Bemutatók
Bemutató: Infiniti FX - Kapocs
A Nissan prémiummárkája Európába jön. Legfrissebb és legnagyobb modellje az FX.
Bemutató
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az Egyesült Államokban 1989-ben lépett színre az autóit zömében (az USA-ban készülő QX kivételével) Japánban gyártó Infiniti. Szülőhazájában máig sem kapható, de a Távol- és Közel-Keleten már 1997 óta meg-megjelenik, s idén ősszel Európában is felbukkant. Hozzánk a tervek szerint 2009 végén, vagy 2010 elején érkezik.
Az európai csúcsmodell egyelőre az idén tavasszal bemutatott, második generációs FX.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A 4,87 méter hosszú, 1,93 széles és 1,68 magas, 2,89 m tengelytávú sportos szabadidő-autó több mint két tonnát nyom, de még így is kategóriája (Audi Q7, BMW X5, Mercedes-Benz ML) egyik legkönnyebb versenyzője. Az ajtók egyenként öt kilóval lehetnek könnyebbek, mivel paneljeik alumíniumból készülnek.
A futómű elöl kettős keresztlengőkaros, hátul független, oldalanként több lengőkaros (multilink), az alapváltozat kivételével az elektronikus, változó karakterisztikájú lengéscsillapítók járnak.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A csúcsverzióban, az FX50S-ben elektronikus hátsókerék-kormányzás dolgozik. Ez a hátsó kerekek legfeljebb egyfokos (kis sebességnél a kormányelfordítással ellentétes, nagynál azzal egyező irányú) elmozdításával a városi manőverezhetőséget és a kanyartulajdonságokat is javítja. Ezzel a csaknem 5 m-es autó 11,2 m-es átmérőn fordul meg.
Bővebben az Autó2 2008/12. számában olvashat a cikk témájáról!
Műszaki adatok
3.7 V6 (FX37 GT, FX37S) | 5.0 V8 (FX50S) | |
Hengerszám/szelepszám | 6/24 | 8/32 |
Hengerűrtartalom [cm3] | 3696 | 5026 |
Furat x löket [mm] | 95,5×86,0 | 87,7×95,5 |
Kompresszió | 11,0:1 | 10,9:1 |
Teljesítmény [LE/kW(1/min)] | 320/235(7000) | 390/287(6500) |
Nyomaték [Nm(1/min)] | 360(5200) | 500(4400) |
Hosszúság x szélesség x magasság [mm] | 4865x1925x1680 | |
Tengelytáv (mm) | 2885 | |
Futómű (elöl/hátul) | Kettős keresztlengőkaros/multilink | |
Fék (elöl/hátul) | Elöl-hátul hűtött tárcsa | |
Nyomtáv (elöl/hátul) [mm] | 1640/1640 | |
Sebességváltó | 7 fokozatú bolygóműves automata | |
Üzemanyagtartály [l] | 90 | |
Csomagtér [l] | 410 | |
Saját/megengedett tömeg [kg] | 2012/2520 | 2120/2595 |
Fogyasztás [l/100 km] | ||
város | 16,7 | 18,8 |
városon kívül | 9,3 | 9,7 |
vegyes | 12,0 | 13,0 |
CO2 [g/km] | 284 | 310 |
Gyorsulás (0-100 km/h) [s] | 5,8 | 6,8 |
Végsebesség [km/h] | 235 | 250 |
Bővebben az Autó2 2008/12. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...