Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Dacia Logan MCV - Mindent visz

Nehéz lesz bárkinek is túllicitálni a Dacia ajánlatát a kombik piacán. A Logan MCV jó árral, hét üléssel vagy hatalmas raktérrel csábít.

Hosszú  és magas, akár egy egyterű. Az általános garancia az MCV-nél is 3 év vagy 100 000 km
Hosszú  és magas, akár egy egyterű. Az általános garancia az MCV-nél is 3 év vagy 100 000 km

A Renault egyértelmű szándékkal emelte ki a süllyesztőből két évvel ezelőtt a román autóipar legismertebb márkáját. Kihasználva a piaci rést, megfizethető, tágas családi autóval kívánta elárasztani a világot.

A több helyszínen is gyártott lépcsős kivitelből eddig több mint 300 000 darabot adtak el; bejött a franciák számítása. A továbblépés sem váratott magára sokáig, az olcsóság mellé most újabb vonzó tulajdonságot párosítottak: hatalmas kombi született a Logan alapján. A MCV rövidítéssel illetett modell (az MCV, azaz a Multi Convival Vehicle szókapcsolat magyarul kissé sután többcélú társasági autónak fordítható) tengelytávja 27 centivel hosszabb a limuzinénál. A 2905 mm-es érték a nem éppen kicsi Ford Galaxyénál is nagyobb 55 mm-rel. A teljes hossz 200, a magasság 115 mm-rel gyarapodott. Az első pillantásra kissé szokatlan arányú kombi hátsó ajtói

Ekkora teret még középkategóriás egyterűben sem mindenhol adnak. A leghátsó utasoknak is jut könyöklő, pohártartó, hárompontos öv és fejtámla. A középső sor mindkét része ülőlapostól előrehajtható, de kivenni csak a harmadik sort lehet. Az Isofix-rögzítés alapáras
Ekkora teret még középkategóriás egyterűben sem mindenhol adnak. A leghátsó utasoknak is jut könyöklő, pohártartó, hárompontos öv és fejtámla. A középső sor mindkét része ülőlapostól előrehajtható, de kivenni csak a harmadik sort lehet. Az Isofix-rögzítés alapáras

hosszabbak, hogy kényelmesebb legyen a beszállás. Az egyszerű fröccsöntött műanyagokból építkező utastér elöl mindössze tágasabb fejterében különbözik a szedántól, a hátsó traktus kialakítása viszont több szempontból is figyelmet érdemel. Az MCV hagyományos ötülésesként és hétüléses kivitelben egyaránt kapható lesz. Ha az előbbi változat mellett dönt a vevő, három személynek is kényelmes második sori padot kap grandiózus fejtérrel és szellős lábtérrel, a poggyászt pedig ablakszintig számítva 700 literes térbe öntheti az 1/3-2/3-ad osztású, oldalra nyíló, akár teljesen kitárható hátsó ajtón keresztül. A hétszemélyes variáns az egyterűekről alkotott kép átgondolására készteti az embert. A kivehető harmadik sorban (az ülés a drágább kiviteleknél fele-fele arányban osztható) senki nem érzi magát száműzöttnek, még a 190 cm-nél magasabb utas térde sem ér hozzá az előtte lévő támlához, a fej- és válltér is szellős.

Szinte elvész a két bőrönd a hatalmas puttonyban. A kárpitozás nem igénytelen, az ajtóhatároló egyszerű mozdulattal kikattintható, és az ajtó 180 fokig tárul
Szinte elvész a két bőrönd a hatalmas puttonyban. A kárpitozás nem igénytelen, az ajtóhatároló egyszerű mozdulattal kikattintható, és az ajtó 180 fokig tárul

Leghátulra egyszerű a beszállás, egy kar lenyomására előbb a támla, majd a lap borul előre, tekintélyes belépőnyílást nyitva az utasok előtt. Ha heten utaznak a Daciával, 198 liternyi hely marad a csomagoknak, de ha csak a két legelső szék foglalt, 2350 literesre is felduzzasztható a poggyásztér. A tervezők 54 liternyi rakodórekeszt alakítottak ki az utastérben: kiviteltől függően tetőpolc, ajtózsebek, pohártartók, fiókok egyaránt kiszolgálhatják a loganost. A hétüléses belső tere hátul más kiképzésű, mint az ötajtósé, ezért utóbbihoz plusz ülést rendelni nem lehet, a hétüléses gazdája viszont nem kap a csomagokat elrejtő rolót.

Az MCV-ben a limuzinhoz képest alulról jobban védett a motortér, új vonalvezetésű a lökhárító, szélesebb az oldalsó koptatócsík s a tükrök is nagyobbak, mint az eddigi modellnél. A motorválaszték egy taggal bővült, az 1,4 (75 LE) és 1,6 (90 LE) literes, nyolcszelepes benzines, valamint az 1,5 literes 68 LE-s turbódízel mellett egy 105 lovas 1,6-os 16 szelepes is elérhető lesz.

Csupán a bal oldali üveg kapott törlőt és fűtést. A rakodóperem nem magas, az 500 kg-nál alig nagyobb terhelhetőség sem világbajnok
Csupán a bal oldali üveg kapott törlőt és fűtést. A rakodóperem nem magas, az 500 kg-nál alig nagyobb terhelhetőség sem világbajnok

A Logan MCV nagy fegyvere tágas utasterén túl ára lehet. Az 1,4-es, ötüléses indulóárát 2 349 000 forintban állapították meg, de a legolcsóbb 7 üléses (1,6 Ambiance) is elvihető 2 899 000 Ft-tól.

Karner Miklós

Az Autó2 újság 2007/3. számában megjelent cikk rövidített változata.

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szabályok, amikkel érdemes tisztában lenned ha autópályát használsz

Bár a legtöbben nagyjából tisztában vagyunk az autópályán való...

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás