Aktuális

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Ford Transit 2006 - Frontváltás

A haszonjármű piac meghatározója új arccal szál harcba. A személyautós kishaszonjárművek piacának idei megújulásában a Ford is erőteljesen részt kíván venni

Új generáció

Az arc teljesen új, a raktér változatlan

Az 1965-ben piacra lépett, s az azóta elkelt ötmillió példánnyal megjelenése óta piacvezető Transit eladásait új szériával kívánja tartani és fokozni a Ford. Egy 2005-ös Dekra kutatás alapján a Transit kategóriájának legolcsóbban üzemeltethető autója, a gyáriak szerint az új széria vadonatúj motorjaival, öntöltődő gyújtáskulcsával, egyszerű javíthatóságával és hosszú szervizperiódusaival még gazdaságosabbnak ígérzkezik. A modellváltással az utasfülke kívül-belül megújult, a raktér mérete és csomagrögzítő pontjai azonban változatlanok, így a leköszönő szériához tervezett utólagos – mentőautó, szervizkocsi – berendezések változatlanul tehetők át az új modellbe.

A beltér személyautós, számos pakolórekesz könnyíti a sofőr életét. Alapáron dupla utasülés jár

A belteret amennyire lehet személyautósra tervezték, a sofőrök második otthonának számító fülke kéttónusú műszerfalat kapott. A kormánykerék közel személyautósan meredek pozícióba került, a kölni mérnökök a Focus négyküllős kormánykerekét építették be, ehhez immár kapható audio-távvezérlő és sebességrögzítő is. A műszerpult tetejére mindkét oldalra fedeles rekeszt szerkesztettek, a vezetőoldaliba 12 voltos csatlakozó is került, a középső felületre két pohártartót s akár egy laptopnak is helyet adó kihajtható asztal jár már az alapkivitellel is. A kesztyűtartó A4-es mappákat is elnyel, sőt irattartó síneket is ad. Az első- vagy hátsókerékhajtással, sőt 2007-től összkerékhajtással is kapható Transit négy féle tengelytávval és 3 különböző tetőmagassággal készül, így a haszonjármű piac legtöbb vás árlója találhat igényeinek megfelelőt.

Erő és érték

Újak a hátsó lámpák, a modellspecifikáció az elülső ajtókról a hátsókra költözött

A motorpaletta alapvetőn háromtagú, 2,2 és 2,4 literes turbódízelek és 2,3-as (145 LE) benzines kérhető, ám a dízelek számos variációban (2,2: 85, 110 és 130 LE; 2,4: 100, 115 és 140 LE) kaphatók, a váltók motortól függően öt vagy hat fokozatúak. Az előző generációéval megegyező szerkezetű (elöl McPherson, hátul Hotchkiss hídas) felfüggesztéseket személyautósabbra hangolták, javítottak a rugózáson, a stabilitáson és természetesen a zaj-, illetve a rezgésszigetelésen is. Az új Transit legolcsóbb változata, az elsőkerékhajtású, rövid tengelytávú, normál tetős, 85 lóerős 2.2 TDCi motorral szerelt dobozos 4 350 000 forinttól kapható, ugyanez személyszállító kivitelben 5 370 000 forint. Valamennyi kivitelben alaptartozék a vezetőoldali légzsák, a blokkolásgátló. Felárért egyebek mellett oldallégzsákok, kitörésgátló, programozható állófűtés, külön hátsó légkondicionáló vagy akár bluetooth telefonkihangosító is rendelhető.

A dobozos kivitelek esetében a jobboldali tolóajtó alapáron jár, a baloldali 85 000 forintért kapható, a raktér teljes gumiszőnyegezése 50 000 forintba kerül

-katona-

 

Képgalériák

 

A hazai bemutatón készült fotóink

A Ford Transit gyári képei

 

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás