelző dönthető és fedéllel eltüntethető

az S-osztály forgatható-nyomható vezérlését. A középső felső rész dönthető és ajtóval eltüntethető színes kijelzője a szereltségtől függő információforrások mondanivalóját mutathatja, a bekapcsolt funkciók a kijelző eltüntetése ellenére is életben maradnak. A fontosabb „infotainment”-funkciók kapcsolókkal közvetlenül érhetők el.

Ebben az árkategóriában a nagyszámú szériafelszerelés nem olyan nagy csoda, ugyanakkor az ismerteken kívül sok különleges kiegészítő is elérhető. Ilyen például a minden változaton szériában mért, a lengéscsillapítók karakterisztikáját kerekenként mechanikusan automatikusan változtató Agility Control (vagy a már extráért mért, a lengéscsillapítók hangolását, a gázpedál- és a kormány áttételét, illetve az automata váltó algoritmusát gombnyomásra (sport és komfort) váltogató Advanced Agility-csomag. Ez, a világítást különféle változtatással – országútra, autópályára, ködre, kanyarodásra és ívre – szabályozó bixenonos rendszer (Intelligent Light System) veszélyhelyzetben növeli az utasok biztonságát (Pre-Safe-megoldás). Az adaptív fék, már a gázról hirtelen levett láb észlelésekor közelebb tolja a pofákat a tárcsához, az ablaktörlő működését érzékelve pedig észrevehetetlen fékezgetéssel szárítgatja a fékpofákat, és emelkedőkön elindulva megakadályozza a hátragurulást. A biztonsághoz szériában jár még a két első adaptív zsák, és oldallégzsák a két függöny- és a vezetői térdlégzsák, valamint a két első aktív fejtámla. A szórakoztatórendszer, navigációt, kifinomult hangvezérlést és a hangtechnika (akár ülésenkénti surround hangzás) széles választékát kínálja.

A motorpark juniorjai, a négyhengeresek közül a C 180 Kompressor (143-ról 156 LE-re izmosodott, a nyomaték 220-ról 230 Nm-re lépett) és a C 200 Kompressor (a mostani 184 LE 20-szal több, mint korábban, a nyomaték 250 Nm). A négyhengeres CDI dízelekből a 200-as most 136 LE (korábban 122), a 220-as 170 lovas (150 volt). A V6-osok nem változtak (lásd táblázatunkat). A C 350-es kivételével valamennyi modellt hatfokozatú kéziváltóval szerelik, a csúcsváltozat a hétfokozatú automatát kapja meg, mint minden hathengeres, ha ezt rendelik hozzá.

A kicsit méltatlan első McPherson felfüggesztéseket a hátsó öszszetett karrendszeres DeDion fényévekkel előzi meg. Az új C-osztály gyártása megindult, az első darabok március végére megérkeznek az országba.

S. P.

Az Autó2 újság 2007/3. számában megjelent cikk rövidített változata.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás