Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Chevrolet HHR - Szerepcsere

A retrós vonalú HHR Amerikában olcsó családi kompakt, de itthon a Chevy presztízsteremtőjének kell lennie.

A HHR keskeny oldalablakai az amerikai Hot Rod-kultusznak is hódolnak, a könnyűfém keréktárcsák alapárasak

A Chrysler PT Cruiser formai „eszmetársának” tekinthető, mexikói gyártású, 4,48 méter hosszú Chevrolet HHR (Heritage High Roof: magastetős örökség) az Egyesült Államokban már bő két éve fut, és közel 200 000 példány el is kelt belőle. Ott kifejezetten kedvező árával (átszámolva átlagosan 3,3-3,6 millió forint), tágas (638–1634 l) csomagterével és persze az autósszíveknek oly kedves – az 1949-es Suburban vonalait majmoló – antikolt formáival hódít, miközben négyhengeres benzineseivel (2,2 l: 151 LE, 2,4 l: 177 LE) újvilági mércével kifejezetten takarékos is.

A 2629 mm-es tengelytávú padlólemez leginkább az Opel Vectráéval rokonítható, az első futómű segédkeretes McPherson, a hátsó azonban – a Vectráéval ellentétben – egyszerű csatolt lengőkaros.

A műszerfal egyszerű rajzolatú, könnyen értelmezhető, a feláras négyfokozatú automatából hiányzik a kézi kapcsolgatás

A fékrendszer igazán amerikai: elöl ugyan belső hűtésű tárcsák dolgoznak, a fékerőt pedig elektronika osztja el a tengelyek között, a hátsó kerekeket azonban valamennyi kivitelben dobok lassítják. Európába egyetlen motorral érkezik a HHR, a modern, csupa alu, DOHC, kettős kiegyenlítőtengelyes, hengerenkénti négyszelepes, szívócső-befecskendezéses 2,4-es 170 lóerős (224 Nm), és 180 km/ óráig gyorsíthatja az 1603 mm magas Chevyt. Sebességváltóból kettő van, az alap ötfokozatú kézi, de felárért négysebességes, hagyományos, bolygóműves automata is kérhető (téli programja és kézi kapcsolása nincs), a kombinált átlagfogyasztás kéziváltóval 7,8, automatával 8,6 l/100 km. Európában egyetlen felszereltségi szint létezik, a csúcs-LT. Ehhez többek között alapáras a bőr kormányborítás és ülőgarnitúra, a távirányítós központi zár, a légkondicionáló, az MP3-as CD-s rádió, a négy légzsák, a kitörésgátló, a vezetőülés elektromos mozgatása, a tempomat, a négy elektromos ablak és a két első ködfény is. A HHR decemberben érkezik meg a hazai kereskedésekbe, alapára egyelőre ismeretlen.

Szécsényi

Az Autó2 újság 2007/11. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás