Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Audi TT - Győri vadmacska

Walter de Silva ismét nagyot alkotott. Új négykarikás vadmacskája megjelent a láthatáron

2.0 TFSI vs. 3.2 V6

Xenon lámpák menetfénnyel. Ha világos van, takarékoskodik a drága xenon izzóval, helyette egy hagyományos rendszerű izzót kapcsol fel az automatika
Xenon lámpák menetfénnyel. Ha világos van, takarékoskodik a drága xenon izzóval, helyette egy hagyományos rendszerű izzót kapcsol fel az automatika

Közeledik, egyre csak közeledik. Szemeit összehúzva, hatalmasra nyitott szájjal készül bekapni a gyanútlan nézelődőt, aki ha nem menekül időben, könnyen áldozattá válhat. De ha félrehúzódik, még hallhatja a sebességváltást kísérő tompa szisszenést és egy pillanatra megfigyelheti a hosszan elnyúló, mégis rövidre csapott, gömbölyű faron a feliratot: TT.

Az új TT ugyanis egy hatalmas, izmos, mégis ruganyos ragadozó. Sportos megjelenését megújult vonalainak köszönheti. Orrán az Audikra jellemző hatalmas single-frame hűtőmaszk rejti a kétféle motor valamelyikét. Mindkét kivitel igen jól illeszkedik az új TT-hez, mégis teljesen különböző stílust képviselnek. A kisebb, 2 literes TFSI soros, négy hengeres, közvetlen befecskendezéses benzinmotor hengerenként négy szeleppel, turbóval és töltőlevegő-hűtővel 200 lóerő leadására képes 5100-6000-es percenkénti fordulatszám-tartományban. Ezzel szemben, a feltöltésnek köszönhetően, már 1800-as fordulattól egészen 5000-ig rendelkezésre áll a maximális forgatónyomaték, ami itt 280 Nm. A 3,2 literes V6-os legnagyobb forgatónyomatéka is csupán 40 Nm-rel haladja meg kisebb társáét, ráadásul ez mindössze 2500 és 3000-es percenkénti fordulat között érhető el, miközben a maximálisan 250 lóerő teljesítmény is leghamarabb 6300-nál jelentkezik.

A szárny alatt a harmadik féklámpa, a lökhárítóban a ködlámpa kapott helyet. A 2 literes turbónak csak bal oldalon van kipufogója, azzal viszont gyönyörűen muzsikál
A szárny alatt a harmadik féklámpa, a lökhárítóban a ködlámpa kapott helyet. A 2 literes turbónak csak bal oldalon van kipufogója, azzal viszont gyönyörűen muzsikál

Ezeket az értékeket, mindkét változatban, kétféle hat sebességes váltó hivatott az aszfaltra közvetíteni. Az egyik egy egyszerű kézi kapcsolású szerkezet, de alternatívaként rendelhető a már jól ismert DSG rendszerű kétváltós, kétkuplungos robotizált kivitel is, amely az Audi névadási rendszeréhez illően az S tronic nevet kapta. Ezzel a váltóval, mivel a sebességváltás pillanatában csupán a kuplungok dolgoznak és kapcsolják az előre bekészített sebességfokozatokat, a kézinél két tizedmásodperccel jobb gyorsulási értékek érhetők el, ami a turbós motornál 6,4, a V6-osnál pedig 5,7 másodpercet jelent 100 km/h-ig.

Ezen értékek elérését a könnyű térhálós vázszerkezet is elősegíti, melynek 70 százaléka alumíniumötvözetből készül és üres súlya, teljesen lecsupaszítva, csupán 206 kg. Mégis mire a győri gyárban legördül a gyártósorrol egy új TT, a legkönnyebb összeállításban is 1260 kg-ot nyom majd, V8-as, S tronicos társa pedig akár 1430 kg is lehet. Erre jöhet még 400 kg teher egy felnőtt és két kisgyermek, valamint a csomagjaik képében. Ennyien pont el is férnek a megnövekedett karosszériában, mivel sportautó létére városi kocsikat megszégyenítő 290 literes, egyenesekkel határolt csomagteret rejt a meredeken lefelé ívelő, műanyag csomagtérajtó.

Magnetic ride és sportfutómű

A magasra helyezett váltókar mögötti gombokkal álló helyzetben is nyitható a szárny, valamint szabályozható a magnetic ride rendszerű lengéscsillapítók keménysége
A magasra helyezett váltókar mögötti gombokkal álló helyzetben is nyitható a szárny, valamint szabályozható a magnetic ride rendszerű lengéscsillapítók keménysége

A 3,2-es jelentős többletsúlyára a quattro négykerékhajtás ad magyarázatot ugyanúgy, mint megemelkedett fogyasztására is. Kézi váltóval városba 14,7 a gyári adat, míg S tronic-kal ugyanez csak 12,9. Országúton, egyenletes tempónál ez utóbbi megelégszik 7,3 literrel, miközben turbós társa a turbónyomást alacsonyan tartása mellett akár 6 literrel is hajlandó elmenni 100 km-t. De ha becsúszik egy-két előzés, nem csak a turbónyomás ugrik meg hirtelen. A 2 literes turbómotor S tronic-kal kiegészülve nagyon jó párost alkot a TT-ben. Főleg ha még az S line csomag sportfutóművét és 19 hüvelykes könnyűfém kerekeit is hozzávesszük, igazi sportautós élményben lesz részünk. A 3,2-es V6-oshoz inkább egy komfortosabb összeállítás illik, amiben kiválló társ lehet az új magnetic ride rendszer.

E rendszer lényege, hogy a lengéscsillapítókba épített elektromágnesek által keltett mágneses erővonalak mentén, a csillapítófolyadékba kevert mikroszkopikus fémszemcsék sorba rendeződnek, szinte összefüggő, vékony lapokat alkotva a folyadékban, amitől annak viszkozitása nagymértékben növekszik. Így a megnövekedett ellenállású rendszer sokkal keményebb, sportosabb csillapítást biztosít. Ezzel szemben, ha kikapcsoljuk az elektromágneseket, a részecskék ismét egyenletesen oszlanak el a folyadékban, amitől újra komfortos, családcentrikus jelleget ölt a TT rugózása.

Ilyenkor igazán kényelmesen élvezhető az a nyugodt

 

belső légkör, amit a különböző színekben, akár pirosban is, választható bőr ülések és a magasra helyezett műszerfal látványa, tapintása nyújt. A versenyautókat idéző ívű, alul lapított kormányt megragadva elég a gázra taposnunk, hogy az S tronic munkához lásson. A kormány mögötti kapcsolókkal, annak elengedése nélkül válthatunk ízlés szerint. 100-nál aztán megjelenik az elektromosan nyíló hátsó szárny a belső tükörben, és amíg 80 alá nem lassítunk, ott is marad, menetközben a tapadást, álló helyzetben pedig az esztétikai élményt növelve.

Az új, Győrben összeszerelt TT-t szeptemberben kezdik forgalmazni Németországban 31 900 eurós alapáron. Ezután maradhat majd belőle hazánkban is, hogy megjelenésével színesítse az utcai ragadozók táborát.

Gracza Zoltán

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás