Aktuális
Árverseny: Fiat Punto Classic 1.2/Renault Clio Campus 1.2 - Lejárt lemez?
Az autógyárak jól tudják, hogy egykor sikeres kisautóik modellváltás utáni életben tartásával jelentős bevételt szerezhetnek. Az extralista és a motorpaletta szűkült ugyan, de az ár sok mindenért kárpótol.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A Clio az olcsóbb. A korábbi kínálat 60 lóerős, hengerenkénti kétszelepes, 1,2 literes benzines alapgépével szerelt Campus öt ajtóval, a belépő Premiére-kivitelben 2 169 000 forintért kapható, éppen 30 000-rel olcsóbban, mint a szintén 60 lovas és 1,2-es, ötajtós Classic Punto.
A felszereléskínálat lényeges közös elemei: öt hárompontos biztonsági öv, két elülső, állítható magasságú fejtámla, rádió-előkészítés, központi zár, egyben ledönthető hátsó üléstámla és vezető-, valamint utasoldali légzsák.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A Premiere Clióhoz a felsoroltakon kívül az állítható magasságú kormányoszlop, a távirányítós központi zár és a három állítható magasságú hátsó fejtámla is alapáron jár, a Classic Punto pedig kormányszervóval és elülső elektromos ablakokkal bővíti az alaplistát.
A Campushoz és a Classichoz leggyakrabban megrendelt kiegészítők listája távirányítós központi zárból, elektromos mozgatású elülső oldalablakokból, szervokormányból, blokkolásgátlóból, légkondicionálóból, metálfényezésből, három állítható hátsó fejtámaszból, osztottan ledönthető hátsó támlából és CD-s rádióból áll. A felsorolásból a Puntóhoz 20 000-be kerül a központi zár távirányítója, 120 000 az ABS, 190 000 a manuális légkondi, 70 000 forint a metálfelár, 31 000 a három hátsó fejtámla, 15 000 a hátsó támla osztása, és 60 000 forintot kérnek a legolcsóbb CD-s rádióért, a többi felszerelés alapáras. A kiegészítőkkel feldíszített Punto Classic végára így 506 000 forinttal nő: 2 705 000 Ft.
A Cliónál bonyolultabb a helyzet, mert a Premiére-szinthez a kívánságelemek közül mindössze a légkondicionáló (250 000 Ft), a CD-s rádió (90 000 Ft) és a metálfényezés (80 000 Ft) vásárolható meg. Így aki az aszimmetrikusan billenthető hátsó üléstámlához, a szervokormányhoz, az elülső elektromos ablakokhoz és a blokkolásgátlóhoz is ragaszkodik, annak feljebb kell lépnie, a 2 399 000 forintos alapárú Free-fokozatra. Ebben néhány egyéb kiegészítővel egyetemben (állítható magasságú vezetőülés, magnós rádió) alapáras a kormány rásegítése, az elektromos ablakmozgatás és az osztott támla is, a blokkolásgátló pedig a fékasszisztenssel együtt 150 000 forintért rendelhető. A Clio Campus Free-hez a többi kiegészítőt is megvásárolva (itt a CD-s rádió felára csak 40 000 forint) a végár 2 919 000 Ft, s az ártöbblet is magasabb a Puntóénál: 520 000 Ft, az alap-Free-hez képest.
A két autó költségeit ötévi, 100 000 kilométeres használatra vetítve, a gyári átlagfogyasztásokkal és a lapzártakori benzinárakkal számolva a Clio fenntartása az olcsóbb: 11,61 Ft/km, szemben a Punto 17,34 Ft/km-es értékével.
Szécsényi
Az Autó2 újság 2006/2. számában megjelent cikk rövidített változata.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...