Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Fiat Bravo - Emblematikus

Igazi olaszos formával, új logóval és új motorokkal rukkol elő a Bravo.

Bemutató

A kialakításhoz a felszereltség és a motorméret szerint a kínálatból 16, 17 és még 18 colos kerekek is társulhatnak. Sportos a megjelenés: az övvonal hátrafelé emelkedik, a tetőív ereszkedik

Fél évtizednyi pangás után tavaly nyereséggel zárt a Fiat. A reménykeltő pénzügyi ese-mény legfőbb magyarázatát az újabb modellek, legfrissebben a Grande Punto sikere adja. E sorozat megerősítését remélik a Stilo utódjától, a nevében feltá-masztott Bravo megjelenésétől. A legkelendőbb kategória ötaj-tósának fontosságát jelzi: vele szü-letett meg az új embléma is.

Az átdolgozott Stilo-padló-lemezen mindössze 18 hónapnyi munka nyomán jelent meg a Bravo. Az Airbus tervezéséhez hasonlóan, a képernyőn született meg az autó. A számítógépes tervezési rendszer az első vona-lakat, az alkatrészek megformá-lását, a gyártási folyamatok kiala-kítását, az ütközési teszteket is magában foglalta virtuálisan, az igazi menetpróbára már csak a végeleges autót küldték. Illetve még csak a tervezőasztalon vég-leges a modellsor, a vásárlóknak néhány hónapot várniuk kell a közvetlen befecskendezéses benzin-motorokra és az automata váltókra is.

Az 1931-es 524-est idéző rubinvörös embléma a Bravóval jelenik meg a Fiatokon

A teljes kifejletet a 90 lóerős alap 1,4-es benzinmotor, kétféle teljesítménnyel Common Rail turbódízel (M-Jet) és az új 1,4-es közvetlen befecskendezéses benzines, a T-Jet jelenti. A nyolc-szelepes dízelhez ötfokozatú, a többi motorhoz hatfokozatú kézi váltó kapcsolódik. A T-Jet két-teljesítményű megjelenését (120 és 150 LE) júniusra várhatjuk, de az erősebb változatot már a gyári próbán vezethettük. Az erőforrás csöndes és dinamikus, gyorsan reagál, 2000-es fordulattól erőteljesen gyorsít, az utastér a külső zajoktól elszigetelt. Mindkét turbóerőforrás nyomatéka 206 Nm, amit egy gomb lenyomásával időlegesen 230 Nm-re lehet feltornázni. Az új motorokat 30 000 km-enként várják majd szervizre.

A Bravo a komputeres próbák és a gyári előjelzések szerint is a legjobb ütközési teszteredmények várományosa. Az utastér ellenálló kialakítását részben a fülke szilárdságán, részben az oszlopok vastagságán tapasztalhattuk. A kilátást korlátozó oszlo-pokat kívülről gyakran üveg fedi. A sima vonalak és a tetőív spor-tosságot sugároznak. A szélvédő enyhe szögben emelkedik, a mo-torteret nagy lámpák határolják, a szűk hűtőnyílás, a kiemelkedő vállvonal erőt sugall. A Fiat Frank Stevenson vezette tervezőműhelyének Bravója talán csak a hátsó lámpa formájával utal a Stilo-kor előtti névelődre.

Az öttagú felszereltségi sor tetején áll a sportkivitel. Az ülés tart, de nem kemény

A Stilo nem tűnik el egy csapásra, az SW kombi változat a gyártásban marad, várhatóan egészen 2010-ig, amikor megjelenik a Bravo kombija. Addig a négykerékhajtásos verzióra számíthatunk, talán már jövőre. A háromajtós kivitel gyártásba vétele kérdéses, a Bravo a mai bizonyosság szerint csupán ötajtós változatban készül, és jelenik meg nálunk április végén. Motorkínálata – ugyancsak jövőre – a sportos 200 lovas turbó 1,8-assal egészülhet még ki.

A csomagtér pereme magas, űrtartalma 400 liter. A javítókit jár, a pótkerék feláras

Idén ősszel jönnek a robotizált-, jövőre a hatfokozatú, teljesen automata váltók.

A modellváltások szokását követi a méretek és a felszereltség gazdagodása. A 434 cm-es hossz 16-tal több, mint az azonos tengelytávú elődé, a harmadával megnövelt csomagtér 400 litere a kategória jelentősebb értékei közé tartozik. A Stilo nyomán elöl McPherson, hátul csatolt felfüggesztésű autó rugóin, lengéscsillapításán igazítottak: a stabilizátorokat megerősítették, a nyomtáv 20 mm-rel kiszélesedett. Az úttartás biztos, finoman hangolt, halványan feszes a rugózás-csillapítás. Valamennyi modellt (elöl hűtött) tárcsafékek lassítják, szériatartozék az ABS és a fékerő-elosztó. Az elektrohidraulikus szervokormány mozgatását a már hagyományosnak tekinthető Fiat-gondoskodás, a 30 km/h sebesség alatt működtethető ,,City" mód teszi játékosan könnyűvé a parkolói manőverek közben és az út jelzéseit hűen közvetítővé az országutakon. A pedálrend enyhén lépcsős, az első ülések lapja kissé rövid, tömetük kényelmes. A sportos műszerfal a vezető felé fordul, anyaga kellemes tapintású, az órák nagyok, de a napfényben nehezen láthatóak a jelzések. Az oldalfalak még a felszereltségi lépcső alsó fokán is gondosan burkoltak, a felsőbb régiókban drágább anyagok (fém, vörös cérnával varrott fekete bőr) bukkannak elő. A felszereltség négyfokozatú (Active, Dynamic, Emotion és Sport), alattuk csak a puszta modell, a Bravo található.

Sport pedálok, kellemes tapintású anyagok. A középkonzol sok kapcsolója között ott van a ,,City" módé is, s innen is vagy a kulcs gombjával nyitható a csomagtartó fedele

Még ebben is tartozék a fűtött külső tükör, a távnyitó, az elülső ablakemelő, a hazakísérő fény, a fedélzeti számítógép, az osztott hátsó ülés, a Dualdrive kormány-szervo.

A hátsó ülések lábtere, a fej fölötti magasság a középtermetűnél magasabbaknak is kényelmes, a két utasnak formázott ülések osztva dönthetők. A lap és a támla hajtogatása hagyományos, az utas/csomagtér átalakítás újkori trükkjeiből semmit sem mutat be a Fiat. Az innovatív ötletek a virtuális térben tobzódnak, a Bravóban is megjelenik Fiat és a Microsoft együttműködésében előállított Blue&Me Nav vezérlő és navigációs rendszer. Bluetooth telefonkapcsolatot tart, hangfelismerő képességet, USB-csatlakozást hordoz, hamarosan segélykérésre is alkalmas lesz és navigál is majd.

A hosszan elnyúló szélvédő az első felén nyitható, feláras üvegtetőben folytatódik

Az autóhoz opcióban nagy felületű napfénytető, automata klíma, sebesség-tartó, kanyarba világítani képes ködlámpa, eső-, keréknyomás- és parkolószenzorok rendelhetők. A biztonság opciós kínálata a vezetői térdlégzsák és a függöny-légzsákok, az ESP a hegyi visszagurulás-gátlóval és a kipörgésgátló. Alapfelszerelés a kétütemű elülső és az oldalsó légzsákpár, az első ülések övfeszítője és överőhatárolója, s ugyancsak alaptartozék a tűzmegelőző rendszer és az isofix-kapcsolat is.

A sportos vonalvezetés, a tér-kínálat, a motorizáltság különösen a kedvező árral kombinálva lehet vonzó. Talán az is lesz, a titkos árműhelyekből kevés információ szivárog ki hetekkel az április végére kitűzött értékesítés-nyitány előtt. Az olaszországi 15 ezer eurós (nem egész 4 millió forintos) alapár ismeretében várhatóan a legpusztább modell sem kerülhet 3,5 millió forintnál kevesebbe, és a következő fokozat légkondis gazdagodással is befér az emblematikus, négymilliós értékkeretbe.

F. A.

Az Autó2 újság 2007/3. számában megjelent cikk rövidített változata

Képgaléria

Tekintse meg az új Bravo gyári képeit!

Az Autó2 újság 2007/3. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás