Aktuális

2009. március 16. hétfő, 00:52

Árverseny: Honda Civic 1.4 Entry és Mazda3 Sport 1.4 CE - Közép-kelet

Két japán kompakt Európának, hasonló extrapolitikával.

A Mazda „felöltöztetve” is olcsóbb, de használata kevéssel költségesebb a Hondáénál

Az egyértelmű árelőny a Mazdáé. A CE alapfelszereltségű, 84 lovas 1,4-es 3-asért, öt ajtóval 3 699 900 forintot kér az importőr; a vele összemérhető Entry szintű 1,4-es (83 LE) ötajtós Civic ennél közel 300 000-rel drágább, 3 999 000 forintba kerül.

Az alapfelszerelés lényeges közös elemei: blokkolásgátló, négy irányban állítható szervokormány, négy légzsák, fékaszisztens, osztottan dönthető hátsó ülés, magasságállítós vezetőülés, két elektromos ablak, elektromos tükörállítás, távirányítós központi zár, isofix-gyerekülés-rögzítés.

A Civic alapáron függönylégzsákos, de CD-s rádiója csak a Comfortnak van

A Honda hátsó elektromos ablakokkal, fedélzeti számítógéppel és függönylégzsákokkal ad az alaplistánál többet, a Mazda pedig gyári CD-s rádiót kínál alapáron.

A két kompakt vásárlói leggyakrabban CD-s rádiót, metálfestést, automata légkondicionálót, függönylégzsákokat és hátsó elektromos ablakokat rendelnek autóikhoz.

A két japán azonos módszerrel öltöztethető: külön csak metálfényezés kérhető hozzájuk, az összes többi felszerelésért feljebb kell lépni az árlistán a következő felszereltség-fokozatra.

A Hondánál Comfortnak hívják a következő szintet, 4 340 000 forintba kerül, és a 88 000 forintos metálfény kivételével alapáron adja az összes kívánságextrát. A végösszeg így: 4 428 000 Ft.

A Mazdánál a TE az alapnál eggyel magasabb fokozat, és 3 999 900 forintot kérnek érte, benne alapáron az összes kívánságextrával. A 89 000-es metálfényezést külön megvásárolva a számla öszszesen 4 088 900 forintról szól. A két autó ötéves, 100 000 kilométeres használatának költsége (teljes üzemanyag- és szervizköltség) a Civic-nél 20,1, a Mazda3-asnál pedig 21,9 Ft/km.

Szécsényi

Az Autó2 újság 2007/2. számában megjelent cikk rövidített változata.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás