Aktuális

2009. március 16. hétfő, 00:52

Árverseny: Opel Astra Classic II 1.4 Twinport Ecotec és Renault Mégane Limousine 1.4 16V Base - Megy az ár?

Mos­ta­ná­ban min­den ko­ráb­bi­nál ol­csób­ban le­het csa­lá­di négy­aj­tó­so­kat kap­ni: pél­dá­ul az Opel­nél és a Re­nault­-nál.

Árverseny

Az in­du­ló­ár az Astrának ked­vez, de alap­fel­sze­re­lé­se sze­rény. Cse­ré­be té­te­les lis­tá­ról öl­töz­tet­he­tő

Lis­ta­áron az Astra Classic II az ol­csóbb, az alapfelszereltségű 1,4-es (90 LE) négy­aj­tós most 2 849 000 fo­rin­tért el­vi­he­tő, de ugyan­ek­ko­ra mo­tor­ral (98 LE) lép­csős­há­tú Mégane is van, a ki­fu­tó so­ro­zat­ból már 2 999 000-ért.

Az alap­fel­sze­re­lés lé­nye­ges kö­zös ré­sze: blok­ko­lás­gát­ló, szer­vo­kor­mány, két el­ső lég­zsák, dönt­he­tő hát­só ülés­tám­la, négy ál­lít­ha­tó ma­gas­sá­gú fej­tá­masz, indításgátló.

Az Astrában eze­ken túl alap­áras még a rá­dió-elő­ké­szí­tés és az aszim­met­ri­kus hát­só­tám­la-dön­tés, de más ko­moly fel­sze­re­lés nem jár. A Re­nault bő­ke­zűbb: a leg­ol­csóbb Mégane-hoz is ad ma­nu­á­lis légkondit, táv­nyi­tós köz­pon­ti zá­rat, fe­dél­ze­ti szá­mí­tó­gé­pet, Isofix-gyerekülésrögzítő pon­to­kat, fék­as­­szisz­tenst, ki-be és le-fel ál­lít­ha­tó kor­mány­osz­lo­pot, va­la­mint el­ső elekt­ro­mos ab­lak­eme­lő­ket.

A két szedán vá­sár­lói leg­gyak­rab­ban me­tál­fes­tést, táv­irá­nyí­tós köz­pon­ti zá­rat, lég­kon­di­ci­o­ná­lót, aszim­met­ri­kus hát­só­tám­la-dön­tést, CD-s rá­di­ót, el­ső elekt­ro­mos ab­la­ko­kat és ál­lít­ha­tó kor­mányt ren­del­nek au­tó­ik­hoz.

A Base Mégane-hoz alap a légkondi, és még né­hány fon­tos ké­nyel­mi ext­ra is, de kü­lön csak me­tál­fé­nye­zés vá­laszt­ha­tó hoz­zá

Az Opel és­­sze­rű­en ös­­sze­vá­lo­ga­tott cso­ma­gok­ban kí­nál­ja ext­rái több­sé­gét, de kü­lön, té­te­les lis­tá­ból is le­het ren­del­ni. A légkondi így 299 000 fo­rint­ba, az el­ső elekt­ro­mos ab­lak­eme­lőpár 64 600-ba, a ten­gely- és su­gár­irány­ban is ál­lít­ha­tó kor­mány 32 800-ba, a táv­irá­nyí­tós köz­pon­ti zár 90 000-be, a me­tál­fé­nye­zés 115 000-be, a CD-s rá­dió pe­dig 119 000-be ke­rül. Ér­de­me­sebb a cso­ma­gok kö­zött bön­gész­ni: a 350 000 fo­rin­tos Njoy-pakkban ben­ne van a légkondi és a CD-s rá­dió, sőt bőr­kor­mány és el­ső köd­fény­szó­rók is jár­nak hoz­zá. Így csak a táv­irá­nyí­tós zá­rat, az ál­lít­ha­tó kor­mány­osz­lo­pot, az elekt­ro­mos ab­lak­eme­lést és a me­tál­fes­tést kell kü­lön meg­ven­ni. A vég­összeg 3 501 400 Ft.

Az alap-Mégane-hoz csak me­tál­szí­nek kap­ha­tók kü­lön (105 000 Ft), min­den más­hoz fel­jebb kell lép­ni a kö­vet­ke­ző, 3 320 000 fo­rin­tos Extreme-szintre. Eb­ben alap­áras az osz­tott tám­la­dön­tés, de lis­tán kí­- vüli té­tel­ként egye­bek mel­lett el­ső köd­fé­nyek, ol­dal- és füg­göny­lég­zsák­ok, ma­gas­ság­ál­lí­tós ve­ze­tő­ülés és hát­só kö­zép­ső fej­tám­la is jár hoz­zá. A me­tál­fes­tést is meg­vé­ve a fi­ze­ten­dő 3 425 000 Ft.

A két lép­csős­há­tú hasz­ná­la­tá­nak költ­sé­ge­it öt­éves, 100 000 ki­lo­mé­te­res fu­tás­tel­je­sít­mény alap­ján ös­­sze­vet­ve az Opel hajt­ha­tó ol­csób­ban, ki­lo­mé­ter­költ­sé­ge 16,3 Ft/km, a Re­nault­-é 17,5 Ft/km.

SzG

Bővebben Az Autó 2009/2. számában olvashat a cikk témájáról!

Összehasonlító műszaki táblázat

 

Opel Astra Classic 1.4

Renault Mégane 1.4

Hengerűrtartalom [cm3]

1364

1390

Hengerszám/szelepszám

4/16

Teljesítmény [LE/kW (1/min)]

90/66(6000)

98/72(6000)

Nyomaték [Nm (1/min)]

125(4000)

127(3750)

Gyorsulás 0–100 km/h-ra [s]

12,9

12,7

Végsebesség [km/h]

182

185

Hosszúság x szélesség x magasság [mm]

4252x1709x1425

4500x1775x1460

Tengelytáv [mm]

2606

2690

Csomagtartó [l]

460

520

Saját tömeg [kg]

1145

1190

CO2 [g/km]

144

164

Fogyasztás [l/100 km]

 

 

(város/városon kívül/vegyes)

7,9/4,8/6,0

9,2/5,5/6,8

Ár [Ft]

2 849 000

2 999 000

Bővebben Az Autó 2009/2. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás