Bemutatók
Bemutató: Lancia Delta - Más dimenzió
A Deltával a Fiat-csoport legtágasabb alsó-középkategóriása érkezett a piacra.
Ha Magyarországon vagy bárhol Európában megkérnének tíz embert, hogy soroljon fel néhány mai Lancia-modellt, biztosan kevés válaszoló tudna típusneveket említeni. Igaz, nem is nagyon van mit: mindössze a Musa és a kis Y (néhol még a kihalófélben lévő luxusmodell, a Thesis és az egyterű Phedra) jelenti ma a márkát. Talán a teljes ismeretlenségbe süllyedés előtti utolsó pillanatban érkezett az új Delta. Alapjául a Fiat Bravót választották, de ahhoz képest tengelytávját 10 centivel megnyújtották (így 2700 mm), amit az ötajtós konkurensek nem is tudnak überelni. A szokatlan arányú (hosszú orr, távoli kerekek, kombis farkiképzés, mégis lapos tetővonal), 4,52 m-es karosszéria stíluselemei a cég többi portékájáról ismerősek. Belül a Fiat Bravónál megszokott, többnyire puha, kellemes tapintású műanyagok és kapcsolók köszönnek vissza, a formaterv egyéni, a középkonzol kopogós és rideg, plasztikja azonban nem illik a képbe. Elöl átlagos a helykínálat, a második sorba sínen tologatható, változtatható támladőlésű, osztott üléseket építettek. Itt nagy a lábtér, de a tető túlzottan alacsonyra kanyarodik, emiatt – főleg az üvegtetős változatban – 185 cm-nél nyurgább utas feje már nekikoppanhat a plafonnak. A négy ajtózseb, a kisebb-nagyobb rakodóhelyek és pohártartók jól jönnek az úti kacatoknak, a műszerfal közepén viszont hiányzik egy irattárcának való polc. A Delta szépen kárpitozott csomagtartója alapesetben 380 literes. Ha előretoljuk a hátsó sort, 465, ha ledöntjük a támlákat, 760 literes tér keletkezik.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A műszaki alapok jórészt ismerősek a Bravóból: elöl segédkeretes McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztéseken gurul a Delta, kormánya Duladrive (parkoláskor nyomógombbal kapcsolható plusz segéderő) elektromos szervós, fékei valamennyi kivitelben elöl hűtött, hátul tömör tárcsák. Extraként kérhetők szabályozható, útviszonyokhoz igazodó karakterisztikájú lengéscsillapítók. Nagyobb kategóriákban szokásos felszerelés a feláras „Driving Advisor”, amely a fáradt, lankadó figyelmű sofőrnek segít: ha a rendszer úgy érzi, hogy az autó bizonytalanul mozog, s indexelés nélkül a sáv széléhez közelít, finoman ellenkormányoz (de az irányítást nem veszi ki a vezető kezéből), így figyelmeztet. A Lancia kizárólag turbós erőforrásokkal kínálja a Deltát, ezek közül kettő benzines, három dízel. Előbbiek szívócső-befecskendezős 1,4-esek (120 és 150 LE), a gázolajosok 1,6 (120 LE, 300 Nm), 2,0 (165 LE, 360 Nm) és 1,9 (190 LE, 400 Nm) literesek. Valamennyi dízel közvetlen befecskendezéses, az 1,9-es ikerturbós konstrukció. Mindegyik gázolajos teljesíti az Euro5-öt, a két erősebbet ennél a típusnál mutatta be először a Fiat-csoport. A sebességváltók valamennyi motorhoz hatfokozatú kézik, felárért robotizált manuális is rendelhető.
A Delta hazai forgalmazása július 1-jétől indul: az alap (Argento) 1,4-es 120 lóerős 4,995 millió forintért vihető haza, az 1,9-es Twin Turbo dízelcsúcsmodell 7,695 millióba kerül.
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ||||
|
|
| ||||||
![]() |
Karner Miklós
Az Autó2 újság 2008/7. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...