Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Alfa Romeo 159 Sportwagon - Szemrevaló

Bővülőben a 159-es választék: megjelent a dizájnkombi.

Az ajtónyílás keskeny, a rakodóperem magas. Az őszre négykerékhajtást is ígér a gyár

Az európai kategóriaízlésnek megfelelően (több kombi fogy, mint limuzin, s több dízel, mint benzines) az Alfa a három benzinmotor mellett négyféle dízellel jelentette meg az ötajtósát. A motorkínálat (csupa közvetlen befecskendezéses erőforrás), akárcsak az autó teljes műszaki tartalma, belső kialakítása és a hossza megegyezik a limuzinéval. A változás a hátsó üléstől tapasztalható. A sílécnyílásos támla aszimmetrikusan osztottan ledönthető, s ha egészen vízszintesre nem is fektethető, de egybenyitható az egyaránt szépen burkolt utas- és csomagtér. Az ülés más mutatványra nem képes. A rakodóhely oldalait falak egyenesítik ki, mögöttük rakodóüregek növelik a teret. A 445 literes csomagtér nem nagy, de eléri a kategória kisebb űrtartalmait, nem úgy, mint elődje, a 156 SW (360 l).

A gyári sugallat szerint nem is érdemes a vezetési élményéért keresett sportautó sportkombiján számon kérni a hagyományos kombifunkciókat (nagy tér, kényelmes pakolás – csomagrögzítő karikák azért vannak), a szabadidős tevékenység eszközeit el tudja szállítani az autó, másra nincs szükség.

A köbmétereknél fontosabb a formaterv, amely bizonyosan megdobogtatja az alfás szíveket. Az emelkedő övvonalú, ereszkedő tetőívű Sportwagon dinamikus és elegáns. A hátsó ajtó nyitása csomagokkal a kézben kevésbé praktikus: a kombira is átörökítették a két elülső ülés között, a mennyezetre szerelt belső kapcsoló helyét.

A feszesen rugózó, kis hasmagasságú Sportwagont elöl kettős keresztlengőkarok, hátul összetett, független felfüggesztés támasztja biztonságosan. Jó az autó úttartása, az utastér csöndes, szilárd, a biztonsági felszereltség gazdag. A sportkombi áprilisban jelenik meg a hazai kínálatban. Az árát egyelőre csak annak ismeretében lőhetjük be magunknak, amit az olaszországiról tudni: ott 300 000- 400 000 forintnak megfelelő euróval kérnek többet a limuzinnál 40 literrel nagyobb rakodótérért és az azt körbefogó Giorgetto Giugiaro-vonalakért.

Földvári

Képgaléria

Az Autó2 újság 2006/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás