Bemutatók
Bemutató: Dacia Logan MCV - Mindent visz
Nehéz lesz bárkinek is túllicitálni a Dacia ajánlatát a kombik piacán. A Logan MCV jó árral, hét üléssel vagy hatalmas raktérrel csábít.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A Renault egyértelmű szándékkal emelte ki a süllyesztőből két évvel ezelőtt a román autóipar legismertebb márkáját. Kihasználva a piaci rést, megfizethető, tágas családi autóval kívánta elárasztani a világot.
A több helyszínen is gyártott lépcsős kivitelből eddig több mint 300 000 darabot adtak el; bejött a franciák számítása. A továbblépés sem váratott magára sokáig, az olcsóság mellé most újabb vonzó tulajdonságot párosítottak: hatalmas kombi született a Logan alapján. A MCV rövidítéssel illetett modell (az MCV, azaz a Multi Convival Vehicle szókapcsolat magyarul kissé sután többcélú társasági autónak fordítható) tengelytávja 27 centivel hosszabb a limuzinénál. A 2905 mm-es érték a nem éppen kicsi Ford Galaxyénál is nagyobb 55 mm-rel. A teljes hossz 200, a magasság 115 mm-rel gyarapodott. Az első pillantásra kissé szokatlan arányú kombi hátsó ajtói
hosszabbak, hogy kényelmesebb legyen a beszállás. Az egyszerű fröccsöntött műanyagokból építkező utastér elöl mindössze tágasabb fejterében különbözik a szedántól, a hátsó traktus kialakítása viszont több szempontból is figyelmet érdemel. Az MCV hagyományos ötülésesként és hétüléses kivitelben egyaránt kapható lesz. Ha az előbbi változat mellett dönt a vevő, három személynek is kényelmes második sori padot kap grandiózus fejtérrel és szellős lábtérrel, a poggyászt pedig ablakszintig számítva 700 literes térbe öntheti az 1/3-2/3-ad osztású, oldalra nyíló, akár teljesen kitárható hátsó ajtón keresztül. A hétszemélyes variáns az egyterűekről alkotott kép átgondolására készteti az embert. A kivehető harmadik sorban (az ülés a drágább kiviteleknél fele-fele arányban osztható) senki nem érzi magát száműzöttnek, még a 190 cm-nél magasabb utas térde sem ér hozzá az előtte lévő támlához, a fej- és válltér is szellős.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Leghátulra egyszerű a beszállás, egy kar lenyomására előbb a támla, majd a lap borul előre, tekintélyes belépőnyílást nyitva az utasok előtt. Ha heten utaznak a Daciával, 198 liternyi hely marad a csomagoknak, de ha csak a két legelső szék foglalt, 2350 literesre is felduzzasztható a poggyásztér. A tervezők 54 liternyi rakodórekeszt alakítottak ki az utastérben: kiviteltől függően tetőpolc, ajtózsebek, pohártartók, fiókok egyaránt kiszolgálhatják a loganost. A hétüléses belső tere hátul más kiképzésű, mint az ötajtósé, ezért utóbbihoz plusz ülést rendelni nem lehet, a hétüléses gazdája viszont nem kap a csomagokat elrejtő rolót.
Az MCV-ben a limuzinhoz képest alulról jobban védett a motortér, új vonalvezetésű a lökhárító, szélesebb az oldalsó koptatócsík s a tükrök is nagyobbak, mint az eddigi modellnél. A motorválaszték egy taggal bővült, az 1,4 (75 LE) és 1,6 (90 LE) literes, nyolcszelepes benzines, valamint az 1,5 literes 68 LE-s turbódízel mellett egy 105 lovas 1,6-os 16 szelepes is elérhető lesz.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A Logan MCV nagy fegyvere tágas utasterén túl ára lehet. Az 1,4-es, ötüléses indulóárát 2 349 000 forintban állapították meg, de a legolcsóbb 7 üléses (1,6 Ambiance) is elvihető 2 899 000 Ft-tól.
Karner Miklós
Az Autó2 újság 2007/3. számában megjelent cikk rövidített változata.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Bár a legtöbben nagyjából tisztában vagyunk az autópályán való...

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...