Hírek

2009. március 16. hétfő, 00:52

Az új Suzuki első tesztje

Magyar Suzuki, japán kivitel, angol tesztelők, nézzük milyen lesz a mi autónk.

’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’""’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’ ’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’""’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’
’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’""’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’
Markáns és dinamikus az orrész (az Auto Express felvétele)
’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’""’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’

A világon elsőként az angliai Auto Express újságíróinak sikerült beülni egy új Suzukiba, igaz ezért Japánba kellett menniük. Mentünk volna mi is, de nemhogy oda, még Esztergomba sem sikerült meghívást kapnunk, olyan nagy a titkolódzás, mintha egy csodafegyver készülne a Duna mellett. Mindenesetre részleteket közlünk angol kollégáink írásából, aminek a főszereplője egy japán kivitelű Suzuki Swift. A magyar változat legnagyobb eltérése természetesen a kormány balra kerülése lesz, néhány, a tulajdonságokat jelentősen nem változtató módosításokkal. Kösz. srácok!

A továbbiakban Peter Lyon, az eredeti cikk szerzőjének véleményét olvashatjuk:

Íme az autó, mely a Suzuki reményei szerint hamarosan özönleni fog a szalonokból. Ezen állítással igyekeztek bizonyítani, hogy az új Swift jövő év

a
’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’""’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’ ’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’""’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’
’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’""’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’
Stílusos és formás a karosszéria lezárása (az Auto Express felvétele)
’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’""’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’
elejétől valóban kapható lesz. A 2002-es Párizsi Autószalonon debütált Concept S-en alapuló új Swift a Suzuki valaha gyártott talán legstílusosabb modellje. Dinamikus, vidám, és friss.

Az új Swift teljesen új alapokra építve hosszabb, szélesebb és alacsonyabb, mint korábban. Merész orra és formás hátulja lényegesen sportosabbá teszik az elődnél. Valószínűleg három motorral kerül majd forgalomba, egy 1.3-as, 91 lóerős és egy 1.5-ös 110 lóerős benzinessel, ill. egy 70 lóerős 1.3-as dízellel.

Az általunk próbált autó már 2000-es fordulatszámtól reagált, ám az opcionális négyfokozatú automata váltó hagy kívánnivalókat maga után. Azonban az ötsebességes manuális váltó tökéletesen működött, pontos mozgással, rövid váltóutakkal. Mire a Magyarországon készülő autó megérkezik Európába 2005 tavaszán, a négykerék-meghajtású verzió is elérhető lesz. Az átdolgozott hajtáslánc csak a jéghegy csúcsa, az autó közúti viselkedésében. Hogy az európaiaknak minél jobban megfeleljenek, a Suzuki mérnökei hónapokig tesztelték az autót spanyol és angol utakon, ill. német autópályákon. A karosszéria igen merevre sikerült, a kormány a városban könnyű, ám nagyobb sebességnél keményedik és direktté válik. A vezetés élménye és az irányíthatóság a kategória legjobbjaival kelhet versenyre. A határhoz közeledve a Swift némileg alulkormányzott, ám a legtöbb esetben teljesen semleges a kanyarokban, minimális oldaldőléssel.

’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’""’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’ ’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’""’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’
’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’""’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’
Minőségi anyagokból építkeztek a belső térben (az Auto Express felvétele)
’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’""’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’
A japán modellekkel ellentétben az Európába szánt szériákat lágyabb összetételű gumikkal és Monroe gátlókkal szerelik fel, az eltérő útviszonyok miatt. A hűtött első tárcsafékek és a jól súlyozott fékpedál mellett a fékasszisztens, az ABS, és az EBD gondoskodik az autó biztonságos lassításáról. A két első és oldalsó légzsák is a felszereltség része.

Az autóban a beltér a kompaktok közt tágasnak mondható. A fej- és lábtér bőséges, sőt a könyökünk is elfér, még hátul is. Ami igazán rendkívülivé teszi a Swiftet, az a belső tér designja és minősége. A szövet ülések jó tartásúak és kényelmesek, míg a kilátás minden irányban tökéletes. A Suzukitól eddig nem látott minőségű műanyagokat használtak a stílusos és egyszerű műszerfalon, melybe akár MP3, MiniDisc és CD lejátszó is integrálható.

Véleményünk szerint az új Swift stílusos megjelenése, vezetési élménye, kidolgozási minősége tökéletesen feledtetni fogja az európai vásárlókkal a korábbi modelleket.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás