Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Mazda BT-50 - Személyes teher

Hat éves pick-upját személyautósabb fazonú újdonsággal váltja a Mazda.

Bemutató

Az elődénél jóval személyautósabb fizimiska hasonló, de rendre finomított műszaki elemeket takar

A felmérések alapján csökken a pick-upjukat munkavégzés céljából vásárlók száma, s több a hobbi vagy vegyes felhasználó. Általános trend a haszonjárművek személyautósodása, a Mazda is ez irányba fejlesztette a 2000-ben megjelent B-2500-ast. A BT-50 (Best Truck – a legjobb teherautó) 1,2 tonnás terhelhetőségével osztályának legjobbja, további erény, hogy a személyautósabbra vett fizimiska

A kéttónusú műszerfal kemény, de igényes anyagokból épül. A két elülső légzsák alapáras, az alapverzió kivételével oldallufik is járnak

ellenére a terepjáró tulajdonságok (első terepszög 34º, hátsó terepszög 33 º, kapaszkodó szög 46º, maximális dőlési szög 48º, gázlómélység 750 mm) az elődénél rendre jobbak.

A formavilágával, jelentősen csökkentett kaszni résezésével személyautós hatású karosszéria elődjéhez hasonlóan létraalvázra épül. A háromféle karosszéria (kétüléses, kétajtós Regular Cab, 2+2 üléses, szembe nyíló négyajtós Freestyle Cab és ötszemélyes, négyajtós Double Cab) háromféle platómérettel társul.

A BT-50 utastere – koncepciójának megfelelőn – személyautós, a műszerfal kemény, de igényes műanyagokból épül, a középkonzol fémes borítású. Noha a kapcsolók egy része olcsóbb hatású, járásuk precíz. Az üléseken jól érezhető a háttámlák 43 milliméteres növelése és az oldaltámaszok hizlalása, a beszállási tér a 30 milliméterrel magasított ajtónyílásokkal nőtt. Az ajtókra a műszerfal igényes műanyagja mellett méretes textilkárpit, az elülsőkre zseb is jutott, pohártartóból előre négy, a duplakabinosban hátra kettő jár.

A három karosszéria-változat közül a (bal oldali) dupla kabinos és a 2+2 üléses "Freestyle Cab" (jobb oldalt) vonzza a vevők zömét

A kesztyűtartó felett 10 kilogrammal terhelhető, de alig több mint 10 centis mélysége és jelentős pereme miatt nehezen kihasználható polc húzható ki a műszerfalból.

A hajtáslánc elve az elődé, elemei újak. A BT-50 belépője csupán hátsókerék-hajtású, a legtöbb kivitel kapcsolható, felezőváltós összkerékhajtással és önzáró hátsó differenciállal készül; a váltók teljesen azonos ötfokozatú manuálisak. A 2,5 literes, második generációs (1600 bar befecskendezési nyomású) közös csöves, változó geometriájú turbós dízelmotor 3500-as főtengely fordulaton hozza 143 lóerős csúcsteljesítményét, 330 Nm-es nyomatékcsúcsa 1800-as fordulatnál ömlik.

Tágas a hátsó pad, a kárpitozás igényes, két pohártartó és az elülső ülés hátára varrt zseb jár a hátul ülőknek

A platós futóműve is az elődből származik, igaz az elől kettős keresztlengőkaros rendszer lengéscsillapítóit a menetkomfort javítására nagyobb átmérőjűkre cserélték, a hátsó merevtengely laprugóit pedig hosszabbakra váltották. A globoid csigás, hidraulikus szervós, 4,0 fordulatos kormánymű áthangolásával az irányíthatóság a részint a széles kerekekből adódó nagy fordulókört leszámítva már-már tényleg személyautós.

A szabadidőautósra fazonírozott pick-up felszereltsége csomagokkal bővíthető. Az elsősorban munkagépnek szánt kétüléses kivitel csakis hátsókerékhajtással, s alap (Base) szereltséggel választható, a nettó indulóár 3,29 millió forint. A csupán két elülső légzsákot kínáló alapszint máshoz nem is társítható, a két másik karosszéria csakis a már oldallégzsákokat, blokkolásgátlót, színre fújt lökhárítókat és hűtőmaszkot, elektromos ablakemelőket, távirányítós központi zárat is kínáló CE, feljebb lépve a légkondis, 16 colos alufelnis és színre fújt sárvédő-szélesítéses TE vagy a 6 lemezes CD-tárat, MP3-lejászási lehetőséget is kínáló audiorendszert, ülésfűtést és műszerfali krómdíszítéseket is adó GT-csúcsverzióval választhatók. A „fullextrás” BT-50 nettó 5,375, vagyis bruttó 6,45 milliót taksál.

Menetben

Terepszögeivel, kapcsolható összkerékhajtásával, felezőváltójával és önzáró hátsó differenciáljával nehéz terepen is jól boldogul a BT-50

Nemzetközi bemutatóján a BT-50-et országúton, rövidebb szakaszon autó- és épített off-road pályán is vezethettük. Feltűnő a karosszéria és a motor nagyfokú zajszigeteltsége, gyorsításnál és 130-as tempónál sem zavaró a motorhang. Autópályás tempónál elenyésző szélzaj csupán a tükrök felől érkezik, 100-nál a kellemesen hosszúra áttételezett ötödik fokozatban 2000-ret fordul a főtengely. A kettős kiegyensúlyozó tengellyel szerelt 2,5 literes öngyújtós a kasztnit alapjáraton sem rezegteti, a terepváltó karján azonban érezhető rezonanciája. A könnyen, precíz úton járó váltó fokozatosztása átgondolt, a motor turbólyuk nélkül, egyenletesen húz.

A 750 milliméteres gázlómélység bőven elegendő kisebb patakok átszeléséhez

Összkerékhajtással, felezővel komoly terepakadályokon, alapjáraton is könnyedén átvergődik az autó, a lefulladás ellen elektronika véd. Az irányíthatóság, az egyenesfutás és az ívkövetés nem gond a BT-50-nek, alvázas felépítése ellenére imbolygàs sem jellemző. Az egyetlen szó szerinti kényelmetlenség a nagy platóterhelés miatt igen keményre vett és primitív merev tengelyes hátsó felfüggesztés: noha az első kerekek igen finoman mennek át az úthibákon és a fekvőrendőrökön, a hátsók terheletlenül nagyot rúgnak.

Tapasztalataink alapján a BT-50 csöndes futásával, kellemes nyomatékkarakterisztikájú motorjával, kultúrált belterével és 8,9 literes vegyes fogyasztásával jó vétel lehet a platónyi, akár műanyag dobozzal is fedhető rakteret és/vagy terepjáró tulajdonságokat igénylő vevőkörnek.

Képgaléria

Tekintse meg a Mazda BT-50 nemzetközi bemutatóján készített fotóinkat vagy a BT-50 gyári képeit!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás