Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Lancia Delta - Más dimenzió

A Deltával a Fiat-csoport legtágasabb alsó-középkategóriása érkezett a piacra.

Ötletes színkombinációkkal szeretne a vásárlók szívére hatni a Delta: kék „alsó” mellett a tető akár mattfekete is lehet. Az első fényszóró alul LED-es nappali fényt rejt. A jelenlegi ötféle motor mellé a későbbiekben társul egy új, 1,8 l-es, közvetlen befecskendezéses, ikerturbós 200 LE-s, Euro5-ös benzines, amelyhez új fejlesztésű automata váltót csatlakoztatnak

Ha Magyarországon vagy bárhol Európában megkérnének tíz embert, hogy soroljon fel néhány mai Lancia-modellt, biztosan kevés válaszoló tudna típusneveket említeni. Igaz, nem is nagyon van mit: mindössze a Musa és a kis Y (néhol még a kihalófélben lévő luxusmodell, a Thesis és az egyterű Phedra) jelenti ma a márkát. Talán a teljes ismeretlenségbe süllyedés előtti utolsó pillanatban érkezett az új Delta. Alapjául a Fiat Bravót választották, de ahhoz képest tengelytávját 10 centivel megnyújtották (így 2700 mm), amit az ötajtós konkurensek nem is tudnak überelni. A szokatlan arányú (hosszú orr, távoli kerekek, kombis farkiképzés, mégis lapos tetővonal), 4,52 m-es karosszéria stíluselemei a cég többi portékájáról ismerősek. Belül a Fiat Bravónál megszokott, többnyire puha, kellemes tapintású műanyagok és kapcsolók köszönnek vissza, a formaterv egyéni, a középkonzol kopogós és rideg, plasztikja azonban nem illik a képbe. Elöl átlagos a helykínálat, a második sorba sínen tologatható, változtatható támladőlésű, osztott üléseket építettek. Itt nagy a lábtér, de a tető túlzottan alacsonyra kanyarodik, emiatt – főleg az üvegtetős változatban – 185 cm-nél nyurgább utas feje már nekikoppanhat a plafonnak. A négy ajtózseb, a kisebb-nagyobb rakodóhelyek és pohártartók jól jönnek az úti kacatoknak, a műszerfal közepén viszont hiányzik egy irattárcának való polc. A Delta szépen kárpitozott csomagtartója alapesetben 380 literes. Ha előretoljuk a hátsó sort, 465, ha ledöntjük a támlákat, 760 literes tér keletkezik.

Kombis a felépítés, de a tető túlságosan mélyre ereszkedik. Hátul is LED-esek a lámpák, a csomagtér ajtaja magasra nyílik

A műszaki alapok jórészt ismerősek a Bravóból: elöl segédkeretes McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztéseken gurul a Delta, kormánya Duladrive (parkoláskor nyomógombbal kapcsolható plusz segéderő) elektromos szervós, fékei valamennyi kivitelben elöl hűtött, hátul tömör tárcsák. Extraként kérhetők szabályozható, útviszonyokhoz igazodó karakterisztikájú lengéscsillapítók. Nagyobb kategóriákban szokásos felszerelés a feláras „Driving Advisor”, amely a fáradt, lankadó figyelmű sofőrnek segít: ha a rendszer úgy érzi, hogy az autó bizonytalanul mozog, s indexelés nélkül a sáv széléhez közelít, finoman ellenkormányoz (de az irányítást nem veszi ki a vezető kezéből), így figyelmeztet. A Lancia kizárólag turbós erőforrásokkal kínálja a Deltát, ezek közül kettő benzines, három dízel. Előbbiek szívócső-befecskendezős 1,4-esek (120 és 150 LE), a gázolajosok 1,6 (120 LE, 300 Nm), 2,0 (165 LE, 360 Nm) és 1,9 (190 LE, 400 Nm) literesek. Valamennyi dízel közvetlen befecskendezéses, az 1,9-es ikerturbós konstrukció. Mindegyik gázolajos teljesíti az Euro5-öt, a két erősebbet ennél a típusnál mutatta be először a Fiat-csoport. A sebességváltók valamennyi motorhoz hatfokozatú kézik, felárért robotizált manuális is rendelhető.

A Delta hazai forgalmazása július 1-jétől indul: az alap (Argento) 1,4-es 120 lóerős 4,995 millió forintért vihető haza, az 1,9-es Twin Turbo dízelcsúcsmodell 7,695 millióba kerül.        

Nem túl sok oldaltartást adnak a szép bőrrel behúzott első ülések, az enteriőr hangulata igazán olaszos.
 
A második sor szélessége három személynek is megfelelő
 
Jól tájékoztat a műszerpult, de a Bravóban is bosszantó tükröződő műszerfalplexitől nem sikerült megszabadulni. A középkonzol a belső leggyengébb láncszeme; gombjait, kapcsolóit nem könnyű kiismerni. Kétféle navigáció kapható, a csak nyilakkal operáló olcsóbbik nehezen értelmezhető, és rosszul kezelhető
    

Karner Miklós

Az Autó2 újság 2008/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás