Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Kia Carnival - Európai utas

Megújult a koreai gyártó 1999-ben indított egyterűsorozata. A Carnival most Európának hódol

Minden porcikájában új. Nagy beltérre alapozó forma, jó megjelentetési minőségben. Az elülső és a hátsó nyomtáv az elődhöz képest jelentősen nőtt
Minden porcikájában új. Nagy beltérre alapozó forma, jó megjelentetési minőségben. Az elülső és a hátsó nyomtáv az elődhöz képest jelentősen nőtt

Jól és következetesen szövögeti modellhálóját a Kia. Minden kategóriában sikeressé mozdítja kigördített készletét (Picanto, Rio, Magentis, Sorento), és ebbe az elsősorban Európára kacsingató átdolgozásba most a Carnival is beleesett. A középkategóriás egyterű természetesen elsősorban az amerikai piac játékosa, az elődnél rövidebb (4,8 m), de szélesebb és magasabb, rövid tengelytávú változatot mégis kifejezetten Európának szánják. A forma most is azt a Hyundai–Kia-stratégiát képviseli, miszerint a karosszéria valóban annyira internacionális, hogy jószerivel csak az embléma tisztázza identitását.

Beltérre formázott letisztult lemezhéj 2-3-2 üléselrendezéssel, a két hátsó sor ki is vehető és rugalmasan átrendezhető mozgatásuk is egyszerű, a harmadik sor hosszú sínen tologatható, mögötte 172 liter a csomagtér, amely az ülések könnyű kiemelésével 1263 literig, mindkét hátsó sor eltávolításával 2840-ig növelhető. A két tolóajtó a városi használatot egyszerűsíti.

A két hátsó üléssorból a másodiké könnyen áthelyezhető, a harmadiké hosszú síneken siklik. Mindegyik könnyen kivehető, a padlólemezbe viszont nem süllyeszthetőek el
A két hátsó üléssorból a másodiké könnyen áthelyezhető, a harmadiké hosszú síneken siklik. Mindegyik könnyen kivehető, a padlólemezbe viszont nem süllyeszthetőek el

A két felszereltségi szint közül az alacsonyabb LX-nek is része a hat légzsák, a klíma, a négy ablak elektromos mozgatása. A magasabb EX-ben még az automata klíma és a kulcs nélküli rendszer is szériában jár, külön pénzért akár a tolóajtókat és az ötödiket áram mozgatja, s van kitörésgátló, aktív fejtámlák és sok egyéb. Az elülső felfüggesztések McPhersonok, a hátsó a Magentis összetett rendszere; a próbavezetés szerint csöndesen és az MPV-ket jellemző útfekvéssel szállítják terhüket. A fogasléces kormánymű extraként változó áttételű; érdekessége, hogy hólánccal a kormány alávághatóságának csökkentésére egy kapcsolóval kiiktatható. A fékrendszer végrehajtója négy tárcsafék.

A motorválaszték egyelőre kéttagú. A négyvezértengelyes, változó szelepvezérléses és szívócsőhosszas benzines 2,7 literes (189 LE) V6-os jól ismert a Kia más modelljeiből, akárcsak a korszerű, változó geometriás turbóval ékesített, 2,9 literes (185 LE), közös csöves, hengerenkénti négyszelepes dízel. A dízelmotorhoz manuális ötfokozatú váltókat párosítanak (extraként ötfokozatú automatát), a hatfokozatú kéziváltó gyártása folyamatban van. A benzinmotorhoz ötfokozatú kézit vagy négyfokozatú automatát lehet rendelni (mindkét automata kézzel, sorosan is kapcsolható).

Az egyelőre csak Koreában (Sohanban) gyártott Carnival még a nyáron megérkezik hozzánk, az elődhöz képes jobb felszereltségével 13 százalékkal magasabb áron.

S. P.

Az Autó2 újság 2006/8. számában megjelent cikk online-ra szerkesztett változata

A gyár szerint az egyetlen egyterű sportos szabadidőautó (SUV) farrésszel. A korábbi merev hidat összetett, független felfüggesztés váltotta le
A gyár szerint az egyetlen egyterű sportos szabadidőautó (SUV) farrésszel. A korábbi merev hidat összetett, független felfüggesztés váltotta le
Puha felületű műanyag műszerfal, jó áttekinthetőséggel. A sebességváltó mögött az utas oldalára átjárható a tér
Puha felületű műanyag műszerfal, jó áttekinthetőséggel. A sebességváltó mögött az utas oldalára átjárható a tér
A leghátsó sorba a beszálláshoz pöccentésre csukódnak előre
A leghátsó sorba a beszálláshoz pöccentésre csukódnak előre a második sor ülései

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás