Bemutatók
Audi RS 4 - Versenyhangulat
Közvetlen benzin befecskendezéssel túllépte a 100 lóerő/liter arányt az Audi 4,2 literes V8-asa. A motorhoz hangolták az A4 futóművét is.
![]() | |
| |
![]() | |
| |
A 8250-es fordulatig pörgethető, a Le Mans-i 24 óráson is bizonyított V8 FSI 7800-nál adja le 420 lóerős teljesítményét, 430 Nm-e 5500-nál ömlik, de annak 90 százaléka 2250 és 7600 között élvezhető. A tekintélyes erő az állandó, az első és a hátsó tengelyek között 40:60 arányú, önzáró központi Torsen differenciálműves „quattro” összkerékhajtással karöltve 4,8 másodperc alatt katapultálja 100 km/órára az RS4-est. Innen további 11,8 másodperc kell 200-ig, a végsebességet elektronika korlátozza 250 km/óránál.
![]() | |
| |
A rövid menetpróbán a kardánalagútról, gombnyomásra indítható kellemesen duruzsoló V8-as ereje papíradataihoz hasonlóan döbbenetesnek tűnt, az alumínium pedálok kemény járásúak, a gyorsításokra érzéketlen kormány precíz. A futómű kemény és stabil. A féktárcsák elől 365, hátul 325 milliméter átmérőjűek, a menetbiztonsági elektronikák teljes sorával játszó kitörésgátló sportosan későn avatkozik be, kiiktatása két fázisú, elsőként csak a kipörgésgátló marad el.
Az A4 paletta sportautós jellemzőket mutató csúcsváltozata hozzánk jövőre, 18 millió forint körüli áron várható.
Katona Mátyás
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...