Aktuális

2009. március 16. hétfő, 02:15

Az év autói Magyarországon – Az Autó2, az olvasók, az Info Rádió és a Blikk szavazása - Térnyerő

Eredményt hirdetünk az egyik legrangosabb hazai autós díj, „Az év tesztautója” szavazásán. Lapunk szakújságíróin kívül értékeltek olvasóink, és a világhálón keresztül is lehetett voksolni egy-egy modellre „Az év internetes autója” kategóriában. Részt vett a vetélkedésben médiapartnerünk az Info Rádió és a Blikk című napilap is.

Bevezető

Az Autó2 választottja a Mazda5

A szerkesztőség parkolójában egy esztendő alatt több mint száz autó fordul meg: kisebbek, nagyobbak, drágábbak, olcsóbbak, különleges technikai megoldással felvértezett darabok egyaránt, valamennyi újdonság. Év végén gyűjtjük egy csokorba a kipróbált modelleket, hogy mérlegeljünk: melyik az az autó, amelyet műszakisága, figyelemreméltó megoldásai, egyedi, ötletes részletei érdemessé tesznek, hogy a legjobbak közé kerüljön. Ahogy tavaly, 2006-ban is tizenkettes döntőt hirdettünk. Az élmezőnybe bekerült a BMW 320i, a Fiat Grande Punto, a Citroën C1/Peugeot 107/ Toyota Aygo minitrió, a Honda Civic, a Hyundai Tucson, a Kia Rio, a Mazda5, a Peugeot 1007, a Renault Clio, a Seat Leon, a Suzuki Swift és a Volkswagen Passat.

„Az év tesztautóját” az újságírók mellett az olvasók is kiválaszthatták a tizenkettes élbolyból. A közönségdíjra levelezőlapon, Autó2-ből kivágott szavazócédulán, de e-mailen és a www.azauto.hu internetes oldalon keresztül is vártuk a jelöléseket. Honlapunkon egy másik szavazás is futott. „Az év internetes autója” címért valamennyi, az oldal Autószalonjában megtalálható modell versengett.

Az idén is bekapcsolódott a játékba két másik médium. Az Info Rádió honlapjának látogatói és a Blikk című napilap olvasói hoztak döntést, hogy kit tartanak méltónak a babérkoszorúra.

Az Autó2 újság 2006/5. számában megjelent cikk rövidített változata

„Az év tesztautója” – az Autó2 választottja: Mazda5

Sportos formát rajzoltak a tervezők. A modell ötcsillagos törésteszteredménnyel büszkélkedhet

A Mazda modelloffenzívájának talán legérdekesebb tagja a tavaly bemutatkozott alsó-középkategóriás egyterű, amelyet két motorral is kipróbáltunk. A 2005. októberi számban megjelent első teszt a legnagyobb hangsúlyt az 5-ös belső kialakítására helyezte, amely kiemelkedik a kategória átlagából. Az oldalsó tolóajtók könnyen nyithatók és kellően nagy teret nyitnak a beszállók előtt. Az első sorban nagyvonalú a helykínálat, de a hátsó régióban is „jól áll” térrel a japán versenyző: 30 centis úton tologatható a második üléssor, „lábkeresztberakós” a hely. A két szélső ülés 50 centiméter széles, de sokkal fontosabb, hogy ugyanilyen hosszú is, magyarán: a hosszadalmas úton nélkülözhetetlen combtámasztáshoz ideális. Érdekes megoldás a hátsó bal oldali szélső ülés „gyomrából” előhajtható középső pad, ahol leginkább gyermekek férnek el. A leghátsó üléssor, ahogy a többi hasonló méretű típusban, helykínálatában már kevésbé nagyvonalú, de az ügyes hajtogatási rendszer könnyű csomagtérbővítési lehetőséget kínál. Az úgynevezett karakuri-rendszerrel egy karhúzásra van csupán szükség, hogy a padlóba süllyeszthessük a támlákat.

Az 5-ösben hátul a következő ülésvariációk léteznek: hosszabb utakra két felnőtt és három gyerek kényelemben, enyhe kompromiszszummal négy felnőtt és egy gyerek utazhat együtt. Rövidebb városi utakon öt felnőtt is elfér. A hátrajutás a harmadik sorba egyszerű: egykezes ülésfuttatás és döntés, majd enyhe meghajlással elé

Az első két sor nagyautós kényelmet ad. A karakuri-üléshajtogatás egyszerű, a széles utat megnyitó ajtókon át könnyű a beszállás

rhető a csomagtéri szekció. A poggyásztér telt háznál 35 centi hosszú (112 literes), de a behajtott harmadik sor már 98 centis rakteret hagy maga felett. Ha lehajtjuk a második sort is, a két bent ülő mögött a tökéletesen sík raktér 180 centi hosszú, 105 centi széles és 90 magas. A raktérkapacitás ötszemélyes felállásban 426 liter, míg ha csak ketten utaznak, 1565 liternyi csomagot lehet bepakolni. A családias Mazda jól gazdálkodik a belső terekkel: pohártartók, ötletes rekeszek, polcok várják az úti holmikat. A Mazda5-höz négyféle motort kínál a gyár. A szerkesztőség a 145 lóerős kétliteres benzinmotorral és a szintén kétliteres, 143 lovas, közös csöves turbódízellel próbálta ki az autót. Az előbbi szinte sportos menetteljesítményekhez segíti az alsó-középkategóriás egyterűt. A 185 Nm nyomatékú erőgép csöndesen dolgozik, dinamikus gyorsításra sarkallható. A dízelmotor zavaró turbólyuk nélkül végzi a dolgát, 1800 és 2500 közötti fordulatszám – tartományban agilisan húz. Pörgetés nélkül is kellő vehemenciával ragadja meg a testes karosszériát, miközben zaja és fogyasztása is visszafogott marad; átlagos üzemben 6,7 liternyi gázolajat kér 100 kilométerre.

A Mazda5 kiváló futóművével is jó benyomást tett a tesztelőkre. A nagyon jó rugózáscsillapításnak köszönhetően a bent ülőket nem zavarják a szégyenletesen leromlott magyarországi utak hibái. A terhelésváltással járó dőlés sem veszélyezteti a stabilitást.

A kedvező alapár, a kiváló öszszeszerelési minőség és az alapkivitelben bő felszereltség is segítette a Mazda egyterűjét a rangos elismerés elnyeréséhez.

Az Autó2 újság 2006/5. számában megjelent cikk rövidített változata

„Az év tesztautója” – az olvasók díja: Honda Civic

A Civic egyéni formája bejött az olvasóknak

Olvasóink az idén is nagy számban nyilvánítottak véleményt a tizenkét autóról. Több százan küldték vissza a lapban található szavazólapot, és e-mail-es voksok is érkeztek bőséggel.

Az idén egy modell kiemelkedett a többiek közül. Az olvasók nagy fölénnyel a formabontó Honda Civicet tartották érdemesnek a kitűntető címre. A második helyet a BMW 3-as sorozata kaparintotta meg, a bajor középkategóriást csupán néhány szavazattal lemaradva követi a Volkswagen Passat.

Eredmények: 1. Honda Civic 2. BMW 320i 3. Volkswagen Passat 4. Fiat Grande Punto 5. Renault Clio 6. Mazda5 7. Suzuki Swift 8. Seat Leon 9. Citroën C1/Peugeot 107/ ToyotaAygo 10. Kia Rio 11. Hyundai Tucson 12. Peugeot 1007

Az Autó2 újság 2006/5. számában megjelent cikk rövidített változata

„Az év internetes autója” Suzuki Ignis

Suzuki Ignis – Az év internetes autója. A netezők voksa a vásárlókét tükrözi, az Ignist az eladási listákon csak a Swift tudta megelőzi

Ebben a versenyben nemcsak a tesztautók, hanem valamennyi itthon kapható típus küzdött egymással. A hazai piac egyik igen népszerű modellje tudta maga mellé állítani a legtöbb szimpatizánst. A Suzuki Ignis ugyan nem vadonatúj darab, de kedvező ára, olcsó fenntartási költségei, jó minősége, megbízhatósága, erős motorja és kiterjedt szervizhálózata elegendő érvnek bizonyult, hogy az idén a magyar gyártású kisautó kerüljön az internetes szavazók által felállított dobogó legmagasabb fokára. A második helyet a Honda Civicnek szavazták a számítógép előtt ülők, a harmadik pozíció a Volkswagen Passaté.

Eredmények: 1. Suzuki Ignis 2. Honda Civic 3. Volkswagen Passat 4. Renault Clio 5. Suzuki Swift 6. BMW 3-as sorozat 7. Ford Focus 8. Renault Mégane 9. Mazda6 10. BMW 5-ös sorozat

Az Autó2 újság 2006/5. számában megjelent cikk rövidített változata

„Az év tesztautója” – a Blikk olvasóinak szavazata:

A legolvasottabb napilap olvasói a Suzuki Swiftet választották

A napilapos nyertest az idén a Blikk című újság olvasói választották meg. A szavazás az új hazai gyártású kisautót, a Suzuki Swiftet hozta az első helyre.

Az Autó2 újság 2006/5. számában megjelent cikk rövidített változata

„Az év tesztautója” – az Info Rádió díja: BMW 320i

Az Info Rádió díját weboldalának szavazói adták, a BMW 320i nyert

A hírrádió a www.inforadio.hu internetes oldalon közölte a 12 döntőbe jutott autó névsorát. Az Info Rádió weboldalának látogatói a bajor középkategóriást, a BMW 320i-t találták arra érdemesnek, hogy a kitüntető címet elnyerje.

Az Autó2 újság 2006/5. számában megjelent cikk rövidített változata

Nyerteseink

A szavazásban résztvevő olvasóink között tíz darab egyévi Autó2-előfizetést sorsoltunk ki. A szerencse Takács Zoltánnak, Uszkai Tibornak, Czupi Zsoltnak, Razga Tibornak, Varga Sándornénak, Poleszák Györgynek, Bukodi Ferencnek, Bodor Gyulának, Kecskeméti Attilának és Kiss Lajosnak kedvezett.

„Az év internetes autója” díjra voksolók közül Sebők László viheti haza egy hétre a Suzuki Ignist.

Az Autó2 újság 2006/5. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , , , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás