Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Alfa 147 Q2 - Világújdonság

Alfa a stabilitásért

Az Alfa 147 Q2-t a szaténos (matt) króm hűtőrácsról és tükörházakról, a jellegzetes 17-es kerekeiről a legegyszerűbb felismerni
Az Alfa 147 Q2-t a szaténos (matt) króm hűtőrácsról és tükörházakról, a jellegzetes 17-es kerekeiről a legegyszerűbb felismerni
Hátulról a krómozott kipufogóvég és a Q2 felirat jelzi az önzáró differenciált
Hátulról a krómozott kipufogóvég és a Q2 felirat jelzi az önzáró differenciált

Az Alfa Romeo új megoldással gazdagítja műszaki tárházát. A Q2 jelzés ezentúl az önzáró differenciállal szerelt modelleket jelöli. Első lépésként a Q2 a 147-est és a GT-t gazdagítja. A tartalom különlegessége, hogy az első kerekeket Torsen B differenciál zárja össze automatikusan. A Torsen specialitása, hogy elektronikák nélkül, csigakerekes bolygóműveivel folyamatosan és mechanikusan zárja a két féltengely között az elosztást. Az ötlet a nagyobb kanyarstabilitás elérését szolgálja, ugyanakkor síkos úton az eljutás lehetőségét is megteremti. Járulékos előny, hogy az egyébként alulkormányzottságra hajlamos elsőkerékhajtást a túlkormányzottság irányába hangolja el,

A Torsen B típusú differenciál – az első elosztómű szerepében folyamatosan változtatja a jobb és bal kerék között a zárást. Előnye az elektronikus (fékezéses) differenciálokkal szemben, hogy míg ott a kipörgő kerék fékezgetésével a másik oldalon a fordulatszám akár meg is duplázódhat, a Torsennel változatlan marad
A Torsen B típusú differenciál – az első elosztómű szerepében folyamatosan változtatja a jobb és bal kerék között a zárást. Előnye az elektronikus (fékezéses) differenciálokkal szemben, hogy míg ott a kipörgő kerék fékezgetésével a másik oldalon a fordulatszám akár meg is duplázódhat, a Torsennel változatlan marad

a fékezés közben kialakuló túlkormányzottsági hajlam pedig az alulkormányzottság irányában mozdul el, a menettulajdonságok további emelésére mindehhez még szériában kitörésgátlóval is felszerelik. Az Alfa 147 Q2 egyelőre csak a 150 lóerős 1,9 JTD motorral lép sznre, országtól függően speciális szereltségi kivitelben. Ennek része lehet a matt króm hűtődísz, a bőrözött és piros cérnával varrott kormány és sebességváltógomb, a 17-es könnyűfém felnik, a könnyűfém díszítésű pedálok. De adják hozzá a kormányról irányítható Bose-hifirendszert, és a sebességtartó automatikát is. A GT hasonló díszekkel és szerelvényekkel lép piacra 18-as könnyűfém kerekeken.

A belső: a vörössel varrott kormány és  a bőrrel bevont sebváltó. A vörös  műszerskálát fehér fény világítja meg
A belső: a vörössel varrott kormány és  a bőrrel bevont sebváltó. A vörös  műszerskálát fehér fény világítja meg

Az Alfa a Q2-vel januárban gurul be az országba. A normális változatokhoz képest a felár 800– 1200 euro között változhat.

S. P.

Az Autó2 újság 2007/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás