Bemutatók
Bemutató: Citroën C5 - Terjeszkedés
A vadonatúj C5-öst Kínában is gyártják majd.
A padlólemez alapjaiban az előző sorozaté, de rendesen átszabták. A Peugeot/Citroën együttműködés 3-as számú aljzatának tengelytávja a fejlesztéssel 6,5 centit nőtt (2820 mm), így a C5 teljes hossza az elődhöz képest 4 centivel gyarapodott (4780 mm). A korábbi ötajtós helyett immár hagyományos szedán formájú, azaz négyajtós a most leváltottnál 3 centivel alacsonyabb (1450 mm) karosszéria. A kombi a lépcsőshátúval egyszerre érkezik, azonos tengelytávval, 1480 mm-es magassággal, de teljes hossza (4830 mm) a korábbi C5 Breakhez képest 1 centit rövidült. A
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
segédkeretes futómű formátuma a régi, elöl McPherson, hátul multilink, a fékek valamennyi változatban minden keréken tárcsásak (elöl belső hűtésű 330, hátul tömör tárcsa 209 mm átmérővel). Motorból hét lesz, valamennyi hengerenkénti négyszelepes, és régi ismerős. Három benzines (1,8 l: 127 LE, 2,0 l: 143 LE, 3,0 l V6: 215 LE) és négy közös csöves, részecskeszűrős turbódízel (1,6 l: 110 LE, 2,0 l: 138 LE, 2,2 l biturbo: 173 LE, 2,7 l V6: 208 LE). A sebességváltók öt- és hatfokozatú kézik, valamint hatsebességes automaták lehetnek, az alapmotorokhoz (1,8 l-es benzines és 1,6 l-es dízel) csak az ötfokozatú, a V6-osokhoz pedig kizárólag az automaták társíthatók majd.
Az új C5-ös elődjével ellentétben nem csupán hidropneumatikus rugózással lesz elérhető, sőt az olcsóbb kivitelek kizárólag tekercsrugós, hagyományos futóművel készülnek majd. A mostantól csak bizonyos motorokhoz, illetve a magasabb felszereltségi szintekhez elérhető Hydractive 3 Plus nevű felfüggesztés nemcsak a hasmagasságot tartja menet közben állandó szinten, de a kanyarkülső rugók felkeményítésével a karosszéria billegését is csökkenti. Az autó hasmagassága – akárcsak az elődnél – az utastérből is szabályozható, sőt a csillapítás alapkarakterisztikája is hangolható három fokozatban.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az utastérben az ülések kétféle szivacsformával – sportos és komfortos – rendelhetők, a kormány kapcsolókkal telezsúfolt közepe (akárcsak a C4-esben) fix, csupán a karima fordul. A három kör alakú műszer közepébe valamennyi változatnál folyadékkristályos kijelzőket építenek.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A hidropneumatikus rugózáshoz alapáron jár az elektronikus kézifék és vele együtt az emelkedős elindulásokat segítő fékprogram. A sebességtartó és -határoló valamennyi új C5-ösben alaptartozék, akárcsak a légkondicionáló és a kitörésgátló. A maximális légzsákszám kilenc, az alapellátmányhoz a két elsőn kívül két oldal- és két függönyzsák tartozik, sőt a vezető térdlégzsákja is felármentes. A hátsó utasokat védő oldallégzsákokért külön pénzt kér a Citroën.
Az extralistán a szokásos kiegészítők mellett a kanyarkövető xenonfények, a sávelhagyásra figyelmeztető elektronika és a parkolássegítő (a járda melletti helyeket is figyelő) rendszer szintén megtalálható. Az új C5-ösöket a bemutatón most még csak láthattuk, menni nem lehetett velük; gyártásuk 2008 elején indul, s Európába kizárólag franciaországi sorokról érkeznek majd. A közúti próba a tél végén esedékes, s a hírek szerint az újdonság kora tavaszra már a hazai kereskedésekbe is elér.
SzG
Az Autó2 újság 2007/12. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...