Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Kia Pro-cee’d - Sportvonal

Dinamikus alakot öltve, sportos háromajtóssal jelenik meg a cee’d.

A motorháztető és az elülső sárvédők kivételével minden karosszériaelem eltér az ötajtósokétól

A Kia gyorsan rohamoz: csak nemrég kezdett neve intenzív megismertetésébe, de máris óriási számokkal kalkulál: 2010-ben évi 600 ezer autó európai értékesítését tervezi. A bázis a koreai márka első helyi autógyára Szlovákiában, ahonnan az év elején került a kereskedésekbe az ötajtós cee’d, konkurenssokkoló hosszú garanciával. A tempó feszes: egy-két hete megjelent a Sporty Wagon kombi, és januártól várható a kereskedésekbe a háromajtós változat, a Pro-cee’d. A Kia tudatosan építi még alig látható presztízsét: a sok divatkövető márka közül a kevés számú divatdiktátor közé akar emelkedni. Európai formatervező csoportját új csapatkapitány, az 53 éves Peter Schreyer vezeti (ő jegyzi az Audi TT és a VW Beetle tervét), Frankfurtban mindentudó dizájnközpontot építettek számára, onnan gördült át az autószalon standjára a Kee-formatanulmány.

A Pro-cee’d még a divatteremtést megelőző utolsó alkotás. Ugyanis valamennyi cee’d-variációt egyszerre dolgozták ki, csak a bevezetésük lépcsőzetes, a végére maradt a legmerészebb. A fiatalos, sportos 3 ajtós műszaki tartalma nem tér el az eredetitől, hossza is csaknem azonos (+1,5 cm), magasságából 3 centit lefaragtak. Ennyit áldozott a fejtér a dinamikus forma oltárán. Az ötajtósénál rövidebb szélvédő, alacsonyabb tető alatt némileg változott a műszerfal, hangsúlyossá vált a középkonzol. Az első ülések könnyen adnak helyet a hátraszállónak, vissza is találnak kiinduló helyzetükbe. A hátsó ülések lapja nem, csak a támlája hajtható le, osztottan, és nem teljesen síkra. A lábtér nem csökkent, és a csomagtér 340 litere is a ferdehátúéval azonos.

A műszaki tartalomban sincs eltérés. A motorválaszték a teljes palettát kínálja. Az LX, EX és TX felszereltségtartalma még változhat, a sportos vásárlóknak szánt autók várhatóan jól elengedettek lesznek. Áruk a kora őszi becslés szerint a kombikéra hajaz majd. Az alapváltozat is tartalmaz többek között hat légzsákot, központi zárat, elektromos ablakemelőt, távvezérelhető, sebességfüggő hangerő-szabályozású audiorendszert. Egy szinttel feljebb manuális légkondi, USB- és iPod-csatlakozó, valamint kulcs nélküli ajtónyitás is jár. A csúcson jelenik csak meg az ESP és a fékasszisztens meg az elektromos tükörmozgatás. Az opciós kínálatban bukkanhat fel a 17 colos könnyűfém keréktárcsa, a fűthető ülés, a navigáció, a napfénytető. Feláras lehetőség a négyfokozatú automata váltó az 1,6-os benzin- és dízelmotorhoz és a 2,0 l-es benzineshez. Opcióban sportosan kemény lengéscsillapító-hangolással kérhető az elöl McPherson-, hátul több lengőkaros felfüggesztésű futómű. A háromajtós cee’d tartja a Kia diktálta csúcstempót, ez a változat is hét év vagy 150 000 km általános garanciát kínál.

F. A.

Az Autó2 újság 2007/10. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás