Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Ford Focus - Gyújtópont-igazítás

Kicsit új a Focus: a külseje némiképpen, a tartalma annyit sem változott.

A régi modellhez képest a legszembeötlőbben a hűtőmaszk, a fényszóró és a motorfedél változott meg. Az ajtók élei is a kinetikus formanyelvet beszélik

Nincs könnyű döntés előtt a tervezőcsapat, amikor az idő múlása sürgeti, hogy frissítsenek egy modellt, de a siker óvatosságra inti őket. A Focus ettől problémás autó: múlt századi (1998-as) bevezetése és 2004-es módosulása óta alig változott, ám népszerűsége töretlen; ötmillió példányt értékesítettek belőle Európában. A fordosok végül az „ebből is egy kicsit, abból is egy kicsit” elve szerint cselekedtek: a megújulás hívei az átrajzolt karosszériát, a maradás pártolói a változatlan padlólemezt és motorkínálatot vitték a közösbe.

Igényes, puha anyag borítja a műszerfalat. A kapcsolók, visszajelzők az elődből valók

A forma az uralkodó divat szerint sportosabb, mint az elődé, az alakzat a nagyobb testvérek új szabásvonalához közelít. A karakteres íveket most a kinetikus (magyarul: mozgást közlő) dizájn kifejezéssel illetik, ami az S-Max-Mondeo vonalon vezetett el az alsó-középkategóriához. Leglátványosabb jelei a trapéz alakú hűtőrács, az azt fedő krómcsík, a merész lámpák, az erős motorfedélperem, a vállvonal, a határozott hátsó lökhárító. A tükrökben keskeny csíkban villog az irányjelző. A kombik a Mondeótól örökölt tetősínt kaptak, a négyajtós fedele kupésan ereszkedik.

A hűtőmaszk trapezoidja a Mondeóéval rokon. A módosítás után is a korábbi, ötcsillagos törésteszteredmény érvényes

A belső csak szolidan változott. Az osztott hátsóülés-hajtogatás módszerében nincs változás. Némileg puhább a műszerfal és az ajtók borítása, új a kardánbox. Opcióban kulcs helyett gombbal is lehet motort indítani. Szintén feláras az USB-, jack-, iPod-, továbbá Bluetooth-csatlakozás segítségével bármilyen hangforrással összeköthető audiorendszer, többletért kapható 220 V-os konnektor és navigáció is. Az utasfülke egésze gondos kialakításról tanúskodik. Csöndes, a futómű felől is jól elszigetelt. A felfüggesztés is a régi – elöl McPherson, hátul több lengőkaros – kifinomult és biztos útkövető. A rugózás komfortos. A kisebb motorokkal hidraulikus, a nagyobbakkal elektrohidraulikus szervokormány társul, az autó kezesen követi a vezető szándékát. A próbaút kétliteresei sem voltak zajosak. Hangjával, vezetési dinamikájával a dízel a kellemesebb, vélhetően a kelendőbb is lesz, noha a benzinesek kínálata továbbra is gazdagabb. Az 1,4-es alighanem a flották kedvéért erőlködik alul, míg felül a 2,5 literes a sportváltozatnak szól.

Megmaradt a tengelytávolság, a nyomtáv, az ajtók mérete és a biztos úttartás

A közös csöves dízelmotor-választék büszkesége az 1,6-os, részben fogyasztása miatt, részben mert légkímélő: CO2-kibocsátása 120 g/100 km érték alatti. Különösen az üdvöske, az Econetic-kivitel tiszta, a példás 115 g/100 km érték érdekében még az autó felszereléséből is elhagytak néhány hizlaló elemet. Az E85-ös üzemanyagot kedvelő alkoholos Focusok az új sorozatban is megmaradnak. A sebességváltók között a közeljövőben egy duplakuplungos automata jelenik meg a kétliteres dízelekhez mellékelve. A sajtóbemutatón próbált kéziváltók könnyen kapcsolhatóak, határozottan vezetettek. Az új sorozattal a tankolás egyszerűbb lett, nem kell a sapkát csavargatni, a fedél maga a kupak. Biztonságot erősítő alapfelszerelés az erőteljes fékezéskor bekapcsolódó vészvillogó, opcióban keréknyomásjelző is rendelhető.

Az előző Ford Focus

Az új 3 és 5 ajtósok, valamint a kombik gyártása már folyik, az autók  megrendelhetők, érkezésük még a télen várható. Némi késéssel, de még 2008 első felében a négyajtóssal, az ST-sportváltozattal és a kupé-kabrióval erősödik a sorozat. A korábbihoz hasonlóan négy felszerelési szint marad, az Ambiente, Trend, Ghia és Titanium elnevezés sem változik. (Jön majd a sportos ST is a 2,5 literes turbómotorral, dinamikus külső elemekkel.) Az ár némiképpen módosul, a belépő sorozat legolcsóbbja (3 ajtó, 1,4-es motor, 80 LE) 3 578 000 forintba kerül, 13 ezerrel kevesebbe, mint az elődje. Szép fejlemény, ráadásul már az alapmodellben is szériatartozék a kitörésgátló, a távnyitós központi zár és az elektromos tükörmozgatás. A manuális klíma azonban kiköltözik a sorozatból, és a 350 ezer forinttal drágább Trend-feszerelés része lesz. A legdrágább, Titanium-szinten nincs jelentős felszereltségi változás, az ár (6 030 000-re) 131 ezerrel növekszik. Kétes takarékosság, hogy az alapváltozatban csupán 2, az Ambientében 4 légzsák van, a 6 légzsákos teljességhez a Ghia-szintig kell eljutni.

F. A.

Az Autó2 újság 2008/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás