Bemutatók
Autó születik: Peugeot 308 RC Z - Magzat
Még a kihordás fázisában: hasban mutatta be a Peugeot a 2009-ben piacra lépő sportkupét.
Tények és élmények
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A 2007-es Frankfurti Autószalon látogatói, de még az újságírók sem hitték, hogy működőképes tanulmányautó állt a Peugeot posztamensén. Pedig a 308-as padlólemezére és felfüggesztésére a koncepciómodellek nagy mestere 2+2 üléses működőképes kupét állított, a közönség-kóstolgatásnak az lett a vége, hogy 2009-re – ugyancsak Frankfurtban – szériaváltozatban lép színre. Az építésből arra lehet következtetni, hogy a cég arra keresi a választ, hogyan lehet úgy szintetizálni a korszerű anyagokból épített karosszériát, Az év motorja-díj egyik győztesét és egy szériaautó elemeit, nevezetesen a 308-asét (még hosszban is megegyezik azzal), hogy a 2+2 üléses karosszéria vonzó legyen és vezethetősége a kategóriát jellemző legszigorúbb, de mégiscsak mindennapi sportos elvárásoknak is megfeleljen. A tanulmány persze mindig messzebb megy, mint a szerelősorról lepotytyanó darab. A létező egyetlen,
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
milliós euró nagyságrendű példány tetőíve például alumíniumból, a hátsó szélvédő polikarbonátból, a tető szénszál merevítéses műanyagból készül.
A 308 RC Z habozás nélkül Peugeot, a hangsúlyosan nyújtott farrész az elrugaszkodás képzetét kelti, a tető domborítása kifejezetten versenyautós elem. A vezetési helyzet kényelmes, a nem tolakodó, de jó oldaltartású ülések a hatalmas matt alu szellőztető csőszegecsek ellenére kényelmesek. A műszerfal is a 308-asé, de bőrborítással, zongorafeketére lakkozott elemekkel. A márkásabb időórákkal felkínált sportautó majomfogást a Peugeot is átvette, egy, az autósok többségének semmit nem mondó, és nem is igazán vonzó [email protected] A
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
hátsó ülések nem nagyok, de előrehajthatóak. Oda egy golfzsák, a viszonylag nagy csomagtérbe egy mountain-bike préselhető be.
A vezetési tapasztalat meg is erősít ebben a hitben. A BMW-vel közösen fejlesztett, 1,6 literes, turbós motor eddig deklarált legerősebb változata 218 lóerejével, de különösen 280 Nm-es legnagyobb nyomatékával, ami a túltöltéssel rövid ideig 300-ra is emelhető, nagyot húz a 19 colos első kerekeken.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A motor harapóssága ellenére inkább énekes, mint hangos, az egész autó, ahhoz képest, hogy egyetlen működő darab készült belőle, meglehetősen szériaszerűen mozog. A 308-as felfüggesztései majd később mutathatják meg, hogy mit tudnak, mert hiába a beígért 235 km/h-s végsebesség és a 7 mp-es gyorsulás, a navigátorülésben székelő gyári ember azonnal magasra rántotta a szemöldökét, ha a tempót 80-90 km/h fölé emeltük…
S. P.
Az Autó2 újság 2008/7. számában megjelent cikk rövidített változata
Mozgásban
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...