Hírek

2009. március 16. hétfő, 00:52

Audi Sportscar Experience - Biztonsági erő

Az Audi vezetéstechnikai bemutatója Mogyoródra is ellátogatott. Kipróbálhattuk a menetstabilizáló elektronikákat és bemutatkozott az új R8-as csúcsgép

A vezetéstechnikai bemutatóra legsportosabb modelljeit hozta a márka
A vezetéstechnikai bemutatóra legsportosabb modelljeit hozta a márka

A hazai Forma-1-es pályán a szaksajtó képviselői, valamint az Audi legfontosabb ügyfelei a négykarikás márka legsportosabb modelljeit ízlelhették miközben vezetéstechnikai tudásukat fejleszthették. A próbát a Németországból hozott 24 sportautó mellett gyári tesztpilóták és instruktőrök segítették.

Nagy sebességű kanyar kitörésgátló nélkül - megfelelő ívre és finom kormánymozdulatokra kell összpontosítani
Nagy sebességű kanyar kitörésgátló nélkül – megfelelő ívre és finom kormánymozdulatokra kell összpontosítani

A gyáriak csakis – az immár 26 éve márkavédjegynek számító – quattro-összkerékhajtással szerelt autókat hoztak. A ring jól elszeparált területein a különböző autók különböző feladatokkal várták a résztvevőket: a 250 lóerős 3,2-es V6-os motorral, dupla kuplungos S tronic automata váltóval szerelt TT-k szlalompályán bizonyítottak. A 420 lóerős, 4,2 literes V8-assal hajtott RS4-esek a kitörésgátló nélküli nagysebességű kanyarvételt igyekeztek helyesen megtanítani, míg a 435 lóerős, 5,2 literes V10-es motorral hajtott S6-osok a pálya utolsó harmadán próbálták a nagy sebességű autózás fortélyait megismertetni. A hierarchia csúcsán álló – tengernyi egyéb mellett – kerámiafékekkel szerelt S8-asok (5,2 V10 – 450 LE) a nagy sebességről történő hirtelen fékezést és kikerülést – az úgynevezett jávorszarvas tesztet mutattákbe.

Az alumínium karosszériás R8 jövő év elején várható hozzánk, árát 33-35 millió forint közé jósolják
Az alumínium karosszériás R8 jövő év elején várható hozzánk, árát 33-35 millió forint közé jósolják

A félelmetes gyorsulású (TT 3.2 V6: 5,7 s, RS 4 Avant: 4,9 s, S6 Avant: 5,3 s, S8: 5,1 s) prémiumautók mindegyike bizonyíthatott a ringen is, a legnagyobb szenzációt mégis a pár hete a Párizsi Autószalonon debütált R8 sportautó előbemutatója jelentette. Az alumínium térvázra épülő kétüléses sportautó az Audi első középmotoros konstrukciója. Az Autó2 október 26-án megjelenő lapszámában részletesen is bemutatkozó R8 száraz karteres olajozású, 420 lovas, 4,2-es V8-as motorja és alumínium karosszériaelemei egyaránt Győrben készülnek. A természetesen összkerékhajtású R8 százra gyorsulása csupán 4,6 másodperc, végsebessége elektronikus korlát nélküli, 301 km/óra. A sok egyéb különlegességet is soroló R8 az első szériagyártású autó, mely akár kizárólag fényemittáló diódás (LED) lámpákkal is rendelhető lesz.

További képeink

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás