Bemutatók
Bemutató: Corvette - Sportorvos
Az új Corvette két változattal is megpróbálja orvosolni az izgalmas autózásra vágyók hiányérzetét. A nosztalgia csak utókezelés.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Amerika első sportautójának Corvette volt a neve, 1953 nyarán készült el, s a kívül fehér, belül vörös bőr kabriót kiválasztott vevők vihették haza. Az utóbbi időkben 25-30 ezer készült Amerika izomautójából – nem nagy üzleti karrier, de ezeknek az autóknak elsősorban nem is a biznisz a céljuk.
2006-ban két új modell kerül utcára: az alap-Corvette (kupé- és a kabrióváltozatban is), valamint a sportgénekkel született Z06-os. Az indulóaggregát a 6 literes V8-as 404 lóerővel, amihez az 546 Nm nyomaték átvitele miatt hűtött, hatfokozatú sebességváltó csatlakozik. Ezt kétféle áttétellel lehet rendelni, a rövid kivitel a vezetői indulat aláfestésére szolgál. Az amerikai hagyományok miatt nem maradhat el az automata váltó sem a kínálatból:
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
a Paddle Shiftnek nevezett egység hatfokozatú, és elnevezése is jelzi a kézikapcsolási lehetőséget.
A merevségről már első pillantásra sokat mond a hidroformált acél gerinctartó, amelynek elülső öblében hosszirányban a motor, a hátsóban a váltó fekszik, középen pedig az óriás kardánalagút jelent merevítési és működési kapcsolatot. A műszerfal és konzoljai, a kabintartók alumíniumból vannak. A független, lengőkaros kerékfogás mellett az autó a klasszikus laprugókon és a modern lengéscsillapítókon is rugózhat. Az alapfutómű mellett rendelhető az autó mágneses, adaptív lengéscsillapítókkal, az utóbbi változat kétféle módba (sport és túra) kapcsolható.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A kupé fémtető elrejthető a korábbi modelleknél nagyobb csomagtartóban, de az igazi kabrió vászontetős, a textil gombnyomásra 18 másodperc alatt besúvad a raktérbe.
A Z06 a GM történetének leggyorsabb és legerősebb autója, a Corvette ezzel állít emléket a közelmúlt Le Mans-ban győztes autóinak, amelyekkel párhuzamosan fejlesztették. Nem véletlen, hogy hajtáslánca, karosszériája eltér a hatodik generációs Corvette-étől. A nagy kanyarodási sebesség elviselése érdekében szárazkarteres, 7 literes, V8-as motor 512 lóerős, a 637 Nm-es autóbusznyi nyomatékot hatfokozatú váltó adja tovább. Az áttételekre jellemző, hogy a 3,9-es 100-ra gyorsulást az első fokozatban éri el az autó. A felhasznált anyagok között számtalan alkatrész készül titánötvözetből és karbonszálas műanyagból.
2006-ban a General Motors kentucky-i üzemében 31 000 Corvette-et gyártanak, ötödrészük Európába kerül a Cadillac & Corvette-hálózatba, és minden négy eladott sportautóból egy Z06-os lesz. Kevés olyan autómodell van, amelyik üzletmenetét előre lehet tervezni, a Corvette-ekét az előrendelések, a gyűjtési és a vezetési szenvedély garantálja.
csikós g.
Az Autó2 újság 2006/4. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...