Bemutatók
Bemutató: Cadillac BLS - Halálugrás?
A Cadillac a rizikót vállalva új osztályban indul, ott, ahol amerikai autónak még sohasem termett babér.
Képekben
Kockázatos vállalkozásba fogott a Cadillac, amikor kifejezetten Európának épített középkategóriás autó gyártását vette a fejébe. Ebben a hagyományosan európai gyártók uralta szegmensben, ahogyan egyetlen másikban sem volt eddig sok keresnivalójuk az amerikaiaknak, de a legtöbb modell szinte kizárólag tengerentúlról importált egyedekből állt. Most viszont kifejezetten Európának, Európában építenek autót, hogy az Audi A4-essel, a BMW 3-assal, a Lexusszal, a Mercedes C-vel versenyezzen.
A Cadillac a General Motors prémiummárkájaként ehhez a küzdelemhez a cég architektúrastratégiáját vetette be. A Chevrolet Malibu, az Opel Vectra, a Saab 9-3 epszilon padlólemezét és felfüggesztéseit vonta be egy sereg egyéb komponenssel. Az amerikai Cadillacet nemzetközi formatervező stúdiókban rajzolták, szülészete a svéd Trollhättanban működik, német padlólemezen, olasz-német és ausztrál motorok hajtják. A cég azonban a padlólemez sajátosságából adódó egyik legnagyobb előnyét nem artikulálja (nyilván a Cadillac-sorozat egyéb hátsókerékhajtásos tagjai miatt). Így olyan elsőkerékhajtásos luxusautó született, ami a hajtásmódból eredeztethető jócskán megemelt vezetési biztonságával csak a kategória ebből a szempontból legjobbjaival, az Audival és a Saabbal mérhető össze.
Az Autó2 újság 2006/4. számában megjelent cikk rövidített változata
Egy kör rajta
Elöl jó nagy, hátul sem kicsi hely, nem túl méretes csomagtér. A kidolgozás a célba vett kategória versenytársaihoz képest nem mutatja a hatalomátvételi fenyegetés jegyeit. A dízelmotor csöndesen, mindennapos paraméterekkel mozgat, a hatfokozatú kéziváltó megfelelően dolgozik. A 2,8-as benzinmotor nagyobb teljesítménye sportosabb mozdulatokat is megenged. Az automata váltó gyors (akár a Saabban), és kézzel jócskán felgyorsítható. A kormányra tett nyomógombok – mint általában – inkább majomfogó, mint értékes megoldás. A Vectra-felfüggesztések mágnesútfekvése a lágyabb, limuzinosra igazítottság áldozata lett.
Az Autó2 újság 2006/4. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...