Aktuális

2009. március 16. hétfő, 00:52

Árverseny: Citroën C4 1.4 16V Image és Fiat Bravo 1.4 16V Active - Latin szakon

A C4-es eladásai feljövőben, de itt az új Bravo. A két kompakt eltérően harcol a vevőkért.

A kivánság-Bravóhoz listán kívüli tételként alapáras a bőrhuzatú kormány és váltógomb, az első, középső kartámasz és az állítható magasságú első utasülés is

A Citroën vihető haza olcsóbban. Az importőr tartósnak ígért akciójában az Image-felszereltségű 1,4-es (90 LE) ötajtós benzines C4-esért 3 390 000 forintot kérnek, éppen 200 000-rel kevesebbet, mint az ugyanekkora és azonos teljesítményű motorral hajtott Active-kivitelű Bravóért.

Az alapfelszerelési lista lényeges közös elemei: blokkolásgátló, két első légzsák, aszimmetrikus hátsó támladöntés, szervokormány, elektromos első ablakemelők, elektromos tükörállítás, tükörfűtés, távirányítós központi zár, légkondicionáló, négy irányban állítható kormányoszlop, fedélzeti számítógép, állítható magasságú vezetőülés. Ez nem kevés, a Bravo lényegében ennyit ad. A C4-esben azonban alapáras az első ködfénypár, a fékasszisztens és a tempomat is.

A vásárlók rendszerint metálfényezést, gyári CD-s rádiót, hátsó elektromos ablakokat, kétzónás automata légkondit, első ködlámpákat, valamint oldal- és függönylégzsákokat rendelnek autóikhoz.

Az Active Bravóhoz sem hátsó elektromos ablakmozgatás, sem pedig automata klíma nem rendelhető, így a teljes felszerelésre vágyónak feljebb kell lépnie

A minden kívánságelemmel felszerelt C4-eshez esőérzékelő, automata világításkapcsolás, fékasszisztens, bőrkormány és tempomat is jár, kérés nélkül

az árlistán, a 3 790 000 forintos Dynamic-fokozatra. Ebben a kívánságsorból alap az első (kanyarkövető) ködlámpapár, a két első oldallégzsák és a gyári CD-rádió is, a metálfény 90 000, a hátsó ablakemelés 50 000, a függönyzsákok 60 000, a kétzónás légkondicionáló pedig 80 000 forintért kapható. A kívánság-Fiat végára mindezekkel: 4 070 000 Ft.

Az Image C4-hez a listából kizárólag a metálszínek és a rádió rendelhető, a teljes felsorolás csak a következő, 3 790 000 forintos Prestige-szinthez érhető el. Itt viszont rögtön alapáron járnak a függöny- és oldallégzsákok, a hátsó elektromos ablakemelők, a kétzónás légkondicionáló és a gyári rádió is, a ködfények pedig eleve alapárasak, így egyedül a 95 000 forintos extra-festésért kell külön fizetni. A végösszeg: 3 885 000 Ft.

A két autó fenntartási terheit ötéves, 100 000 kilométeres üzemben összevetve, a kötelező szervizek költségeivel és a gyári átlagfogyasztásokkal a Fiat használható olcsóbban: kilométerköltsége 19,4 Ft/km, szemben a Citroën 20,6 Ft/km-es értékével.

Szécsényi Gábor

Az Autó2 újság 2007/10. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 4. rész

A 4. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Michelisz Norbi idén két sorozatban is versenyez

A WTCR világkupa 2019. évi bajnoka 2022-ben az elektromos...

Hangos Az Autó! – 3. rész

A 3. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Luxus a luxusban – Pappas Showroom a Matild Palace-ban

Magyarországon először nyílik Mercedes-Benz luxury showroom, a Pappas Auto...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás