Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Infiniti FX - Kapocs

A Nissan prémiummárkája Európába jön. Legfrissebb és legnagyobb modellje az FX.

Bemutató

A karosszéria sportautós: hosszú motorháztető, kupés tetőív. A motortér oldalsó levegőztetői autópályán öt százalékkal csökkentik az orra ható felhajtóerőt

Az Egyesült Államokban 1989-ben lépett színre az autóit zömében (az USA-ban készülő QX kivételével) Japánban gyártó Infiniti. Szülőhazájában máig sem kapható, de a Távol- és Közel-Keleten már 1997 óta meg-megjelenik, s idén ősszel Európában is felbukkant. Hozzánk a tervek szerint 2009 végén, vagy 2010 elején érkezik.

Az európai csúcsmodell egyelőre az idén tavasszal bemutatott, második generációs FX.

Az izmosabb verziók 265/45-es, 21 colos alufelnikre húzott abroncsokat hordanak, a hátsó üvegek az alapkiviteleken is sötétítettek, a fényezést alapáron karcolástűrő, „öngyógyító” lakk fedi

A 4,87 méter hosszú, 1,93 széles és 1,68 magas, 2,89 m tengelytávú sportos szabadidő-autó több mint két tonnát nyom, de még így is kategóriája (Audi Q7, BMW X5, Mercedes-Benz ML) egyik legkönnyebb versenyzője. Az ajtók egyenként öt kilóval lehetnek könnyebbek, mivel paneljeik alumíniumból készülnek.

A futómű elöl kettős keresztlengőkaros, hátul független, oldalanként több lengőkaros (multilink), az alapváltozat kivételével az elektronikus, változó karakterisztikájú lengéscsillapítók járnak.

Az ülésekhez hasonlóan a kormány is elektromos állítású, mozgása a ki-beszállást is segíti. A motor gombnyomásra indul, az intelligens azonosító „kapszulát” elég zsebben tartani

A csúcsverzióban, az FX50S-ben elektronikus hátsókerék-kormányzás dolgozik. Ez a hátsó kerekek legfeljebb egyfokos (kis sebességnél a kormányelfordítással ellentétes, nagynál azzal egyező irányú) elmozdításával a városi manőverezhetőséget és a kanyartulajdonságokat is javítja. Ezzel a csaknem 5 m-es autó 11,2 m-es átmérőn fordul meg.

Bővebben az Autó2 2008/12. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

 

3.7 V6 (FX37 GT, FX37S)

5.0 V8 (FX50S)

Hengerszám/szelepszám

6/24

8/32

Hengerűrtartalom [cm3]

3696

5026

Furat x löket [mm]

95,5×86,0

87,7×95,5

Kompresszió

11,0:1

10,9:1

Teljesítmény [LE/kW(1/min)]

320/235(7000)

390/287(6500)

Nyomaték [Nm(1/min)]

360(5200)

500(4400)

Hosszúság x szélesség x magasság [mm]

4865x1925x1680

Tengelytáv (mm)

2885

Futómű (elöl/hátul)

Kettős keresztlengőkaros/multilink

Fék (elöl/hátul)

Elöl-hátul hűtött tárcsa

Nyomtáv (elöl/hátul) [mm]

1640/1640

Sebességváltó

7 fokozatú bolygóműves automata

Üzemanyagtartály [l]

90

Csomagtér [l]

410

Saját/megengedett tömeg [kg]

2012/2520

2120/2595

Fogyasztás [l/100 km]

város

16,7

18,8

városon kívül

9,3

9,7

vegyes

12,0

13,0

CO2 [g/km]

284

310

Gyorsulás (0-100 km/h) [s]

5,8

6,8

Végsebesség [km/h]

235

250

Bővebben az Autó2 2008/12. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás