Aktuális

2009. március 16. hétfő, 00:52

Árverseny: Fiat Punto Classic 1.2/Renault Clio Campus 1.2 - Lejárt lemez?

Az autógyárak jól tudják, hogy egykor sikeres kisautóik modellváltás utáni életben tartásával jelentős bevételt szerezhetnek. Az extralista és a motorpaletta szűkült ugyan, de az ár sok mindenért kárpótol.

A Punto Classic felszerelése hosszú, részletes extralistáról bővíthető

A Clio az olcsóbb. A korábbi kínálat 60 lóerős, hengerenkénti kétszelepes, 1,2 literes benzines alapgépével szerelt Campus öt ajtóval, a belépő Premiére-kivitelben 2 169 000 forintért kapható, éppen 30 000-rel olcsóbban, mint a szintén 60 lovas és 1,2-es, ötajtós Classic Punto.

A felszereléskínálat lényeges közös elemei: öt hárompontos biztonsági öv, két elülső, állítható magasságú fejtámla, rádió-előkészítés, központi zár, egyben ledönthető hátsó üléstámla és vezető-, valamint utasoldali légzsák.

A kívánságextrákkal feldíszített Clio drágább, de olcsóbban használható, mint a Punto

A Premiere Clióhoz a felsoroltakon kívül az állítható magasságú kormányoszlop, a távirányítós központi zár és a három állítható magasságú hátsó fejtámla is alapáron jár, a Classic Punto pedig kormányszervóval és elülső elektromos ablakokkal bővíti az alaplistát.

A Campushoz és a Classichoz leggyakrabban megrendelt kiegészítők listája távirányítós központi zárból, elektromos mozgatású elülső oldalablakokból, szervokormányból, blokkolásgátlóból, légkondicionálóból, metálfényezésből, három állítható hátsó fejtámaszból, osztottan ledönthető hátsó támlából és CD-s rádióból áll. A felsorolásból a Puntóhoz 20 000-be kerül a központi zár távirányítója, 120 000 az ABS, 190 000 a manuális légkondi, 70 000 forint a metálfelár, 31 000 a három hátsó fejtámla, 15 000 a hátsó támla osztása, és 60 000 forintot kérnek a legolcsóbb CD-s rádióért, a többi felszerelés alapáras. A kiegészítőkkel feldíszített Punto Classic végára így 506 000 forinttal nő: 2 705 000 Ft.

A Cliónál bonyolultabb a helyzet, mert a Premiére-szinthez a kívánságelemek közül mindössze a légkondicionáló (250 000 Ft), a CD-s rádió (90 000 Ft) és a metálfényezés (80 000 Ft) vásárolható meg. Így aki az aszimmetrikusan billenthető hátsó üléstámlához, a szervokormányhoz, az elülső elektromos ablakokhoz és a blokkolásgátlóhoz is ragaszkodik, annak feljebb kell lépnie, a 2 399 000 forintos alapárú Free-fokozatra. Ebben néhány egyéb kiegészítővel egyetemben (állítható magasságú vezetőülés, magnós rádió) alapáras a kormány rásegítése, az elektromos ablakmozgatás és az osztott támla is, a blokkolásgátló pedig a fékasszisztenssel együtt 150 000 forintért rendelhető. A Clio Campus Free-hez a többi kiegészítőt is megvásárolva (itt a CD-s rádió felára csak 40 000 forint) a végár 2 919 000 Ft, s az ártöbblet is magasabb a Puntóénál: 520 000 Ft, az alap-Free-hez képest.

A két autó költségeit ötévi, 100 000 kilométeres használatra vetítve, a gyári átlagfogyasztásokkal és a lapzártakori benzinárakkal számolva a Clio fenntartása az olcsóbb: 11,61 Ft/km, szemben a Punto 17,34 Ft/km-es értékével.

Szécsényi

Az Autó2 újság 2006/2. számában megjelent cikk rövidített változata.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás