Bemutatók
Bemutató: Jaguar XF - Sorsfordító
Az S-Type utódja stílusában is újat hoz.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Fiataloknak szánt kupés vonalaival az XF a Jaguar stagnáló eladásait hivatott javítani. A klasszikus jaguaros vonások helyett inkább semleges, több egyéb márkára emlékeztető részleteket mutató karosszéria az S-Typénál 5,5 centivel hosszabb, közel ennyivel szélesebb, magassága 3,5 cm-t gyarapodott. A tengelytáv változatlan. Az ereszkedő tetővonal ellenére hátul is jól el lehet férni, a csomagtér pedig Jaguar-viszonylatban rekorder: alapjáraton 500, a szükségpótkerék helyett defektjavítót rendelve 540 literes. A 60/40 arányú támladöntéssel újabb 420 l nyerhető.
Az XF karosszériája nem tipikusan a Jaguarra jellemző, ahogy az ajtóbetétek ívének folytatásaként kirajzolódó műszerfal sem. Az érintőképernyő alapáras, a szellőzés és az audiorendszer a középkonzol gombjaival egyszerűen vezérelhető. Beszálláskor nem látunk szellőzőket, azok csak a kardánboxon pirosan lüktető startgomb nyomására bukkannak elő, s ugyanekkor nő ki a kézifék elektromos kallantyúja elől az automata váltó programválasztója is. Utóbbi nem kar, hanem kerek forgókapcsoló, a sebességváltásba a kormány emeltyűivel is beleszólhatunk. A kormányoszlop elektromos állítása alapáras, a ki-be szálláskori automatikus visszahúzódás ugyancsak. Az első székek valamennyi kivitelben gombnyomással vezérelhetők, még a kesztyűtartó ajtaját is villanymotor nyitja, ez érintőkapcsolóval hozható működésbe, s így élednek a beltér lámpái is. A padlólemezhez hasonlóan az elöl kettős háromszög lengőkaros, hátul többkaros független futómű is az S-Type-ból származik, a rendszerhez a sportos XK-ból ismert számítógép-vezérlésű, alkalmazkodó keménységű lengéscsillapítók is társulhatnak. A kormánymű mindegyik XF-ben változó áttételű és rásegítésű. A motorpaletta nem új: változó geometriájú turbókkal töltött 2,7 l-es, V6 dízel és 3,0 l-es V6-os, valamint 4,2-es V8-as (szívó és kompresz
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
szoros) benzines. A váltók mind hatfokozatú automaták, a hajtás pedig csakis a hátsó tengelyre érkezhet.
A biztonsági arzenál érdekessége – az ebben a kategóriában kötelező hat légzsákon túl – a gyalogosvédő, pirotechnikai töltettel megemelkedő motorházfedél. A kitörésgátló az összes kivitelben téli, a kompresszoros csúcsverzióban versenypályás programot is kínál, de ki is kapcsolható, s akár távtartós tempomat vagy holttérfigyelő elektronika is rendelhető. A kényelmi elemek sorában alap a Bluetooth-telefonkihangosító, a kétzónás automata klíma, a kulcs nélküli indítás, a 17 colos alufelnikészlet, a tolatókamera és az esőszenzor. Felárért sok más mellett hűthető, fűthető ülések, kanyarkövető bixenon fényszórók, akár 20 colos
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
kerekek és különleges kárpitok is elérhetők.
Az XF menetpróbáján a V6-os benzines kivételével valamennyi variánst vezethettük. A motorok – a dízelt is beleértve – meglepően csendesek, a feszes futómű az XF egészéhez hasonlóan sportos hangulatú. A vezethetőség az elődmodellhez képest óriási javulást mutat, ugyanakkor, elfeledkezve a Jaguar-emblémáról, menet köz- ben bármelyik hátsókerék-hajtású konkurensbe beleképzelhetjük magunkat. A stílusváltás helyességét a kezdeti eladások is igazolják: néhány hónap alatt (világszerte) 10 000 megrendelés érkezett az XF-re. A hazai indulóár a konkurensekhez passzoló: 14,45 millió forintért a benzines és a dízel V6-os is kérhető.
Katona Mátyás
Az Autó2 újság 2008/4. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...