Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Audi A3 és S3 - Fazonigazítás

Csaknem öt éve fut az A3 második generációja, így lassan az egymilliomodik példány is elkészül az immár másodszor frissített sorozatból.

A nappali fény mindegyik kivitelhez alapáras, az extra bixenon fényszórókhoz LED-sor jár

A 2003-ban kigördített háromajtóst egy évvel később követte az ötajtós Sportback, majd a következő évben a háromajtós is megkapta az Audi nagyhűtős, „singleframe” maszkját. A forma most még kevésbé változott, kívülről leginkább az új lámpatestek, a módosított kilincsek vagy a csíkirányjelzős visszapillantók tűnhetnek fel az új opciós keréktárcsákon kívül. Persze alig észrevehetően, de módosultak a köténylemezek és a lökhárítók is, a hossznövekedés így a háromajtósnál 25, a Sportbacknél 6 mm. Belül az új kárpitok és a műszerfalbetétek, az áttervezett rádiógombok vagy a fekete gyűrűs, piros mutatós műszerek között a kéziváltósoknál a kapcsolás esedékességet jelző piktogram a legnagyobb újdonság.

Nehéz megállapítani, de a gyáriak szerint finomabb anyagokból áll össze a beltér, a legfontosabb újdonság a váltókapcsolás esedékességének kijelzője

Az elöl McPherson-, hátul négy lengőkaros független felfüggesztésekhez már változó keménységű (sport- és normál programot is kínáló), elektromágneses folyadékkal töltött lengéscsillapítók is rendelhetők. A nyolctagú (1,6, 102 LE, 1,4 TFSI, 125 LE, 1,8 TFSI, 160 LE, 2,0 TFSI, 200 LE, 3,2 V6 FSI, 250 LE, 1,9 TDI e, 105 LE, 2,0 TDI 140 és 170 LE) motorpalettán a 2,0 literes dízelek immár közös nyomócsöves befecskendezésűek. Jelentősebb változás a többinél nincs, de figyelemre méltó, hogy a teljes paletta átlagfogyasztása 15 százalékkal csökkent. A váltók csupán a belépőbenzinesnél és az alapdízelnél ötfokozatúak, újdonság a 3,2-es V6-oshoz alapáras, hétfokozatú, dupla kuplungos robotizált szerkezet. Ez az S tronic nevű váltó immár mindegyik motorhoz kérhető, de a 2,0 TFSI-hez és a dízelekhez hét helyett csak hat sebességgel. A Haldex-kuplungos quattro összkerékhajtás a korábbiaknál több motorhoz társítható, az alapból azzal kínált 3,2-esen túl az 1,8 és a 2,0 TFSI, valamint a 2,0 literes dízelek is kérhetők így.

A LED-es oldalsó irányjelző az immár ötajtós, Sportback karosszériával is kapható S3 fémes tükörházain is megjelent

A frissítés jegyei a 265 LE-s, 2,0 TFSI motorral és „élesebb” szoknyákkal felszerelt S3-ason is megjelentek, a sportverzió immár az ötajtós Sportback-karosszériával is rendelhető.

A bővített extralista legjelentősebb újdonsága a parkolási asszisztens: az elektronika nem csupán figyeli és jelzi, ha akkora parkolóhely mellett hajtunk el, ahová befér az autó, a váltót hátramenetbe kapcsolva az elektromechanikus kormányt maga tekeri a beálláshoz. A frissített A3-as hazai megjelenése lapunk utcára kerülésekor várható, árát azonban lapzártánkkor még csak kalkulálták.   

-káem-

Az Autó2 újság 2008/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás