Aktuális

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Fiat Ducato - Szuperexpressz

A Fiat és a PSA konszern is forgalmazza saját gyermekeként az új kishaszongépjárművet – mi először a Fiat Ducato-t próbáltuk ki

 

A nagysebességű japán, német vagy francia szuper vonatokat juttatja a szemlélő eszébe az új Fiat Ducato. Nem véletlen, hogy a formatervezők a másodperc pontosan közlekedő expresszektől merítettek ötletet – annak a szektornak az eladásai, ahol az új jövevény(ek) versenyez(nek), az utóbbi tíz évben közel duplájára nőtt. E bővülés – a klasszikusan kishaszonjárművet vásárló mesteremberek, kereskedők mellett – nagyrészben a házhozszállítások növekedésének is köszönhető. Az új Ducato professzionálisan demonstrálja is üzemeltetője gyorsaságát – most, hamar, azonnal szállítok, ahogy ma elvárt.

A külső mellett a cél teljesítése érdekében dinamikus erőforrások kerültek a gépháztető alá is, 100 lóerős 2,2-es, 120-as 2,3-as és 157 lóerős háromliteres a teljesítménypaletta. Ha némelyikük valahonnan már ismerős, az nem a véletlen műve, de ez erényeikből nem von le semmit sem. Elődjeiknél takarékosabbak és ritkábban kell szervizeltetni őket – többet dolgoznak, kevesebbért. A gyáriak tájékoztatása szerint még idén lesz összkerékhajtású változat is, a robotváltót pedig 2007 közepétől tervezik bevezetni a Ducato-hoz, de a előreláthatóan szerint csak a háromliteres motorhoz lesz rendelhető.

 

Nőtt a raktér, a közel téglatest forma legnagyobb változatban akár 17 m3-es is lehet, a terhelhetősége pedig kettő tonna, sőt, csökkent a rakodóperem magassága is. Új a beltér s annak majdnem minden eleme is. A kommunikációt könnyítendő, szórakozást és komfortot növelő, a Microsofttal közösen fejlesztett Windows Mobile Blue&Me rendszer is rendelhető a kocsiba – az USB csatlakozóról, a hangvezérléses Bluetooth kihangosítóról már a Ducato sofőrjének sem kell lemondania.

Biztonság terén is előrébb lépett a kocsi. Alapáron adják hozzá a vezetőoldali légzsákot, ABS-t és EBD-t, rendelni utasoldali-, oldal- és függönylégzsákokat is lehet, de az esőérzékelő, a tolatóradar, a tempomat, s a kocsi terheltségét is figyelembe vevő ESP és ASR is megtalálható az extralistán. S ezek nemcsak akkor jönnek jól, ha szuperexpresszként közlekedik a Ducato az autópályán, hanem városban, házhozszállítás közben is növelik a biztonságot.

 

Ács Tibor

 

 

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás