Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Kia Carens - Kettővel több

A Kia ismét ringbe száll a kompakt egyterűek piacán, az új Carens hétülésesként is kapható

Az új Carens

A Kia arculatába illeszkedő kompakt egyterű légellenállási együtthatója három századdal jobb a kül- és belméreteiben, tengelytávjában, valamint nyomtávjaiban is kisebb elődjénél
A Kia arculatába illeszkedő kompakt egyterű légellenállási együtthatója három századdal jobb a kül- és belméreteiben, tengelytávjában, valamint nyomtávjaiban is kisebb elődjénél

A Carnivál arcához jól igazodó 4,5 méteres kompakt egyterű minden dimenziójában nagyobb elődjénél, s a koreaiak szokása szerint igazi globálmodell: fejlesztésekor az európai és az amerikai elvárásokat is figyelembe vették.

A Magentis 2 centivel csökkentett tengelytávú padlólemezére és áthangolt (elöl McPherson, hátul multilink) felfüggesztéseire állított egyterű beltere is jelentősen nőtt elődjéhez képest. A kivitel szerint öt vagy hét üléssel, négy különböző beltéri színvilággal készülő Carens térkínálata elöl-hátul bőséges, még a harmadik sor ülései is jól használhatók a gyári ajánlás szerinti 180 centis magasságig. A beszállás kényelmes, az ajtók tágra nyílnak, a hétüléses előresikló és hajló középső sora a leghátsó székekhez is kellő belépőteret enged. Az öt- és a hétüléses kivitelek második üléssorukban is különböznek, az ötösé 2/1 arányú osztással szabályozható támla-dőlésszöget és egymozdulatos (a támla hajtásakor süllyedő ülőlapos) előredönthetőséget kínál.

A hetes hasonlóan osztott sora tologatható is, háttámlái azonban csak a fejtámaszok kivételével dönthetők az előzőleg előrehajtott lapok helyére. A raktérpadló síkja csak az ötülésesnél egybefüggő, a hetes középső soránál enyhe szinteltérés és rés is nehezíti a pakolást. A csomagtér mérete hét üléssel jelzésértékű (74 l), öttel terebélyes (a hétüléses kivitelnél 414, az ötülésesnél 430 l), csupán az elülsőkkel 1,7 méter hosszú, 2106 literes. Kalaptartó kizárólag az ötszemélyes Carenshez jár, a hétüléseshez felárért sem kapható.

A középső tér tágas, a padló szinte sík, a 2/1 arányban osztott ülés háttámlája dönthető, a hétüléses padja csúsztatható is, a hátrajutást is így segíti
A középső tér tágas, a padló szinte sík, a 2/1 arányban osztott ülés háttámlája dönthető, a hétüléses padja csúsztatható is, a hátrajutást is így segíti

Az utastér kialakítása praktikus, a rögzítőfék pedálos, a váltó a műszerpultra került, helyükre kettős pohártartó és méretes dupla fedelű, aljában 12 voltos csatlakozót is hordó könyöklő került. Az első és a hátsó ajtók zsebeiben palacktartót is kialakítottak a Kia mérnökei. Az elülső ülések közül kettős légbeömlő néz a hátsó utasokra, fedeles rekesz és pohártartó még a leghátsó sorhoz is jutott. Valamennyi ülés öve hárompontos, az elülsőké erőhatárolós feszítővel szerelt, szabályozható magasságú. A fejtámaszok szintén alapárasak, elöl plusz pénzért a ráfutásos balesetekkor aktív védelmet adók. A fékrendszer alapból négy tárcsával és négycsatornás ABS-szel játszik, felárért kitörésgátló is őrködik. Légzsákból – piactól és specifikációtól függően – összesen hat sorakozhat.

A Carens motorparkja a Magentis kétliteres egységeit sorolja, a változó szívóoldali vezérlésű benzines 145, a változó geometriájú turbóval szerelt közös csöves befecskendezésű dízel 140 lóerős. Nekünk is jól jöhet, hogy a lóerő alapú járműadót alkalmazó piacoknak jövő nyártól 115 lóerővel is készül az öngyújtós. A benzines ötgangos és a dízel hatsebességes kéziváltója helyett mindkét erőforráshoz kérhető négysebességes, kézzel is kapcsolható, a manuálisoknál hosszabb végáttételű bolygóműves automata.

A nemzetközi menetpróbán a dízelt az automatával, a benzinest az alapáron mért ötsebességes manuálissal vezettük. Mindkét erőforrás becsülettel mozgatta a bő 1,5 tonnás autót, a rövidebb végáttétel miatt autópályán a benzines hangja jelentősebb volt. A háromfordulatos, szervóval könnyített fogasléces kormánymű precíz, még nagyobb tempónál is viszonylag stabil egyenesfutást és jó manőverezhetőséget adott. Kiváló német utakon haladva a felfüggesztések biztonságosnak és jó csillapításúnak tűntek. Az autó összeszerelésével, kiviteli minőségével jó benyomást keltett, kár, hogy egy-két apróságban elmarad vetélytársaitól: hiányoznak a padlóba rejtett rekeszek, a xenonfény, a kulcs nélküli indítás, de leginkább a kulcsfejbe integrált központi zár távirányító.

Az európai konkurenseit (Opel Zafira, Renault Scénic, Volkswagen Touran) méretében, téralakításában utolérő Carens sikerének meghatározója, ára és alapfelszereltsége egyelőre ismeretlen.

Katona Mátyás

Lapozzon a képgalériákhoz és az adattáblához!

A megjelenés szabadidőautós, az első és a hátsó lökhárítók középső része fényezetlen aljbetétet kapott. A raktérajtó teljes szélességben, a padlótól nyílik
A megjelenés szabadidőautós, az első és a hátsó lökhárítók középső része fényezetlen aljbetétet kapott. A raktérajtó teljes szélességben, a padlótól nyílik
A műszerfal kéttónusú színvilága az ajtókon is folytatódik, a ránézésre kellemes műanyagok mind kemények. A kormánykerék tengelyirányú állítása hiányzik, a pakolóhely kínálat azonban bőséges. Az integrált audiorendszer felárért mp3-at is olvashat
A műszerfal kéttónusú színvilága az ajtókon is folytatódik, a ránézésre kellemes műanyagok mind kemények. A kormánykerék tengelyirányú állítása hiányzik, a pakolóhely kínálat azonban bőséges. Az integrált audiorendszer felárért mp3-at is olvashat
A csomagtér padlójából egyetlen mozdulattal felhajtható hátsó székek helyén az ötüléses kivitelben méretes padlórekesz utazik, a mankókerék extraként kérhető
A csomagtér padlójából egyetlen mozdulattal felhajtható hátsó székek helyén az ötüléses kivitelben méretes padlórekesz utazik, a mankókerék extraként kérhető

Adattábla, képgalériák

 

A bemutató képekben

Gyári fotók

 

Műszaki adatok

 

2.0 16V

2.0 CRDi

Henger-/szelepszám

4/16

Hengerűrtartalom [cm3]

1993

1991

Furat x löket [mm]

75,0×75,2

83,0×92,0

Kompresszióviszony

10,2:1

17,3:1

Teljesítmény [LE/kW(1/min)]

144/105(6400)

140/103(4000)

Nyomaték [Nm(1/min)]

195(4600)

305(1800-2500)

Hossz x szélesség x magasság [mm]

4545x1800x1650

Tengelytáv [mm]

2700

Saját tömeg/megengedett össztömeg [kg]

1472/2135

1582/2250

Felfüggesztés

Elöl McPherson, hátul Multilink

Fékek elöl/hátul

Belső hűtésű tárcsa/tömör tárcsa

Kormánymű

Fogasléces kormánymű hidraulikus rásegítéssel

Csomagtér [l]

74/414-430/2106

Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes [l/100 km]  

11,0/6,9/8,4 (11,7/6,9/8,6)

7,8/5,3/6,2 (9,6/5,8/7,2)

Gyorsulás (0–100 km/h) [s]

11,0 (11,9)

11,0 (12,6)

Végsebesség [km/h]

190 (181)

187 (187)

Zárójelben az automata váltós kivitel adatai

 

 

 

 

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás