Aktuális

2009. március 16. hétfő, 00:52

Árverseny: Opel Astra Classic II 1.4/Skoda Octavia Tour 1.4 - Klasszikusok mindenkinek?

Az Opel és a Skoda „továbbszolgálói” kedvező alapárakkal csábítanak, ám ha extrákat is bőven válogatunk, áruk könnyen elérheti a 3,5 milliót.

Az Astra alapára és kilométerköltsége is kedvezőbb a Skodáénál, a teljes kívánságlistát megvásárolva 54 ezer forintra zsugorodik az árkülönbség

Az akciókkal gyakran olcsósított modellek hivatalos alapárait nézve az árelőny az Opelé. Az 1,4-es benzines (90 LE) ötajtós Astra Classic 2 949 000 forintért vihető, míg a szintén ötajtós Octavia Tourért ugyanekkora motorral (75 LE) ennél többet: 3 433 000 forintot kérnek. (A 2 999 000 forintos 1,4-es Octavia Tour Easyhez a riasztón és a metálfényezésen kívül semmilyen más extra nem rendelhető.)

Az alapfelszerelési lista lényeges közös tételei: öt darab hárompontos öv, ugyanennyi állítható fejtámla, rádió-előkészítés, blokkolásgátló, két elülső légzsák, szervokormány, indításgátló, fordulatszámmérő. Az Astra lényegében ezt adja. Az Octavia ellátmánya bőségesebb: alapáron jár hozzá a külső tükrök elektromos állítása és fűtése, a két elülső elektromos ablak, a tengely- és sugárirányban is állítható kormány, a magasságállítós vezetőülés, a központi zár és a gyári rádió is.

A klasszikusokhoz leggyakrabban megrendelt extrák listája rövid: elektromos elülső ablakemelők, elektromos tükrök, gyári riasztó, légkondicionáló, állítható magasságú vezetőülés, rádió, központi zár, állítható kormányoszlop.

Az Octavia drágább, de alapfelszerelése is bőségesebb az Astráénál

Az Opelhez a fenti listából mindent külön kell megrendelni. A kormányállítás, a magasságszabályozós vezetőülés és a légkondi együtt csomagban 299 000 forintba kerül, az elülső elektromos ablakok és az elektromos állítású tükrök közös ára 78 800 forint, a központi zár a riasztóval 147 500, a legolcsóbb rádió pedig 66 000. A Classic II-es Astra végára így 3 540 300 forint.

Az Octaviából csak a 96 000-es légkondi és a 65 000 forintos riasztó hiányzik, a többi felszerelés alapáras. A kívánságlista alapján feldíszített 1,4-es Octavia Tour így 3 594 000 forintért gurítható haza.

A két autó költségeit ötéves, 100 000 kilométeres használatra vetítve, s a gyári átlagfogyasztásokkal és a lapzártakor aktuális benzinárakkal számolva az Opel fenntartása az olcsóbb: 16,4 Ft/km, szemben a Skoda 19,21 Ft/km-es értékével. Szécsényi

Az Autó2 újság 2006/1. számában megjelent cikk rövidített változata.

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás