Bemutatók
Bemutató: Mazda6 - Hathatós
Itt a sikeres Mazda6 második generációja. A jövőre érkező újdonságot már vezettük, sőt le is filmeztük.
Bemutató
Már-már fertőző az a duma, amit a Mazda hint egy-egy új modelljének bemutatásakor, de ez a stratégia persze a jó minőségű és megbízható termékkel bejött. A populista politikusok gyakorlatát követő egyszerűsítések, mint a zoom-zoom-érzés (magyarra fordítva: a gyermeki, autóhangot utánzó „purrogás” a feszes szájszélek között) jóleső emlékeket ébreszt a felnőttekben, akik feltehetőleg nyálcsorgatva rohannak vásárolni,
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
és ha ezt az ingert a japán hagyomány, művészet és természetszeretet varázsszavaival is megolajozzák (ahogyan azt teszik), a vásárlási hajlandóság az egekbe csaphat. Pedig a Mazdának nem is lenne szüksége erre a pszichológiai fogásra.
A 2002-ben indított, 450 ezer darabban eladott, rendkívül sikeres Mazda6-ost leváltó, három karosszériaváltozatot (kombi, 4 és 5 ajtós) felvonultató új generáció alapkoncepciójában marad a régi. Karosszériája, ahogyan ez már lenni szokott, most hosszabb (65 mm-rel), szélesebb (15 mm-rel) és magasabb (5 mm-rel), tengelytávja pedig 50 mm-t nőtt. Ezzel belül a hátsó lábhely 21 mm-t, a válltér 9-et gyarapodott. A kombi hossza túlnövi a másik két változatot. A gyorsulás, az alacsonyabb fogyasztás és szennyezőanyag-kibocsátás miatt a tervezők szisztematikusan törekedtek arra, hogy tömegét a lehető legalacsonyabban tartsák, így a növekedés ellenére az elődhöz képest 35 kg-mal könnyebb. A nemes részek végső soron az első generációs modellből jönnek, maradtak a (fő versenytársnak tartott BMW-nél) jóval igényesebb első kettős keresztlengőkarok.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A hátsó összetett, kereszt- és hosszanti lengőkarokból felépített, spirálrugós független híd konstrukciója is alapvetően a régi, a korábban jobban döntött lengéscsillapítók helyzete most a függőlegeshez közelít, az érzékenyebb csillapítás érdekében.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A fő csapásirány a méret növelése, a vezetési élmény és az általános minőség emelése volt, ha a Mazda korábban említett maszlagjánál maradunk, a japán Kizuna (de duma!): az érzelmi kötődés emelése volt ez egyik fő cél. Ehhez az osztály legjobb alaktényezőjét (Cw 0,27) „mellékelték” az új, elektromos rásegítéses kormányművel, a Mazdánál bevezetett, a Mazda2-őn már valóban jól érzékelhető lineáris kormányérzet javításával. Fokozták a karosszéria szilárdságát, csökkentették az utastérbe beszivárgó rezonanciát és zajt, az elektromos fogyasztást, s jóval (2,5 dB-lel) a kategóriaátlag alá szorították a gördülési zajt és ellenállást. A sallangokat, a belső berendezés anyagait, kivitelét és a kezelőszervek, valamint az ember-gép találkozásának (a fűtés, infotainment stb. logisztikáját), vagyis kezelőfelületének kialakítását pedig még magasabb szintre húzták. E küzdelem érdekes eleme a kéttagozódású, a vezető előtt kemény, az utas előtt puha műanyag műszerfal alkalmazása, Ryuichi Umeshita projektvezető szerint ezt az ellentmondásos megoldást a
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
tömeg- és költségcsökkentés indokolta. De idetartozik a kormányon valóban logikusan és egyszerűen felépített kapcsolórendszer, a navigáció érintőképernyőjével és az ettől leválasztott alaptudnivalókat (rádió, idő, hőmérséklet, fedélzeti számítógép stb. adatait) mutató külön panellel. Valamennyi
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
változatban szériatartozék a kitörésgátló, a hat légzsák, az összeroppanó fék-, illetve kuplungpedál és egy sereg egyéb elem. Ugyanakkor opciósan kínált felszerelés lett az adaptív világítás, a bixenon lámpa, a passzív biztonságot javító aktív fejtámla.
Az induló motorválaszték három benzinest, két átdolgozott korábbit (1,8 l, 2,0 l) és egy újat (2,5 l), valamint egy dízelt (2,0 l) sorol. A 2,5 l-es a 2,3-ast váltja le lépésekben szabályozott szívószelep-vezérlésével (S-VT) és változó szívócsőhosszával, két kiegyensúlyozó tengelyével, kéttömegű lendkerekével. Az 1,8-ashoz öt- a másik kettőhöz hatfokozatú kéziváltó társul, ötfokozatú automata a 2,0 litereshez rendelhető.
Az új Mazda benzinmotoros változataival januárban éri el piacunkat, a dízel márciusban, áprilisban érkezik.
S. P.
Az Autó2 újság 2007/11. számában megjelent cikk rövidített változata
Videóbemutató
A film megtekintéséhez Internet Explorer ajánlott!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...