Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Audi RS 4 - Versenyhangulat

Közvetlen benzin befecskendezéssel túllépte a 100 lóerő/liter arányt az Audi 4,2 literes V8-asa. A motorhoz hangolták az A4 futóművét is.

A 420 lovas, 3,93 kilogramm / lóerő arányú RS 4 az A4-esekhez képest 30 milliméterrel ültetett. Lyuggatott féktárcsáit a padlólemez felől légcsatornák hűtik
A tavaly frissült sorozat új csúcsmodelljén a sportos köténylemez és a hűtőmaszk RS 4 jelvénye azonnal árulkodik, de az 5 küllős alufelnik és a szélsőségesen alacsony, 255/40 R18-as Pirelli P Zero Corsa abroncsok is mutatják a sporthatást. Vaskosabbak a sárvédők is, az egyedi hátsó szoknyából két hatalmas ovál kipufogó néz ki, a csomagtér fedél szárnyat formál. A beltér is sportos: a hat gangos váltó karja alumíniummal és bőrrel burkolt, a szintén bőrkabátos 3 küllős kormány alsó íve kiegyenesedett, különlegessége a kipufogóhangot öblösebbre, a gázreakciót élénkebbre váltó „S”-gomb.
A kormány alja a gokartokéhoz hasonlóan egyenes
Az ülések alapszereltségben is határozott tartásúak, felárért változtatható szélességű versenyülések is kérhetők.

A 8250-es fordulatig pörgethető, a Le Mans-i 24 óráson is bizonyított V8 FSI 7800-nál adja le 420 lóerős teljesítményét, 430 Nm-e 5500-nál ömlik, de annak 90 százaléka 2250 és 7600 között élvezhető. A tekintélyes erő az állandó, az első és a hátsó tengelyek között 40:60 arányú, önzáró központi Torsen differenciálműves „quattro” összkerékhajtással karöltve 4,8 másodperc alatt katapultálja 100 km/órára az RS4-est. Innen további 11,8 másodperc kell 200-ig, a végsebességet elektronika korlátozza 250 km/óránál.

A látványra is szép V8-as hangja vérpezsdítő

A rövid menetpróbán a kardánalagútról, gombnyomásra indítható kellemesen duruzsoló V8-as ereje papíradataihoz hasonlóan döbbenetesnek tűnt, az alumínium pedálok kemény járásúak, a gyorsításokra érzéketlen kormány precíz. A futómű kemény és stabil. A féktárcsák elől 365, hátul 325 milliméter átmérőjűek, a menetbiztonsági elektronikák teljes sorával játszó kitörésgátló sportosan későn avatkozik be, kiiktatása két fázisú, elsőként csak a kipörgésgátló marad el.

Az A4 paletta sportautós jellemzőket mutató csúcsváltozata hozzánk jövőre, 18 millió forint körüli áron várható.

Katona Mátyás

További képeink

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás