Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Audi TT Roadster - Ponyvaerény

A győri nyitott TT-t elektromos tetővel is gyártják.

A kanyarfényszórók felárasak, a könnyűfém keréktárcsák az alapfelszereléshez tartoznak

„Nem férne bele a 4,2-es V8-as?” – kérdezték a kaliforniai Audi-dílerek az új TT Roadster amerikai bemutatóján. A válasz: nem, hiszen a leggyengébb változatában is 335 lovas bigblock teljesítményben és méretben is túlzás a 4,18 méter hosszú, könnyű kétüléseshez, a kupéban is szolgáló szűk hengerszögű, változó vezérlésű 3,2-es V6-os (250 LE) viszont kifejezetten az újvilági vevők megnyerésére került a motortérbe. A mérnökök mindent megtettek, hogy a számítógépes, Haldex-kuplungos rendszerben alapáron mind a négy kereket hajtó V6-os a lehető „legnyolchengeresebben” bugyborékoljon: öblös duplacsövű kipufogórendszert illesztettek hozzá. A könnyűroadster műfajához a V6-nál sokkal jobban passzoló 200 lóerős 2,0 literes, közvetlen befecskendezéses, turbós négyhengeres egyelőre kizárólag az első kerekeket hajthatja; a sebességváltók alapesetben hatfokozatú kézik, a kettős kuplungos, hatsebességes robotizált DSG (itt S-tronic néven) mindkét motorhoz megrendelhető.

A többrétegű tető zaj- és hőszigetelt, így az Audi szerint a Roadster igazi egész éves kabrió

A kupééra épülő, attól lényegében csak a szélvédő acél erősítőkeretében, az izmosabb A-oszlopokban és a küszöbök első megerősítéseiben különböző tetőtlen karosszériának nincs hagyományos padlólemeze. A térváz 42 százalékban acél-, 58 százalékban aluelemekből áll, így a teljes szerkezet közel 45 százalékkal könnyebb, mintha kizárólag vasból lenne, ráadásul torziós merevsége is jobb: állítólag éppen kétszerese az elődének. A csomagtartó a hajtásmódtól függetlenül minden ponyvás TT-ben 250 literes. Az elődnél 46 mm-rel hosszabb tengelytávú, az új kupéval pedig minden méretében egyező felépítmény vászonteteje a V6-osokban alapáron elektromos mozgatású, egyirányú menetideje rekord, 12 másodperc.

A műszerfal a kupéé

A 30 km/óráig menet közben is működtethető, részben aluvázas „kalap” a 2,0 literesekben kézimozgatású, a villanymotorosítás ott feláras, ahogy a 3,2-esekhez alapszerelvényként járó, gombnyomásra előbújó, ülések mögötti szélterelő is.

A csomagtérfedél éléből 120 km/óránál automatikusan kinyíló keskeny szárny a középkonzol gombjával is működtethető, valamennyi kivitelben. A mágneses folyadékkal operáló sportos és normál alapbeállítást ismerő, de a csillapítóerőt a pillanatnyi útviszonyoknak megfelelően menet közben állandóan szabályozó, adaptív futómű mindkét motorhoz feláras. Az elöl segédvázas McPherson, hátul oldalankénti négy lengőkaros, szintén segédkeretes (VW Golf-eredetű) futóműben sok az alumínium elem, a négytárcsás fékrendszer a 3,2-esekben hátul is belső hűtésű.

A TT Roadster alapfelszereléséhez tartozik a kitörésgátló és a négy légzsák is, az extralistán pedig a kanyarfény, a navigáció és minden egyéb, a kategóriában elvárható kiegészítő megtalálható. Az új Roadster kora tavasszal érkezik a hazai kereskedésekbe, pontos alapára egyelőre nincs, de a hírek szerint nagyjából 10 milliótól indul majd.

SzG

Az Autó2 újság 2007/2. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás