Bemutatók
Bemutató: Mazda2, három ajtóval - Sportvonal
A kisautó dinamikusságát hangsúlyozza a háromajtós karosszéria.
Bemutató
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Forgalmazása első évében megduplázódik a sikeres Mazda2 kínálata, az ötajtós után jön a háromajtós. A kevesebb ajtószámtól újabb híveket, az öszszes értékesítendő mennyiség harmadát várja a gyár. Ára nincs még a szeptemberben esedékes újdonságnak, várhatóan 130 ezer forinttal lesz olcsóbb, mint az eredeti. Műszaki tartalmában azonos a kétféle kialakítás, egyezik a motorkínálatuk is. Az elöl McPherson-, hátul csatolt felfüggesztésen támaszkodó 2-es tömege a súlyosabb dízelmotorral is 1000 kg alatti; a gyár kínálatában legalacsonyabb CO2-kibocsátásút csak decembertől kínálják a háromaj- tós újdonságban. A felszereltség ugyanaz, mint az ötajtós felső három fokozatában. Alaptartozék a hat légzsák, az elektromos kormányszervó, a távirányítós központi zár, az elektromos külső tükörmozgatás és az ABS.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A 90-es évek 323-asa óta nincs háromajtós a kínálatban. A gyáriak szerint azért éppen az európai dizájnközpont járt utána, mekkora is az ideális oldalajtó-méret, mert itt gyártják és vásárolják a háromajtósokat a legnagyobb számban. A megtalált megoldás 163 mm: ennyivel szélesebb a hátraszálláskor is könnyen átjárható ajtónyílás. Az elülső utasülés egyetlen mozdulattal 250 mm-t tolható előre, majd vissza: a kilépés nyílása tág, az ülés egésze biztosan visszatalál eredeti helyére, a támla esetleg. A hátsó ülés két középtermetű utasnak kényelmes. A kis csomagtartó befogadóképessége az utasok rovására a háromszorosára növelhető a háttámlarészek osztott ledöntésével.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A bemutató próbaútján a Peugeot-eredetű dízellel autózhattunk. Akár az ötajtós műszerfala előtt érezhetné magát a vezető, nincs különbség a kettő között. Az ülés kényelmes, a lap hosszú. A vastag hátsó oszlopok akadályok a parkolóhelyre tolatáskor. A motor alacsony fordulaton életre kel, a kapcsolók finomak és engedelmesek, az elektromos szervokormány könnyen irányítja a fordulékony kisautót. Az utastér csöndes, a gördülés kissé zajos, az országúti gyorsítóképesség nem kirobbanó. A rugózás kellemes, az úttartás megbízható. A Mazda ezzel az összeállítással két hangszeren játszik egyszerre: az ázsiai háromajtós dinamikus vonalai a sportosságot keresőket, a dízel takarékossága a megfontolt környezettudatosokat célozza meg.
-fa-
Az Autó2 újság 2008/7. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Bár a legtöbben nagyjából tisztában vagyunk az autópályán való...

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...