Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Mazda5 - Az ajtók záródnak

Kevés, de nem jelentéktelen változást hozott az alsóközép szabadidő-autó felújítása.

Az utastér csöndes, a karosszéria a kategóriában áramvonalasnak számít (cw = 0,29)

Éppen annyit igazítottak az eredeti 2005-ös fazonján, amennyi már észrevehető. Érthető az óvatosság, jól fogy az első 5-ös: Európában a Mazda-eladások harmadik helyén áll. Az aktuális frissítés némi lámpa- és lökhárító-átalakítást hozott, bővült a színválaszték, gazdagodott a felszerelés. Belül megmaradt a tágasság, az öt-, illetve hétszemélyes változat. Az üléseket könnyen lehet mozgatni, süllyeszteni és tologatni, a térbővítés gyors és sokoldalú. A csomagtér padlójából kiemelhető két ülés felnőttek számára is megfelelő, többet ér, mint a legtöbb raktéri pótszék. A kialakítás gondos, sok a pakolóhely.

Csak a legkisebb benzinmotorhoz jár ötfokozatú váltó. A hat légzsák, a kitörésgátló és a klíma is alapfelszerelés

A négylépcsős felszerelési sor (plusz még egy: a sportos kivitel) csúcsán villanymotor mozgatja a két tolóajtót, kezelésük gyors és biztonságos.

Az erőforrások keveset változtak, a legtöbb újdonságot a kétliteres benzines adja: elektronikus a gázpedál, szekvenciális a szelepvezérlés, kedvező a fogyasztás. Hatfokozatú kézi és – a modell történetében először – ötfokozatú automata közvetíti a nyomatékát az elülső kerekekhez. A motor csöndes, széles fordulatszám-tartományban élénk. A váltás a hatfokozatú kézivel könnyű, az ötfokozatú szekvenciális automata elinduláskor kissé hirtelen, majd kisimul a járása, a váltási átmenetek enyhék. Kézzel is kapcsolható, a romboló téves váltásokat figyelmen kívül hagyja. A felfüggesztés a kategória feszes útkövetői közé sorolja az új Mazdát, amely bő felszereléssel és az elődhöz igazodó, 6,2 milliós indulóárral gördül a magyar piacra. A pluszellátmányt csak részben érvényesítő lista csúcsán 7,5 milliós ár szerepel – az értékesítés már elkezdődött.       

A lökhárító és a lámpa újdonság, a 20 000 km-es szervizigény a régi
 
Praktikus a tolóajtó. Elektromosan öt másodperc alatt zárul be a 70 cm széles rés a második üléssor előtt
 
Hét ülés mögött csak vékony, 112 l-es a csomagtér, a hajtogatás után a teljes befogadóképesség 1678 l

  

FA

Az Autó2 újság 2008/3. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás