Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Autó születik: Peugeot 308 RC Z - Magzat

Még a kihordás fázisában: hasban mutatta be a Peugeot a 2009-ben piacra lépő sportkupét.

Tények és élmények

Mintha fekvőtámaszból lendülne neki. A Michelin Pilot Sport PS2 245/40 R19-es gumik mögött a 360 mm átmérőjű féktárcsákon négydugattyús Brembo féknyergek lovagolnak. Nézze meg mozgásban!

A 2007-es Frankfurti Autószalon látogatói, de még az újságírók sem hitték, hogy működőképes tanulmányautó állt a Peugeot posztamensén. Pedig a 308-as padlólemezére és felfüggesztésére a koncepciómodellek nagy mestere 2+2 üléses működőképes kupét állított, a közönség-kóstolgatásnak az lett a vége, hogy 2009-re – ugyancsak Frankfurtban – szériaváltozatban lép színre. Az építésből arra lehet következtetni, hogy a cég arra keresi a választ, hogyan lehet úgy szintetizálni a korszerű anyagokból épített karosszériát, Az év motorja-díj egyik győztesét és egy szériaautó elemeit, nevezetesen a 308-asét (még hosszban is megegyezik azzal), hogy a 2+2 üléses karosszéria vonzó legyen és vezethetősége a kategóriát jellemző legszigorúbb, de mégiscsak mindennapi sportos elvárásoknak is megfeleljen. A tanulmány persze mindig messzebb megy, mint a szerelősorról lepotytyanó darab. A létező egyetlen,

A légellenállás csökkentése és nyilván a versenyautósság alakította a kettős tetőbuborékot a szénszálmerevítéses tetőben. A motor tabu, tilos fényképezni

milliós euró nagyságrendű példány tetőíve például alumíniumból, a hátsó szélvédő polikarbonátból, a tető szénszál merevítéses műanyagból készül.

A 308 RC Z habozás nélkül Peugeot, a hangsúlyosan nyújtott farrész az elrugaszkodás képzetét kelti, a tető domborítása kifejezetten versenyautós elem. A vezetési helyzet kényelmes, a nem tolakodó, de jó oldaltartású ülések a hatalmas matt alu szellőztető csőszegecsek ellenére kényelmesek. A műszerfal is a 308-asé, de bőrborítással, zongorafeketére lakkozott elemekkel. A márkásabb időórákkal felkínált sportautó majomfogást a Peugeot is átvette, egy, az autósok többségének semmit nem mondó, és nem is igazán vonzó [email protected] A

A kényelmes sportülések krómozott csőszegecseken keresztül szellőznek

hátsó ülések nem nagyok, de előrehajthatóak. Oda egy golfzsák, a viszonylag nagy csomagtérbe egy mountain-bike préselhető be.

A vezetési tapasztalat meg is erősít ebben a hitben. A BMW-vel közösen fejlesztett, 1,6 literes, turbós motor eddig deklarált legerősebb változata 218 lóerejével, de különösen 280 Nm-es legnagyobb nyomatékával, ami a túltöltéssel rövid ideig 300-ra is emelhető, nagyot húz a 19 colos első kerekeken.

A műszerfal a 308-asból jön, bőrborítással

A motor harapóssága ellenére inkább énekes, mint hangos, az egész autó, ahhoz képest, hogy egyetlen működő darab készült belőle, meglehetősen szériaszerűen mozog. A 308-as felfüggesztései majd később mutathatják meg, hogy mit tudnak, mert hiába a beígért 235 km/h-s végsebesség és a 7 mp-es gyorsulás, a navigátorülésben székelő gyári ember azonnal magasra rántotta a szemöldökét, ha a tempót 80-90 km/h fölé emeltük…  

 S. P.

Az Autó2 újság 2008/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Mozgásban

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás