Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Mazda CX-7 - Messziről jön

A Mazda új szabadidő-terepese már jó egy éve fut Amerikában, és tavaly december óta Japánban is kapható. Hozzánk most ért el.

Bemutató

A kerekek alapáron 18 colosak, a szélvédő sportautósan lapos szögben áll. A padlólemez már az új 6-osé

A Mazda 2003-ban, a Wankel-motoros RX-8-assal vezette be azokat a vonalakat, amelyekből az Európában újonc CX-7-es formáit is felépítette. A sportos, rövid orrú, erősen döntött szélvédőjű, de csak enyhén emelt hasmagasságú (205 mm) összkerekes padlólemeze is friss fejlesztés, s a hírek szerint azonos a jövőre érkező vadonatúj Mazda 6-oséval. A hosszú, (2750 mm) tengelytávú aljzat elöl a jelenlegi 6-os finoman átdolgozott és a nagyobb terheléshez igazított rugózású, áthangolt csillapítású segédkeretes McPherson-futóművére, hátul a 3-as és az egyterű 5-ös oldalanként több lengőkaros független egységeinek elemeiből összeállított teljesen új fejlesztésű, segédvázas szerkezetre támaszkodik. A fékek elöl-hátul tárcsásak, mindegyik belső hűtésű, erőelosztójuk elektronikus, a kormányszervo hagyományos hidraulikus. A középkategóriás méretű ötüléses utastérből szinte teljesen hiányoznak az egyterűs alakítási lehetőségek, a hátsó üléstámla azonban aszimmetrikusan osztott, s a csomagtér oldalfalára ültetett kallantyúk meghúzásával egyetlen mozdulattal teljesen síkba dönthető; az ülőlapok ilyenkor – karakuri rendszerben – maguktól lesüllyednek. Motorból egyelőre egy van,

A műszerfal kialakítása nagyon emlékeztet a Wankel-motoros RX-8-aséra, a műanyagok kemények, de a kidolgozás minősége példás. A kormány csak sugárirányban állítható

méghozzá a márka legsportosabb turbós benzinese, a 3-as és a 6-os MPS-ben is dolgozó, közvetlen befecskendezéses, hengerenkénti négyszelepes DOHC, változó szívóoldali vezérlésű, kiegyenlítő tengelyes és csupa alu 2,3-as négyhengeres. A kisnyomású, fix geometriájú turbóval töltött köztes hűtős egység 260 lóerős (380 Nm), sebességváltója kizárólag az MPS-párosban is szolgáló, kompaktszerkezetű, kéttengelyes hatfokozatú kézi lehet, a hatsebességes, kézzel is kapcsolgatható bolygóműves automatát egyelőre csak az Egyesült Államokban és Japánban kínálják, sőt az USA-ban egyedül ezzel kapható a CX-7. Európába már a közeli jövőben megérkezhet az automata is, a kategóriában az öreg kontinensen szinte egyeduralkodó gázolajos hajtásra azonban legalább másfél évet biztosan várni kell, a dízel-automata párosítás pedig még távolabbi jövő. A teljesen automatikusan működő összkerékhajtásban számítógépes irányítású lamellás kuplung osztja el a hajtónyomatékot a tengelyek között. A CX alapesetben elsőkerék-hajtású, az első/hátsó erőosztás aránya a

Az üléstámla aszimmetrikusan a csomagtartóból is egyetlen mozdulattal előrebillenthető, az ülőlapok ilyenkor maguktól süllyednek le. A padlólemez a hátsó lábtérben majdnem sík

kitörésgátló jelei alapján legfeljebb 50/50 százalékos lehet.

A valamennyi piacra japán gyártósorokról érkező CX-7-es már itthon is kapható, három felszereltségi fokozatban. Alapellátmányának része a hat légzsák, az automata légkondicionáló, a fékasszisztens és a kitörésgátló, az extrák listáján pedig az összes ma elvárható kiegészítő (xenonfényszórók, navigáció, profi hifi, parkolóradar stb.) megtalálható. Indulóára 8 899 000 Ft.             

SZG

Az Autó2 újság 2007/9. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás