Bemutatók
Bemutató: Mercedes-Benz A- és B-osztály - Csodagyerek
Az 1997-ben piacra dobott, azóta 1,7 millió példányos A-osztály megelőzte korát, de csak mára érett be.
Bemutató
Az egyterűk legkorszerűbb darabja, az egyetemes autóépítés egyik példamutató mérföldköve. Karosszériája padlólemezének dupla szendvicsszerkezetével, valamint a célirányosan és speciálisan hozzá tervezett motor-váltóegységgel a biztonságot és a helykihasználást egyaránt szolgálja. A kisebb sérülések kivédésére hivatott műanyag sárvédőket azonban sajnos fémmel váltották le, és a hírek szerint a következő generációval a korszerű, de drága szendvicspadlónak is vége.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A biztosnak tippelt sikert a jávorszarvasteszt és megbízhatósága hátráltatta, mára beérett: az eladások a romló gazdasági klíma ellenére tavaly emelkedtek. Az A-osztályt 2005-ben a B követte, most mindketten ráncfelvarráson és technikai korszerűsítéseken estek át.
A változtatás nem jelentős: elöl mindössze a hűtőrácsokat, a lökhárítókat meg az alsó levegőbelépőket rajzolták át, és hátul is kevés az újdonság – mindkét változaton. Lényegesebbek a műszaki módosítások.
Motorok A motorok fejlődtek, az A-sorozat fogyasztása átlagban 8 százalékkal csökkent, a 3 ajtós A 160-as speciális, más verziókon is alkalmazott BlueEFFICIENCY (a légellenállás csökkentésével, a generátor céltudatos vezérlésével stb.) gazdaságosságra kihegyezett megoldásaival mindössze 4,5 l/100 km-t fogyaszt, 115 g/km CO2-vel. A benzinmotorok hengerenként kétszelepesek, valamennyi dízel négyszelepes és közvetlen befecskendezéses. Mindegyik változathoz 5 és 6 fokozatú kéziváltók járnak szériában, fokozatmentes (7 fokozatra programozott) automata valamennyi modellhez rendelhető. A legjelentősebb a start-stop rendszer az A 150-hez és A 170-hez, illetve a B 150-hez és a B 170-hez. A speciális generátor a meghajtó ékszíjon keresztül az önindító szerepét is magára veszi. Üresbe tett váltónál és felengedett kuplungnál a lábat a féken tartva a motor leáll, a kuplung kinyomásával azonnal újraindul. Gyorsan, megbízhatóan dolgozik, az eredmény 0,4 l/100 km-es megtakarítás.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A B-osztályban NGT rövidítéssel (Natural Gas Technology) megjelent a kettős üzem: a sűrített földgáz és benzin bevezetése. A különleges szendvics padlólemezben és a csomagtérben elhelyezett 5 gáztartállyal, a 16 kg gázzal 300 km-rel hosszabb, összesen 1000 km-re növelt hatótáv érhető el. A tisztán gázüzemmel az üzemanyagköltség 50 százalékkal, a CO2-kibocsátás 17 százalékkal (135 g/km) csökken. Az üzemváltás menet közben egy gombnyomással érhető el, az átállás rántásban, gyorsulásban és végsebességben sem érzékelhető.
Félautomatikus parkolási rendszer Az ultrahangos tolatásérzékelőkre épülő megoldás 800 euróba kerül. A kocsi oldalára szerelt szondák (35 km/h-s sebességig) az üres parkoló mellett elhaladva mindkét oldalon felmérik a két autó közötti hely mélységét és hosszát.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az automata váltókar, a gáz- és a fékpedál használatával a megszokott módon, de az elektromos rásegítéses kormány érintése nélkül kell beállni. A volánt az automatizmus forgatja, a tolatásérzékelő jelzésének megfelelően csupán előre és hátra kell gurulni. Próbánk alapján 5,18 m-es rekordhézagba gondolkodás nélkül beparkol.
Infotainment Háromféle új szórakoztatórendszert vetettek be: a legolcsóbb is kéttuneres rádiót, színes kijelzőt, Bluetootht, CD-lejátszót és külső audioeszközök csatlakoztatását engedi meg, a legdrágább merevlemezes navigációt, hangvezérlést és SD-kártya-lejátszást is kínál. Az új A- és B-osztály júniusban érkezik Magyarországra, a korábbiakhoz hasonló áron.
–surányi–
Az Autó2 újság 2008/7. számában megjelent cikk rövidített változata
Videó
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...