Hírek

2009. március 16. hétfő, 00:52

Az Év Motorjai 2008 - Turbósikerek

Az idei, már a tizedik Év Motorja választás volt. 32 ország 65 újságírója szavazott, köztük a zsűri egyetlen magyar tagja, kollégánk, Szécsényi Gábor.

Összesen hat díjat tudhat magáénak a BMW, a Nemzetközi Év Motorja díjat a tavalyival egyezően a bajorok duplaturbós, 3,0 l-es, soros hathengeres benzinese nyerte

Az Év Motorja címekre a világ valamennyi személyautó erőforrása pályázhat. A díj szabályzata mindössze annyit ír elő, hogy a gyártó által nevezett gépeknek olyan sorozatgyártású autótípust, vagy típusokat kell hajtaniuk, amelyeket a világ legalább két országában forgalmaztak az adott év májusában. A lista így sok száz motorból áll, a zsűri 11 kategóriában oszt díjat: nyolc hengerűrtartalom osztályban, valamint megválasztja az év legjobb új, legjobb sport, és leginkább környezetbarát motorját is. A hengerűrtartalom osztályok győztesei újabb szavazáson versengenek a legrangosabb, azaz a Nemzetközi Év Motorja címért. Az idei győztesek közül sok ismerős a korábbi évekből, de ez nem is baj, hiszen ha az adott kategóriákban az elmúlt évben nem érkezett komoly rivális, a cím teljes joggal jár a korábbi bajnokoknak. 2008-ban a BMW 6, a Volkswagen konszern, a Toyota és a PSA 2-2-2, a Subaru és a Porsche 1-1 győzelmet szerzett. A 2008-as Nemzetközi Év Motorja díjat – akárcsak tavaly – a BMW duplaturbós (306 LE, 400 Nm) 3,0 literes, soros hathengeres benzinese nyerte, s a legjobb új motor is a bajoroktól érkezett: a 2,0 literes (204 LE, 400 Nm) biturbó dízel.

 

Az Év Motorja díj 2008-as győztesei

Kategória

Győztes

Felépítés/hengerszám

Teljesítmény (LE)

1,0 liter alattToyota 1.0Soros/3 (benzines)

68

1,0-1,4 literigVolkswagen 1.4 TSISoros/4 (benzines, turbo+kompresszor)

140 és 170

1,4-1,8 literigBMW-PSA 1.6 TurboSoros/4 (benzines, turbo)

150 és 175

1,8-2,0 literigVolkswagen 2.0 TFSISoros/4 (benzines, turbo)

200-tól 272-ig

2,0-2,5 literigSubaru 2.5 TurboBoxer/4 (benzines, turbo)

230-tól 300-ig

2,5-3,0 literigBMW 3.0 Twin turboSoros/6 (benzines, biturbo)

306

3,0-4,0 literigBMW 4.0V/8 (benzines)

420

4,0 liter felettBMW 5.0V/10 (benzines)

507

A legjobb új motorBMW 2.0 d Twin turboSoros/4 (dízel, biturbo)

204

A legjobb sportmotorPorsche 3.6 TurboBoxer/6 (benzines, turbo)

480-tól 530-ig

A "legzöldebb" motorToyota 1.5 HybridSoros/4 (benzines+villanymotor)

77+68

A Nemzetközi Év MotorjaBMW 3.0 Twin turboSoros/6 (benzines, biturbo)

306

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás