Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Lexus IS - Európa is

A Lexus első dízel-motorja az IS legújabb generációjában debütál.

A Sport felszereltségi szinthez a feszesebb futóműhangolás mellé rövidebb végáttételű sebességváltók is járnak. Valamennyi IS Japánban készül

A Toyota elitmárkája az Egyesült Államokból indult, onnan érkezett a kilencvenes évek végén Európába. A kifejezetten a C Mercedes és a 3-as BMW ellen csatába küldött IS 1999-ben mutatkozott be, s bár igazi sikereit a tengerentúlon aratta, az öreg kontinensen is jól szerepelt: forgalmazásának hat éve alatt több mint 65 000 talált belőle európai gazdára.

Az új IS alapjaiban is friss. 17,5 centivel hosszabb, 7,5-tel szélesebb elődjénél, tengelytávja 6 centinyit gyarapodott. A nyomtávok kiszélesedtek, de az alapkoncepció változatlan: orrmotor hosszában, hátsókerékhajtás. A most bemutatott modell mindössze 0,27-es légellenállási tényezőjű, alu motorházfedeles karosszériáját az elődével azonos elrendezésű, részben alu futómű hordozza, elöl segédvázas kettős keresztlengőkaros, hátul szintén segédkeretes, teljesen független multilink a rendszer.

A műszerek csak a motor beindítása után válnak láthatóvá, a középkonzol több funkciója az érintőképernyős monitorról vezérelhető. Világújdonság a mellkasi sérülések ellen különösen hatásos két légterű utaslégzsák

A mérnökök a Lexusokban már hagyományosnak tekinthető szendvicsszerkezetű zajelnyelő szigeteléseket éppúgy bevetették, mint a folyadéktöltésű, rezgésfogó futóműszilenteket és motortartókat. A karosszériaelemek illesztése a Toyotától megszokott módon precíz, a hézagok maximuma 0,35 mm. Az elődénél kevéssel tágasabb, minőségi anyagokat felvonultató utastér egyik különlegessége a középkonzol valódi faborítása, amelyet minden egyes autóhoz kézi munkával (csak a lakkozás húsz lépésből áll) készítenek a Yamaha zongoraspecialista asztalosai.

Az IS motorkínálata kéttagú. A benzines friss fejlesztésű, csupa könnyűfém, 2,5 literes V6-os (208 LE), közvetlen befecskendezéssel és változó vezérléssel. Az igazi újdonság azonban a Toyotákat is hajtó négyhengeres, 2,2 literes (177 LE), teljesen könnyűfém szerkezetű közös csöves turbódízel, harmadik generációs befecskendezéssel (1800 bar, piezokristályos befecskendezőfúvókákkal) változó turbógeometriával, hengerenként négy szeleppel és természetesen a Toyota saját fejlesztésű báriumcsapdás részecskeszűrőjével.

A dízelt alaposan körbeburkolták, zaja csak hidegüzemben hallható az utastérben, s vibrációi is visszafogottak

A sebességváltók alapesetben hatfokozatú kézikapcsolásúak, a hatsebességes bolygóműves, s a kormány mögötti billentyűkkel is kapcsolgatható automata csak a benzinmotorhoz rendelhető.

Az új IS három felszereltségi fokozatban kapható. Az alapkínálat része a kitörésgátló, a nyolc légzsák (két front, két oldal, két függöny és két elülső térdlégzsák), a profi hifi és a kanyarkövető xenonvilágítás is. Az extralista is jó hosszú: megtalálható rajta a kamerás tolatóradar, a követésitávolság-tartó elektronika, a baleseti helyzetekre előre felkészülő (vészhelyzetben a fékeket készenlétbe helyező, öveket megfeszítő) biztonsági rendszer, a csökkentett hasmagasságú sportfutómű és a navigáció éppúgy, mint a furcsa módon kizárólag a dízelhez elérhető – s a Toyota szerint a hagyományos kitörésgátlónál egy fokkal még kifinomultabban reagáló – VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management: integrált menetdinamikai rendszer). Az új IS már itthon is kapható, a benzinmotoros alapára 9 050 000 Ft. Szécsényi Gábor

A Lexus IS gyári képei

Az Autó2 újság 2006/1. számában megjelent cikk rövidített változata

 

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás