Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Alfa MiTo - Inkubátor

Az Alfa most nem a múltban kotorászik, hanem új területre lép, és új vásárlókat keltet.

Bemutató

Nagyon tömör, nagyon fiatalos. Az oldalablakok keretnélküliek, a magas övvonal különös merevséget ad a szerkezetnek. A sportosság akár a 215/40 R18-as gumikig is elviheti

Nézze meg mozgásban is!

Bepárásodott szemmel repesztünk. Erre két okunk is van: 1. a MiTo viselkedése alaposan rászolgál, 2. azon az úton robogunk, amit az Alfa Romeo fejlesztői hagyományosan az autók próbájára használnak. A monzai pálya kivont öreg betonján a hirtelen gyorsítás után már fel is reppenünk a pálya külső, majd függőleges falára. A centrifugális erő mágnese ráhúz a betonra, de a rossz minőségű aszfalton a futóműcsend az első mellbevágó élmény, meg a szuperdirekt kormány alapvetően könnyű erejével elérhető, szinte példa nélküli irányíthatóság. A csendes motor sportosan fuvolázik a kipufogón. Meredeken szánkázunk le a pályadőlésen, derékszögben követjük a kijárat feliratot. A különleges, rugós tagokba rejtett, felütést hárító spirálrugócskák elöl-hátul precízen teljesítik feladatukat: hárítják a dőlést, ezért hátul nincsen kanyarstabilizátor.

A műszerfal egyedi, különleges puha és a kicsit szegényesebb kemény műanyag alkotja

A megoldás is egyszerűbb, a tömeg is alacsonyabb. A downsizing, vagyis a kisebbségre törekvés az Alfánál új értelmet kap: nemcsak a motorok hengerűrtartalma csökken, de az autó mérete, tömege, fogyasztása, károsanyag-kibocsátása és az előállítás költsége is. Így aztán itt ülünk egy mára új Alfa-osztályban, a négyméteresben, amitől azt várják, hogy alfás fiókák keltetőgépe lesz. A név játszik a mítoszszal, de a milánói tervet és a torinói gyártást is szintetizálja. Az időt és a ráfordításokat lefaragva az eddigi legfiatalabb, 32 éves átlagkorú tervezőgárda mindössze 16 hónap alatt pakolta a Grande Punto padlólemezére és felfüggesztésére. Már nem is bánjuk, hogy tucatautón nemesedik, ezt a végül is disznóságot a Ford (a Volvóval), a VW (az Audival, még a TT-vel is), a General Motors (a Saabbal) is megteszi, és akkor még korántsem említettük mindet.

Viszonylag magas és kombis, de mégis sportos. Az alaktényező 0,29. A hátsó utas- és csomagtér is ettől tágas
 
A csomagtér 270 literes, az ülések teljes hajtogathatóságával jelentősen növelhető
 
Az 1,4-es, túltöltésre is engedélyezett, hengerenkénti négyszelepes benzinmotor. Az olajcsere-periódus 30 000 km
    

Az Autó2 újság 2008/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Videó

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás