Aktuális

2009. március 16. hétfő, 00:52

Az év autói Magyarországon Az Autó2, az olvasók és az InfoRádió díja - Dél-Korea, először

Eldőlt a verseny, gazdára talált az egyik legrangosabb hazai autósdíj, az „Év tesztautója” cím. Voksoltak az olvasók, az internetezők s médiapartnerünk, az InfoRádió is.

Az év autói Magyarországon

Decemberben titkos szavazással választotta ki a szerkesztőség a 12 döntős modellt. Tulajdonságával, műszaki paramétereivel és képességeivel valamennyi méltán érdemelte ki, hogy a legjobbak közé kerüljön. A 2008-as szavazás tizenkettes elitjébe az Audi A4 2.0 TDI, a Citroën C-Crosser/Mitsubishi Outlander /Peugeot 4007-trió, a Dacia Logan MCV 1.5 dCi, a Fiat Bravo 1.9 M Jet, a Ford Mondeo 2.0 TDCi, a Kia c’eed 1.6 16V, a Mazda6 2.0 16V, a Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo, a Nissan Qashqai 2.0, a Peugeot 308 1.6 16V, a Renault Laguna 1.5 dCi és a Skoda Fabia 1.2 12V modell jutott be.

A hagyományoknak megfelelően az újságírók „babérkoszorúja” mellett a közönségdíjat is kiosztottuk, ezt olvasóink szavazták meg: levelezőlapon, az újságból kivágott szavazólapon, e-mailben és a világhálón keresztül is vártuk a győztes típus nevét. A közönség egy másik díjat is adományozott. A www.azauto.hu oldalon zajlott a versengés „Az év internetes autója” címért, minden típus jelölt lehetett, amelyik megtalálható weboldalunk Autószalonjában, azaz lényegében a teljes hazai kínálat indult.

Az InfoRádió a www.inforadio.hu internetes oldalán mutatta be a döntősök listáját, a rádió és a honlap szerkesztőinek véleménye alapján született meg a győztes.

Az Autó2 újság 2008/4. számából

„Az év tesztautója”, az Autó2 választottja: Kia cee’d 1.6 16V

A divatos vonalak magyar formatervező fantáziáját dicsérik. Az oldalfalat nem védi gumicsík, a tükrök jó képet mutatnak

A cee’d a dél-koreai gyártó első olyan nagy tömegben gyártott alsó-középkategóriás modellje, amely képességei alapján egyenrangú versenytársa bármelyik mai európai vagy japán típusnak. A Kia az utóbbi időben komoly offenzívába kezdett, új kutató- és fejlesztőközpontokat nyitott, s gyárat is épített az öreg kontinensen. A cee’d formáját európai, sőt magyar formatervező, Kovács Miklós álmodta meg, s az autó itt készül a szomszédos Szlovákiában.

Az Autó2 szerkesztőségébe először az 1,6 literes, 122 LE-s benzines érkezett meg, ötajtós karoszszériával. Már első pillantásra feltűnt, hogy a lemezek megmunkálása, a fényezés színvonala kiváló, a csukódó ajtók zárkattanása jó minőségről árulkodik. Bár az utastérben a műanyagok dominálnak, tapintásuk és látványuk nem kellemetlen, menet közben sehonnan se hallatszik zörgés. Átlagfeletti a térkínálat belül, a nagyobb autókat idéző tengelytáv megnyújtja a belsőt, ezt főleg a hátsó sorban ülők érzik. Nem érheti kritika a szélességet és a fejteret sem. Bár az utastéri rakodóhelyek mérete lehetne nagyobb, számuk miatt nincs szégyenkeznivalója a Kiának. Puha a műszerfal, jól olvashatók az órák, könnyen értelmezhetők a viszszajelzők, egyértelműen működnek a kapcsolók. A csomagtartó szépen kárpitozott, alapesetben 340 literes, a hátsó támla és az ülőlap előredöntésével 1300 literig tornáztatható fel a kapacitás. Előrefelé jó a kilátás, de az első és a hátsó te

Nem túlbonyolított, áttekinthető fedélzet. A kormány négy irányban állítható. A textilkárpit tartósnak ígérkezik

tőoszlopok zavarnak a tájékozódásban.

A tesztelt cee’d motorja a benzinespaletta középsője az 1,4-es és a kétliteres mellett. A változó szelepvezérlésű aggregát csöndesen és kiegyensúlyozottan jár, teljesítménye elegendő az autó dinamikus mozgatásához, de a sportos karaktert hiába keressük benne. 2200/ perc fordulattól előjön az erő, s még erőteljes húzatáskor sem fokozódik zavaróvá a zajszint. Az ötfokozatú váltó pontosan és könnyen jár a kissé hosszú kulisszában, áttételezése ideális, de autópálya-tempónál kívánnánk még egy hatodik, kímélő áttételt. Nem túlzó a fogyasztás, a tesztátlag 7,3 l/100 km-re adódott. Az elöl mcphersonos, hátul igényes, több lengőkaros futómű csendben dolgozik, hangolása inkább sportos, mint komfortos, az úthibákat szinte teljes valójukban közvetíti. Kiváló az egyenesfutás, jól tűri a hirtelen irányváltásokat, kanyarban nem éri meglepetés a tempósabban hajtó sofőrt sem. A fék jó erőben van, s kis gyakorlás után finoman adagolható. A 2,7 fordulatos kormány áttétele kellően közvetlen, jó kapcsolatot tart az úttal, nagyobb sebességnél kis fordulatra is élénken reagál.

A csomagtartó ajtaja magasra emelkedik, a nyílás széles. A C-oszlop vaskos, akadályozza a kilátást

A Kia cee’d megjelenésekor az egyik legnagyobb dobás a 7 éves garancia volt. Akkor ez öt év vagy 100 000 km teljes körű jótállást és további két év hajtásláncra vonatkozó garanciát jelentett, de azóta a forgalmazó az utolsó két évre is kiterjesztette a teljeskörűséget. Ez komoly érv az autó mellett, amely egyéb képességeivel és tulajdonságaival is méltó a 2008-as „Az év tesztautója” díjra.

Az Autó2 újság 2008/4. számából

„Az év internetes autója”: Fiat Bravo

Ebben a versenyben nemcsak a tesztautók, hanem valamennyi itthon kapható típus küzdött egymással. A szavazás végeredménye: győzött a Fiat Bravo. Az olasz ötajtós stílusos megjelenésével, háromféle benzines és háromféle dízelmotorjával jó társ a mindennapokra.

Eredmények: 1. Fiat Bravo 2. Audi A4 3. Dacia Logan

Az Autó2 újság 2008/4. számából

„Az év tesztautója”, az olvasók díja: Mazda6 2.0 16V

Olvasóink idén is aktívan részt vettek a szavazásban, közel ezer levél érkezett a szerkesztőségbe hagyományos postai úton vagy elektronikus formában. Az első helyezést idén a Mazda6-os érte el.

Eredmények: 1. Mazda6 2. Ford Mondeo 3. Volkswagen Tiguan

Az Autó2 újság 2008/4. számában megjelent cikk rövidített változata

„Az év tesztautója”, az InfoRádió díja: Ford Mondeo 2.0 TDCi

A kedvelt hírrádió és a www.inforadio.hu internetes portál szerkesztősége szavazott az idei díjról, a szakértő zsűri a Ford Mondeo 2.0 TDCi modellnek ítélte az első helyet.

Az Autó2 újság 2008/4. számából

Nyerteseink

A szavazásban részt vevő olvasóink között, tíz darab egy évre szóló Autó2-előfizetést sorsoltunk ki. Nyerteseink: Fodor Tamás (Győrság), Farkas Szabolcs (Karcag), Daróczi István (Tiszavasvári), Tenczer Miklós (Budapest), Sós István (Boldog), Bujdosó Krisztián (Apostag), Kenyeres Sándor (Bácsbokod), Nemes István (Székesfehérvár), Strack Flórián (Vezseny), Bodnár Péter (Gödöllő).    „Az év internetes autója” díjra voksolók közül Andódy Katalin viheti haza egy hétre a Fiat Bravót.

Az Autó2 újság 2008/4. számából

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás