Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Kia Sorento - Látványelemek

Négy év és 120 000 darab után a Kia elérkezettnek látta az időt egy kis ráncfelvarrásra

Az új középkonzol nemcsak könnyebben kezelhető, hanem több helyet hagy az elöl ülők lábának is
Az új középkonzol nemcsak könnyebben kezelhető, hanem több helyet hagy az elöl ülők lábának is

A márka új, valóban sikeres korszakát elindító Sorentót, a jelenlegi választék legöregebb, de bemutatása óta töretlenül sikeres modelljét a klasszikus távol-keleti arcápolási szabályok alapján varázsolták kívánatosabbá.

A lemezruha, a padló és lényegében a futómű is változatlan, mindössze a hossz módosult kissé, de az is csak az új lökhárítók miatt. Az utastér változásai visszafogottak, a korábbinál látványosabb és könnyebben kezelhető a középkonzol, a légkondi immár kétzónás és automata is lehet, a gyári rádió pedig MP3 lejátszására is alkalmas.

A veretes, nem éppen mai, de vitathatatlanul robusztus terepjáró-technika maradt: létraalváz, elöl kettős-keresztlengőkaros felfüggesztés, hátul vaskos merev tengely. A futóműben azonban néhány elemet újra cseréltek: változtak a szilentblokkok, nőttek a rugóutak, és kissé a nyomtávok is. A lengéscsillapítást – immár gázos csillapítókkal – állítólag szintén Amerika kedvéért szabták a korábbinál kissé lágyabbra, ringósabbra. Európában valamennyi Sorento összkerékhajtású, de a tengerentúlon kizárólag hátsókerékhajtás is elérhető.

A megjelenés a minimális változások ellenére a korábbinál sokkal felnőttesebb. A külső műanyag elemek feketék, szürkék vagy ezüst színűek, a lemezek színe pedig tízféle lehet. A megújult Sorentótól 2007-től évi 200 000-res eladást vár a Kia
A megjelenés a minimális változások ellenére a korábbinál sokkal felnőttesebb. A külső műanyag elemek feketék, szürkék vagy ezüst színűek, a lemezek színe pedig tízféle lehet. A megújult Sorentótól 2007-től évi 200 000-res eladást vár a Kia

A Euro4-es tisztaságú motorkínálat kéttagú. Az öreg kontinensen kétségtelenül érdekesebb, hengerenkénti négyszelepes, négyhengeres, 2,5 literes, köztes hűtős, közös csöves turbódízel alapjaiban a régi maradt, de feltöltőjét változó geometriájúra cserélték, így teljesítménye 140-ről 170 lóerőre emelkedett, nyomatéki csúcsa pedig 314-ről 392 Nm-re nőtt. A korábbi 3,5 literes V6-os benzinest friss fejlesztésű, csupa alu, 24 szelepes, változó szívóoldali vezérlésű 3,3-as váltotta le, 192 helyett 241 lóval és 307 Nm-rel. Mindkét erőforrás hangszigetelését megerősítették.

A frissített Sorento, amely a tervek szerint elődjéhez hasonlóan kizárólag dízelmotorral érkezik Magyarországra, már megrendelhető. Alapfelszereltségének része a két elülső légzsák, az elektromos ablakmozgatás, a központi zár és a blokkolásgátló is.

Szécsényi

Az Autó2 újság 2006/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás