Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Audi A3 Cabriolet - Magyar vásznak

A nyitható tetejű Audi A3-ast Győrben gyártják, a sorok 2007. végén indultak.

Ugyanaz, mégis más. A forma változatlan, de a fényszórók újak, az Audi-védjeggyé vált LED-csíkos nappali világítás egyértelmű azonosítójel

A Cabriolet alapja a zárt A3-as: maradt az elöl McPherson-, hátul oldalanként négy lengő karos futómű és a 2578 mm-es tengelytáv. Az újdonság hosszabb a háromajtósnál, de rövidebb az ötajtós Sportbacknél, pontosan 4238 mm-re nyúlik. Karosszériájának közel felét nagy szilárdságú, 9 százalékát számítottan deformálódó mikroötvözött acélból készítik. A tetőkeret és a hátsó fejtámaszok mögötti bukócső edzett acél, különleges profilok merevítik a padlólemezt és a küszöböket, de a karosszériát máshol is megerősítették.

Hátulról is a lámpák a leg-látványosabbak, a fényvezető rudakból álló szerkezet feltűnő. A teljesen automata mechanizmusú tető 30 km/órás sebességig működtethető, a vászon fekete, kék vagy vörös is lehet. A hátsó ablak üveg

Az utastér négyszemélyes, a csomagtartó kabriós mércével kifejezetten tágas: nyitott tetővel 260, zárttal 674 literes, s az 50:50 arányban osztott hátsó támlák ledöntésével bővíthető is. A nyitható tetejű kompaktok manapság szinte kivétel nélkül úgynevezett CC-k: azaz keménytetős kupé-kabriók. Az Audi mégis vászontetőt tervezett az A3-ashoz, ráadásul rögtön kétfélét: az olcsóbb kivitelekhez félautomata nyitó-záró szerkezet és egyszerűbben szigetelt vászon-, a drágábbakhoz teljes automatika és több rétegű „akusztikus tető” jár. Utóbbinál a külső és a belső felület között műszálas réteg javítja a hang- és hőszigetelést. Mindkét változat hidraulikus mozgatású, a menetidő egy irányban mindössze 9 másodperc.

A drágább, kettős szigetelésű tetőt becsukva 140 km/óránál csak egy decibellel hangosabb az utastér a keménytetős A3-asokénál

Négyféle motort, két turbódízelt és két közvetlen befecskendezéses, turbós benzinest gyártanak a Cabriolet-hez. A jól bevált 1,9-es (105 LE, 250 Nm) és az új, közös csöves 2,0 literes (140 LE, 320 Nm) alkotja a gázolajos kínálatot, a benzines választék pedig az 1,8-as (160 LE, 250 Nm) és a 2,0 literes (200 LE, 280 Nm) TFSI-erőforrásokból áll. A kisebbik dízelhez öt-, a többiekhez hatfokozatú kéziváltó jár, a három erősebb motorhoz a hatsebességes S tronic (duplakuplungos, robotizált váltó) is elérhető. Valamennyi Cabriolet elsőkerék-hajtású, quattro összkerékhajtás egyelőre nem rendelhető.

A sportfutóművel vagy „S line” dekorációs csomaggal is felöltöztethető új magyar négykarikás tavasszal jut el a márkakereskedőkhöz. Ára körülbelül 1-1,5 millió forinttal lesz magasabb az azonos felszereltségű, keménytetős A3-asokénál.

Karner M.

Az Autó2 újság 2008/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás