2009. március 16. hétfő, 00:52
Bemutató: Citroën C3 Picasso - BoBóknak és Móknak
A Citroën többcélúja a kiskategória új lehetőségeit keresi.
 |
 |  |
 |
A Picasso-sorozat legkisebbjét a cég formatervezője, Fred Duvernier vetette papírra |
|
 |
Eladásaival Európa legsikeresebb egyterűgyártója, a Citroën most a kisautók közé is begurul. A 2007-ig 300 000-es eladással büszkélkedő, sikeres Picasso-sorozatot ereszti le a kiskategóriába, ahol az Opel Meriva az uralkodó. A hadművelethez kidolgozott stratégia szerint vége annak az időnek, amikor a teljesítmény a meghatározó, az emberek mára az autót az önkifejezés
 |
 |  |
 |
A különleges megjelenés hátul is folytatódik, az egész karosszéria acél, tömege 1259 kg |
|
 |
eszközének tekintik, a megjelenés és a használhatóság kap átlag feletti jelentőséget. A Citroën azt mondja, hogy a vásárlók alapvetően két csoportba sorolhatók, a BoBók (Bourgeoise-ák – polgárok – és Bohémek), illetve a MoMók (Mobilisok és M orálisok) közé. Hogy értsük a dolgot: az elsők a gazdag tehetős lezserek, és itt vannak még a lezser modernek is, lehetőleg olyan autót kell csinálni, amilyet mindkét csoport szívesen megvesz. Ezt a nézetet azzal is kombinálják, hogy a vágy titokzatos tárgyának funkcionálisnak és esztétikailag betegesen vonzónak kell lennie, az iPhone-hoz hasonlóan. A C3 Picasso ezt az irányvonalat követi.
Bővebben az Autó2 2008/10. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
comments