Bemutatók
Bemutató: Honda CR-V - Személyi szám
Az új CR-V személyautósabb elődjénél, kategóriája elektronikus élosztályát kínálja felárért.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Trendcsináló? Amikor 1995 végén bemutatkozott, új kategóriát nyitott: szabadidő-autóvá lágyította a zord terepest. A terepjárós külsejű, személyautós kényelmű alkalmi négykerék-hajtásos erős vásárlói igényre és ennek megfelelően sok autógyári követőre talált. A modellváltással tovább fordít a Honda. Az új CR-V immár a szabadidő-autót puhítja: nehéz megállapítani, hol hatnak még a terepes gének, annyira meghatározóak lettek a sportos kombis jegyek. A hátfal sem oldalra hajlik, hanem fölfelé nyílik már. A kupés oldalablakívű autó elődjénél 11 cm-rel rövidebb, néggyel szélesebb, és hárommal alacsonyabb.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A pótkerék alulról kapaszkodik a padlóba, a raktér emiatt növekedhetett. De van terepes alakzat is: az ajtók alatt is látható profilos lökhárító-folytatás a sárral-bozóttal küzd meg.
Személyautós a beltér (az is volt), átlátható és kezes a vezető környezete, egyterűs eredetű a középkonzolból kinyúló váltókar. Az utasfülke tágas, elöl-hátul bőséges a lábhely, messze a plafon. Sok a pakolóhely. Az igényes kialakítású CR-V elülső ülései kényelmesek, a magas pozícióból jó a kilátás előre. A kupé-ablak mögötti vastag oszlop sokat takar hátul. A két ülés- és három támlarészből álló hátsó sor darabjai egyszerűen hajtogathatók, csúsztathatók, középen könyöktámaszként lefektethetők.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A négy felszerelési lépcső alsó (S) foka spártai, sok króm, elektromos tükör, ablakmozgatás és manuális légkondi a fő tartalma. A második fok (LS) nem nagy lépés, több a hangszóró, megjelenik a könnyűfém felni. Az ES eső- és fényérzékelős kapcsolókat, ködlámpát hoz, még több hangszórót, tolatókamerát és automata légkondicionálót. A csúcs az Executive, benne elöl elektromosan mozgatható, fűthető a bőrülés. A felszerelés különlegessége az adaptív (az akadály láttán lassító, majd elmúltával a megadott határig gyorsító) sebességtartó. Ugyancsak a radart használja az ütközésre figyelmeztető és az üközési erőt erős fékezéssel mérséklő rendszer (a Legendben már megismert CMBS előbb övet rángat, majd feszít, és végül fékez, de meg nem állít az akadály vészes közeledtekor). A legmagasabb fok tartozéka az aktív elülső fényszóró is (oldalra világító és elforduló lámpák mutatják az utat). Az előremutató műszaki megoldások értékét növeli, hogy a kategóriában más még nem állt elő mindezekkel, és hogy az alapfelszerelésű kivitelhez is tartozik kitörésgátló (itt VSA, ami vontatmánystabilizáló funkciót is betölt), elöl övfeszítő és överő-határoló, aktív fejtámla, összesen hat légzsák (az elülsők kétfázisúak), öt Isofix-kapocs.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A CR-V két motorja közül a dízel a régebbi, a 2.2 i-CTDi közös nyomócsöves turbódízel dolgozott már az elődben is. Most hatfokozatú kézi váltóval kapható, a jobb légellenállás miatt étvágytalanabbá lett. Az új kétliteres benzinmotorhoz ötfokozatú automata váltó is választható. A 150 lovas i-VTEC változó szelepvezérlésű alumínium motor a Civic 1,8-asának variánsa. Elődjéhez mérten a teljesítménye keveset nőtt, ám fogyasztása erősen csökkent, magas fordulaton élénk. Ugyancsak tíz százalékot meghaladóan javultak a menetteljesítmények. Az összkerékhajtás rendszere a régi, vagyis a CR-V továbbra sem igazi toronyiránt terepjáró, de jól megbirkózik a csúszós felülettel, a földutak, nedves fű akadályaival. A valósidejű négykerékhajtás normális körülmények között csak az elülső kerekeket hajtja. Az első kerekek tapadásvesztése s ezzel a kardántengely gyorsulása mozgósítja a hátsó differenciálmű kettős szivattyúját, a nyomás fokozódik, a tengelyek a gyári híradás szerint az elődben tapasztaltnál gyorsabban összekapcsolódnak, és végül a nyomaték 35 százalékát szállítják hátulra.
Az új CR-V futóműve is a személyautós irányt mutatja. Elvében maradt, kialakításában módosult a felfüggesztés, a rugózás kissé meglágyult. Megtehették, mert a karosszéria merevebb, a súlypont alacsonyabb, a nyomtáv szélesebb. Az autó így is elég feszes, biztosan irányítható, különösen a dízellel nyomatékos, mindkét erőforrással csöndes. A megérkezése sem lesz zajos: mire e lapszám utcára kerül, már vesznek is fel megrendelést a kereskedők, az első példányok január első napjaiban várhatók.
Földvári András
Az Autó2 újság 2007/1. számában megjelent cikk rövidített változata.
Képgaléria megtekintéséhez kattintson ide!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...