Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Honda CR-V - Személyi szám

Az új CR-V személyautósabb elődjénél, kategóriája elektronikus élosztályát kínálja felárért.

A legömbölyített forma az elődénél 12 százalékkal kedvezőbb alaktényezőt eredményez

Trendcsináló? Amikor 1995 végén bemutatkozott, új kategóriát nyitott: szabadidő-autóvá lágyította a zord terepest. A terepjárós külsejű, személyautós kényelmű alkalmi négykerék-hajtásos erős vásárlói igényre és ennek megfelelően sok autógyári követőre talált. A modellváltással tovább fordít a Honda. Az új CR-V immár a szabadidő-autót puhítja: nehéz megállapítani, hol hatnak még a terepes gének, annyira meghatározóak lettek a sportos kombis jegyek. A hátfal sem oldalra hajlik, hanem fölfelé nyílik már. A kupés oldalablakívű autó elődjénél 11 cm-rel rövidebb, néggyel szélesebb, és hárommal alacsonyabb.

Kupés az ablak, kombis a tetőív, a hátfali ajtót lámpasor szegélyezi

A pótkerék alulról kapaszkodik a padlóba, a raktér emiatt növekedhetett. De van terepes alakzat is: az ajtók alatt is látható profilos lökhárító-folytatás a sárral-bozóttal küzd meg.

Személyautós a beltér (az is volt), átlátható és kezes a vezető környezete, egyterűs eredetű a középkonzolból kinyúló váltókar. Az utasfülke tágas, elöl-hátul bőséges a lábhely, messze a plafon. Sok a pakolóhely. Az igényes kialakítású CR-V elülső ülései kényelmesek, a magas pozícióból jó a kilátás előre. A kupé-ablak mögötti vastag oszlop sokat takar hátul. A két ülés- és három támlarészből álló hátsó sor darabjai egyszerűen hajtogathatók, csúsztathatók, középen könyöktámaszként lefektethetők.

A bőrüléses csúcskivitel középkonzoli kijelzője navigál és a tolatókamera képét is sugározhatja

A négy felszerelési lépcső alsó (S) foka spártai, sok króm, elektromos tükör, ablakmozgatás és manuális légkondi a fő tartalma. A második fok (LS) nem nagy lépés, több a hangszóró, megjelenik a könnyűfém felni. Az ES eső- és fényérzékelős kapcsolókat, ködlámpát hoz, még több hangszórót, tolatókamerát és automata légkondicionálót. A csúcs az Executive, benne elöl elektromosan mozgatható, fűthető a bőrülés. A felszerelés különlegessége az adaptív (az akadály láttán lassító, majd elmúltával a megadott határig gyorsító) sebességtartó. Ugyancsak a radart használja az ütközésre figyelmeztető és az üközési erőt erős fékezéssel mérséklő rendszer (a Legendben már megismert CMBS előbb övet rángat, majd feszít, és végül fékez, de meg nem állít az akadály vészes közeledtekor). A legmagasabb fok tartozéka az aktív elülső fényszóró is (oldalra világító és elforduló lámpák mutatják az utat). Az előremutató műszaki megoldások értékét növeli, hogy a kategóriában más még nem állt elő mindezekkel, és hogy az alapfelszerelésű kivitelhez is tartozik kitörésgátló (itt VSA, ami vontatmánystabilizáló funkciót is betölt), elöl övfeszítő és överő-határoló, aktív fejtámla, összesen hat légzsák (az elülsők kétfázisúak), öt Isofix-kapocs.

Ha fölösleges, a csomagtérosztó tálca az alapra fektetve eltüntethető

A CR-V két motorja közül a dízel a régebbi, a 2.2 i-CTDi közös nyomócsöves turbódízel dolgozott már az elődben is. Most hatfokozatú kézi váltóval kapható, a jobb légellenállás miatt étvágytalanabbá lett. Az új kétliteres benzinmotorhoz ötfokozatú automata váltó is választható. A 150 lovas i-VTEC változó szelepvezérlésű alumínium motor a Civic 1,8-asának variánsa. Elődjéhez mérten a teljesítménye keveset nőtt, ám fogyasztása erősen csökkent, magas fordulaton élénk. Ugyancsak tíz százalékot meghaladóan javultak a menetteljesítmények. Az összkerékhajtás rendszere a régi, vagyis a CR-V továbbra sem igazi toronyiránt terepjáró, de jól megbirkózik a csúszós felülettel, a földutak, nedves fű akadályaival. A valósidejű négykerékhajtás normális körülmények között csak az elülső kerekeket hajtja. Az első kerekek tapadásvesztése s ezzel a kardántengely gyorsulása mozgósítja a hátsó differenciálmű kettős szivattyúját, a nyomás fokozódik, a tengelyek a gyári híradás szerint az elődben tapasztaltnál gyorsabban összekapcsolódnak, és végül a nyomaték 35 százalékát szállítják hátulra.

Az új CR-V futóműve is a személyautós irányt mutatja. Elvében maradt, kialakításában módosult a felfüggesztés, a rugózás kissé meglágyult. Megtehették, mert a karosszéria merevebb, a súlypont alacsonyabb, a nyomtáv szélesebb. Az autó így is elég feszes, biztosan irányítható, különösen a dízellel nyomatékos, mindkét erőforrással csöndes. A megérkezése sem lesz zajos: mire e lapszám utcára kerül, már vesznek is fel megrendelést a kereskedők, az első példányok január első napjaiban várhatók.

Földvári András

Az Autó2 újság 2007/1. számában megjelent cikk rövidített változata.

Képgaléria megtekintéséhez kattintson ide!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

BMW M5 CS

Az M5 CS a valaha gyártott leggyorsabb gyári BMW,...

Itt a Lada Largus

Kereslet minden bizonnyal lenne rá, de nem éri meg,...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás