Hírek

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutatkozott Szalayék Dakar-autója - Premier előtti

A hazai piacra májusban érkező Opel Antarát a Szalay -Bunkoczi páros viheti elsőként a Dakarra.

Bemutatkozás

A karbon-kevlár karosszéria-felépítmény csupán 55 kilogrammot nyom, az ezüst-sárga fényezés az Opel gyári színeit hozza

Az immár kilencedik Dakar rallyjára (Bunkoczi László navigátorával a negyedikre) készülő Szalay Balázs csapatával, a Szalay Dakar Team-mel rekord idő, alig több mint két hónap alatt építette a Dakaron most először induló Antarát. Különlegesség, hogy az eddig csakis az Opel DTM-es gyári csapatát jellemző, sárga-ezüst színkombinációjú autó- és ruha-dizájnt tervezett Szalayéknak az Opel Motorsport, így a hazai csapat még közelebb kerülhetett a gyári versenyzőkhöz.

A 16 colos felnik magnézium ötvözetek, a BF Goodrich G1-es gumik az úttalan utakhoz illően igencsak ballonosak

A január 6-án Lisszabonból induló, 250 motorost, 187 autós párost és 88 kamionos triót soroló mezőnyben Szalayék elsődleges célja, hogy a verseny 8696 kilométeres távját letudva január 21-én a Dakar melletti célba befussanak, de természetesen az 5,7 literes (395 LE) V8-assal szerelt Antarával amennyire csak lehet jó eredmények elérésére is törekszenek.

A sikerekben bízik Chris Lacey, a General Motors Kelet- és Közép-európai igazgatója is, aki a következőképpen nyilatkozott a Szalay Dakar Team kapcsán: „Az eddigi együttműködés azt igazolta, hogy a Szalay Balázs vezette csapat a szó legszorosabb értelmében profi és pont olyan fontosnak tartja az igazi csapatmunkát, mint mi a General Motors-nál. Most, hogy van egy új Opel Antara versenyautójuk, már csak a jó szerencse kell ahhoz, hogy a most következő Dakaron is jó eredményt érjenek el. Mi minden esetre teljes szívből szurkolunk!”

Műszaki adatok

Hosszúság x szélesség x magasság: 4720x1999x1895 mm Futómű: elöl független felfüggesztés, hátul merevhidas, kerekenként 2 darab Bilstein lengéscsillapító, Hypercoil spirálrugók, elöl 250 mm, hátul 300 mm rugóút Váltó: hatsebességes X-track szekvenciális Kuplung: 7, 25 inch átmérőjű 3 tárcsás Tilton Benzintank: 450 l Felnik: Speedline 16 colos magnézium ötvözet Gumik: BF Goodrich G1 Felépítmény: Karbon-kevlár (55 kg össztömeg) Menetkész tömeg tartalék alkatrészekkel és pótkerekekkel: 2150 kg

Motorparaméterek V8, alumínium motorblokk és hengerfej Hengerűrtartalom: 5692 ccm Teljesítmény: 395 LE Nyomaték: 510 Nm Fogyasztás: 60 l/100 km Végsebesség: 186 km/h Gyorsulás (0-100 km/h): 7,8 s

Képgaléria

Képgalériánk megtekintéséhez kattintson ide!

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás