Hírek

2009. március 16. hétfő, 00:52

Az új Volvo C30

Először a 2006-os Detroiti Autószalonon találkozhattunk vele. Azóta mit sem változott, már első pillantásra is dinamizmust sugároz

A "volvós lépcső" az új modellen is megtalálható
A "volvós lépcső" az új modellen is megtalálható

Kisebb, mint társai, de mégis ugyanolyan biztonságos. Az autó 22 centiméterrel rövidebb, mint a cég S40-es modellje. A kocsi mérete sem akadályozhatta meg a gyárat abban, hogy a vásárlói elvárásainak megfeleljen.

Az autóhoz 5 fajta benzines és 3 fajta dízel motor választható. A sportostól, egészen az alacsony fogyasztásúig. A legnagyobb erőforáss, amivel a kocsi rendelhető, a 2,5 literes, turbóval ellátott benzines, ami összesen 160 KW-os teljesítmény és 320 Nm-es nyomaték leadására képes. A legkisebb motor az 1.6D, ami a gyár mérései alapján összesen 4,9 litert fogyaszt 100 km-en. A cég ígéretei szerint, minden motorral elég dinamikus lesz a kisautó, aminek súlya 1204 kilógramm.

Az autó passzív biztonságához a kétfázisú első légzsákok, és a függönylégzsákok is hozzájárulnak. Ezeken kívül egyéb technikai segítségekkel is igyekszik a gyár a vásárló biztonságát szolgálni. Ilyen az extraként rendelhető BLIS (holttér figyelő rendszer), ami a holt teret figyeli kettő, a visszapillantó tükörbe szerelt kamera segítségével. Ha az autó holt terébe kerül valami, a rendszer felvillant egy lámpát a vezetőtől balra, a látótérben. Az IDIS (intelligens vezető informáló rendszer) azonban már az alapfelszereltség része. Az IDIS figyeli a pedálok, a kormány, az index mozgását és csak akkor jelzi a bejövő hívásokat, sms-eket az autó beépített telefonján, ha a vezető, a rendszer megfigyelései alapján éppen nem „túl elfoglalt”. Természetesen ez a funkció akármikor kikapacsolható.

A Volvo a hangrendszerre is odafigyelt. Háromféle hangtechnika rendelhető az autóba. A legkisebb 4×20 wattos erősítővel és 4 hangfallal, a középső 4×40 wattos erősítővel és 8 hangfallal, a csúcs pedig a 10 hangfallal 5×130 wattos teljesítménnyel dübörög a legkisebb Volvóban. Ha pedig valaki nem elégszik meg az autóban elhelyezett, Mp3 lejátszására is alkalmas rádióval, akkor hallgathatja zenéit Ipod-járól, MP3 lejátszójáról, vagy USB pendrivejáról is, miután rácsatlakoztatta az autó HI-FI rendszerére.

Az autó gyártása 2006 végén fog megkezdődni, és 65 ezer db eladását tervezi a gyár. Arra számítanak, hogy az autók 75%-át Európában fogják értékesíteni.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás